Tanah perkuburan Bukit Kiara menjadi saksi perginya seorang gadis manja yang bernama Nabila Umaira Kamil. Pemergiannya membuatkan hati2 yang telah mengenalinya merasai kehilangan gadis itu. Gadis yang sangat teruja untuk menamatkan zaman bujangnya itu tak tersangka telah pun pergi dahulu meninggalkan dunia ini. Tiada lagi gadis manja itu didalam hidup setiap insan yang telah mengenalinya.
Amzar melihat Puan Sharifah sedang menabur kelopak2 bunga di atas kuburan lalu menyiramnya dengan air diselangi Encik Kamil, Kak Nadirah, suaminya dan seterusnya Nabil. Melepaskan pemergian Nabila itu. Amzar harap Izham boleh menerima kenyataan ini. Kak Amizah masih lagi menahan kesedihannya, abang Hamdan hanya dapat menenangkan isterinya itu. Setelah selesai, manusia2 yang berada di tanah perkuburan itu beransur pulang. Malam ni diadakan majlis tahlil untuk mendoakna arwah.
Amizah: Sabar yer Ummi, kami dari pihak Izham nak minta maaf banyak2 sebab mereka x dapat bersatu.
Sharifah: Ish.. kamu ni Mizah, bukan salah kita.. ni semua takdir. Mungkin umur anak saya x panjang. Kami redha.
Kamil: Harap Izham cepat sedar. Kami dah anggap Izham macam anak kami sendiri.
Amizah: Tulah harap2 begitulah. Mudah-mudahanlah.
Nadirah: X sangke mereka tiada jodoh, tapi sekurang-kurangnya mereka sempat buat majlis tunang.
Hamdan: Tulah, dapatlah mereka merasa kebahagian tu.
Sharifah: Minta maaf yer Mizah, Amzar.. lepas ni kami x tak boleh nak jenguk Izham dekat Hospital.
Amzar: Knapa Ummi..
Kamil: Kami sekeluarga dah rancang nak pindah Sabah rumah Nabil.
Amizah: La.. kenapa pulak Ummi.
Sharifah: Mungkin ini yang terbaik, nak lupakan kejadian ni. Ummi x sanggup dah nak duduk sini. Nabila dah xde. Nanti Ummi asyik2 teringatkan arwah jer.
Amizah: Yerlah kalau macam tu.
Kamil: Apa2 nanti tolong beritahu perkembangan Izham tu macam mana.
Amzar: Yer Bah Kamil, saya akan bagitau.
Nabil: Zar, Kak Amizah malam ni jangan lupa datang yer, lepas 2 malam tahlil, kami akan pindah.
Amizah: Yer.. nanti kami datang, waktu kamu pindah pun kami datang.Fattah hanya memerhatikan 2 keluarga itu bertemu dari jauh, xtahulah mereka berbincang pasal apa. Kak Hanie ada call semalam memberitahu berita pasal Nabila, tapi Fattah memberi alasan dia berada di luar negara, x sempat nak ziarah Nabila. Cuma boleh sampaikan salam terhadap keluarga Nabila. Sejurus itu, 2 orang polis berjumpa dengan Nabil dan Amzar. Fattah xdapat mendengar perbualan mereka, harap2 nama Fattah x dilibatkan sekali. Dia x tahu apa2.
Polis: Boleh kami berjumpa dengan wakil keluarga Izham dan Nabila.
Puan Sharifah hanya dapat mewakilkan anak lelakinya itu, dia x sanggup nak dengar banyak lagi berita buruk tentang arwah, Manakala Kak Amizah serahkan kepada Amzar.
Nabil: Macam mana bang Irsyad ade perkembangan x pasal kes ni.
Irsyad: Kak Nadirah kamu dah hantar Ummi dgn Bah Kamil balik ker.
Nabil: Dah bang.
Isryad: Saksi, kami belum jumpa lagi, pihak polis tengah siasat. Tapi kami dapat saksi sebelum kemalangan tu berlaku.
Amzar: Apa saksi tu beritahu.
Irsyad: Saksi tu beritahu yang sebelum kejadian tu, saksi berkenaan terdengar pergaduhan diantara si mangsa tapi x tahu apa yang digaduhkan itu. Saksi itu beredar dari tempat kejadian sebelum kes langgar lari itu berlaku. Nabil ade ape2 yang jadi ker sblom mereka berjumpa di tempat kejadian.
Nabil: X tahulah Bil, tapi kata ayah, Nabila keluar dari rumah nangis2 terus pergi dengan kereta.
Amzar: Yeker Bil.
Nabil: Yer itu yang Nabil dengar dari ayah.
Irsyad: Ini telefon arwah yang kami dapat di tempat kejadian. Telefon ini dah rosak akibat dari langgar lari tu. Kami serahkan pada kamu jer.
Nabil: Mungkin buang jer kot telefon itu, arwah pun dah xde.
Amzar: Eh.. xpe2 biar aku jer pegang. Mungkin Izham perlukan ini. (Irsyad menyerahkan bungkusan itu kepada Amzar.)
Irsyad: Apa2 perkembangan nnti kami beritahu.
Amzar: Ok.
Nabil: Terima kasih bang Irsyad.
Irsyad: Xdelah memang kerja aku pun. Nnti bagitahu kat Kak Nadira kamu tu, abng Irsyad balik lewat malam ni sebb uruskan rekod kematian arwah Nabila.
Nabil: Yer bang..
YOU ARE READING
Demi Mencintaimu - ReReleased
RomanceCinta diantara 2 lelaki yang berbeza level..hati mereka keliru untuk memilih jalan yang mana cinta yang ikhlas atau permainan nafsu..Mereka menidakkan cinta itu dan biar berlalu pergi..Tetapi lama kelamaan mereka sedar cinta itu adalah pilihan yang...