Demi Mencintaimu 26 - Part 2

1.9K 59 1
                                    

Sambungan...

Lama kelamaan Sein sedar ini salah. Benda ni tak patut diteruskan. Sein mula menolak badan Fattah ketepi katil. Fattah terkejut dengan perlakuan Sein. Sein mula menyesali perbuatannya itu. Fattah tidak berputus asa dan mula mendekatkan lagi tubunya kearah Sein. Seraya itu, Sein menepisnya kembali. Tangan Sein mencapai selimut tebal itu lalu ditutup separuh badanya. Fattah hairan, bukan ker dulu Sein yang nak benda ni.

Fattah: Apsal ni, bukan ker kau nak benda ni dulu. Kenapa sekarang kau tolak.
Sein: Ini bukan apa yang aku nak Fattah.
Fattah: Habis tu...(mula meninggikan suaranya, berang dengan kata2 Sein)
Sein: X... Fattah.. ini salah..
Fattah: Salah apenyer.
Sein: Kau sendiri tahu ini salah, boleh lagi kau nak pertikaikan. Sedar sikit Fattah, kau ada sapa.

Fattah hanya diam, Sein betul.. dia sekarang ni berharap pada Izham. Tapi penantian ini mebuatkan dia sakit.

Sein: Kalau kau nak kecewakan Izham yang sedang sakit terlantar dekat hospital tu, better kau cari orang lain yang boleh puaskan nafsu kau. Bukan aku, aku datang ni sebab aku dah janji dengan Adam aku akan bantu kau selesaikan masalah ini. Tapi bukan ni caranya.

Fattah hanya diam.

Sein: Fikirlah Fattah, xkan kau nak korbankan segala usaha kau untuk 1 malam yang merugikan.
Fattah: Dah kau tahu ini salah, kenapa kau x lawan lebih awal lagi.
Sein: Sebab aku dibuai mimpi. Jujur aku cakap kat kau Fattah yang ni baru pertama kali aku buat seks.
Fattah: Hah... aku ingat kau dah biasa.. sebab kau sendiri cakap dengan aku kau dah pernah buat benda ni.
Sein: Aku tipu kau Fattah.
Fattah: Kenapa perlu kau menipu aku.
Sein: Sebab aku xnak nampak sangat aku ni lurus bendul.
Fattah: Jadi kau x bersedialah ni.
Sein: Bukan Fattah.. ni bukan sebab aku x bersedia tuk seks. Tapi aku sendiri yang x merelakan tubuh aku diperlakukan oleh seseorang yang hanya ingin puaskan nafsunya. Aku perlukan cinta sebenar dan cinta itu tak ada pada kau.
Fattah: Ermm... aku faham kau Sein.. aku minta maaf.
Sein: Minta maaf dekat diri kau jugak. Jangan sia-siakan cinta kau tu.
Fattah: Itulah... thanks Sein sebab halang aku...Untung siapa dapat kau.
Sein: Salah tu Fattah... aku yang sebenarnya rugi.
Fattah: Maksud kau..
Sein: Aku sebenarnya mencintai sesorang itu, tapi disebabkan ego aku, aku lepaskan dia pergi. Dan sekarang ni aku tengah mencari dia kembali.

Fattah semakin tertarik dengan cerita Sein sebab pada Fattah, Sein ni sangat misteri.

Fattah: Jadi kau jumpa ker orang itu.
Sein: Masih mencari... hmmm... aku dah dengar cerita kau. Sekarang ni aku pulak yang cerita kisah aku.

Sein mula baring bersebelahan Fattah, Fattah juga begitu. Fattah menarik selimut yang dipakai Sein, sejuk dalam keadaan dia yang bogel ni. Selimut dikongsi bersama tetapi Sein cepat2 meletakkan bantal ditengah2 mereka. Fattah hanya tersenyum.

Fattah: Takut ker..
Sein: Yup.. because you are player.
Fattah: Hahaha.. sambunglah cerita kau.

Selepas sahaja Sein menceritakan kisah hidupnya, Fattah hanya diam. Terkejut dengan cerita Sein sebab x sangka pulak yang Fattah ni ada kene mengena dalam cerita Sein.

Fattah: X sangka pula orang yang kau cari tu aku kenal.
Sein: Sebab tu aku cari kau Fattah. Aku siasat background kau. Bila aku jumpa kau, aku pura2 x kenal. Tapi x sangka pulak hidup kau 100% berubah jadi macam ni. Sebab background yang aku dapat pasal kau, sebelum kau jadi CEO syarikat tu. Aku ingat arwah mak ayah kau masih ada, x sangka pulak apa yang Adam cerita dengan info yang aku dapat dah lain.
Fattah: Aku x kisah pun, sebab kau spy aku bukannya nak bunuh aku pun. Kau just nak tahu keberadaan dia. Cuma tulah, last aku contact dengan Luke masa kitaorang konvo hari tu. Then dia terus hilang. Phone number pun dia dah tukar. Tapi Adam ada suka dekat Luke diorang pernah jumpa secara personal sebelum konvo dan lepas tu, Luke terus hilang. Aku sendiri pun xdapat trace mana dia pergi. Salah kitaorang jugak sebab time tu masing2 masih mentah, x matang. So kawan ade problem pun kita x perasan. Sorry Sein.
Sein: Xpe aku faham. Cuma Luke ada bagitahu apa2 tak, apa yang dia nak buat selepas konvo.
Fattah: Dari segi..
Sein: Dari segi dia nak kerja dekat mana, kahwin ker, atau apa2 jer.
Fattah: Setahu akulah.. dia xde cakap apa2 cuma 1 jer yang sampai sekarang aku ingat.
Sein: Ape Fattah.
Fattah: Dia ade cakap yang dia nak pergi jauh untuk lupakan orang itu...

Demi Mencintaimu - ReReleasedWhere stories live. Discover now