Izham pernah lalui semua ini, fikirannya semakin waras memikirkan apa yang berlaku sekarang. Patut ker aku tanya Nabila perihal ini. Seingatnya, hari ini, pernah berlaku berulang-ulang kali. Kenapa semuanya seperti samar2 disekelilingnya.
Nabila: Abang... minumlah teh ni, Nabila buatkan. Budak2 mana bang..
Izham: Ade tu tengah main dekat situ.
Nabila: X bahaye ker.. nan..
Izham: Nabila.. saya nak tanyer sikit..
Nabila: Oh ape yer?
Izham: Siapa Amzar?
Nabila: Eh ape abang cakap ni, siapa Amzar?
Izham: Xtahulah.. nama tu mcm familiar bagi abang.
Nabila: Mungkin perasaan abang jer kot.
Izham: Oh.... tapi siapa pulak Fattah?Apabila mendengar nama itu dari bibir Izham, Nabila terdiam. Nampaknya dah tiba masanya untuk Izham pergi.
Nabila: Abang... sebenarnya...(Nabila menitiskan air mata)
Izham: Eh.. sayang kenapa menangis ni.. abang salah cakap ker.
Nabila: Iz.... tolong sedar dari mimpi ni.
Izham: Apa sayang cakap ni..
Nabila: Iz.... x nampak lagi ker sekeliling Iz ni..Iz x rasa pelik ker..
Izham: Apa yang peliknya..
Nabila: Iz..... setiap hari Iz akan lalui benda yang sama, berulang-ulang kali, Iz x penat ker..
Izham: Sayang ape ni...Mula memegang tangan Nabila dengan seeratnya, Izham semakin buntu dengan Nabila. Dia semakin tak faham.
Nabila: Iz pleasse.. jangan seksa Nabila macam ni, tolong lepaskan Nabila dengan aman.
Izham: Sayang ape ni... Iz betul2 x faham.Sejurus itu Nabila menampar Izham di pipinya, terkejut jugak Izham dengan tindakan yang drastik itu.
Izham: Kenapa Nabila tampar abang..
Nabila: Nabil buat macam ni sebab nak sedarkan Iz.. Iz dah lama sangat berada didalam dunia ini. Baliklah Iz, hadap realiti tu. Saya ni dah xde dalam hidup awak lagi dah.
Izham: Ha??? ape ni.
Nabila: Iz.... saya dah mati..
Izham: Ape kau cakap ni, kalau kau dah mati, kenapa kau masih berdiri depan aku, dan sape pulak budak2 tu.
Nabila: Saya dan budak2 tu wujud disebabkan Iz yang created benda ni semue. Ini semue hanya imaginasi Iz jer.. Iz masih x boleh terima kenyataan. Disebabkan tu, fikiran Iz mula cipta benda ni semue. Baliklah Iz... jangan seksa saya macam ni. Ramai yang tunggu Iz dekat sana.Izham menangis semahu-mahunya, betul ker dengan apa yang Nabila katakan. X... ini semue x mungkin. Sejurus itu disekeliling Izham menjadi putih. Izham buntu, dimana pulak dia sekarang ni. Dari jauh dia melihat Nabila sedang berjalan meninggalkan Izham bersama dengan 2 orang anaknya itu. Izham mengejar individu2 tersebut.
Izham: Sayang.. sayang nak pergi mana. Kenapa bawak anak2 kita sekali.
Nabila: Dahlah sayang, kehidupan kita dah berakhir dah.Nabila menghentikan langkahnya, menghadap kembali ke Izham. Air mata Nabila terus mengalir.
Nabila: Izham...... dah tiada jodoh buat kita Izham. Izham terimalah kenyataan ni. Nabila tahu yang Iz cintakan Nabila, Nabila juga begitu. Tapi nak buat macam mana, umur Nabila x panjang.
Izham terus teresak-esak menangis.
Nabila: Tapi Nabila nak Iz tahu, Nabila dah maafkan semua kesilapan Iz.. jangan ada rasa serba salah didalam hati tu. Nabila xnak Iz ratap pemergian Nabila. Nabila x suka sebenanrnyer.
Izham: Nabil..... jangan tinggalkan Iz... Iz merayu sangat... macam mana Iz nak hidup kalau macam ni.
Nabila: La... Iz jangan risau, sebab ade orang lagi layak yang boleh jaga Iz...k.. Nabil nak pergi dah ni. Jangan nakal2, matang sikit perangai tu. Nabila tetap cintakan Izham k... dah.. dah jangan nangis Iz.. x handsomelah kalau Iz menangis..Seraya itu, Nabila melepaskan genggaman Izham, berat sebenarnya untuk Nabila melepaskan kekasih hatinya, tidak tersangka ini pengakhiran hidupnya. Banyak lagi yang dia hendak lakukan tetapi masa memburu nyawanya. Izham... jaga diri baik2, Nabila sentiasa mencintai dirimu. Kalau diberi peluang untuk dia hidup kembali, hatinya memilih untuk menghabiskan sisa-sisa hidupnya bersama Izham Iskandar. Selamat tinggal Izham Iskandar.
Tubuh Izham semakin meronta-ronta menyebabkan Fattah yang lena tidur disebelahnya terkejut. Izham meracau-racau menyebabkan wayar2 disekelilingnya tercabut satu persatu. Izham... dah sedar ker... syukur.. terima kasih tuhan. Fattah menjadi betul2 kalut kerana pergerakan Izham yang xboleh dikawal. Fattah x tahu nak buat apa, walaupun dalam hatinya bersyukur, dia tetap risau dengan keadaan Izham sekaramg ni.
Jangan tinggalkan aku, jangan tinggalkan aku!!!!!!!
Izham menjerit sekuat hati, matanya masih terpejam tetapi badannya meronta kuat diatas wad katil itu. Fattah terus berlari keluar wad menjerit - jerit kepada nurse yang ditugaskan untuk shift itu. Nurse2 yang berbual sakan terkejut dengan jeritan tadi tu dan terus menuju ke wad Izham. Kalut nurse2 itu.
Nurse: Encik Fattah kenapa ni.
Fattah: Izham dah sedar tapi dia meracau-racau.
Nurse: Encik sepatutnya tekan jer button merah yang ade dekat atas katil itu, xpayahlah encik jerit2 sebab akan mengganggu pesakit lain.
Fattah: Oh.... tapi nurse saya kalut tadi sampai terlupa.
Nurse: Okok xpe. Akak cepat tengokkan keadaan pesakit ituBeberapa nurse cuba menenangkan pergerakan Izham. Izham tetap x mengalah. Sejurus itu, Adam dan beberapa orang doktor menuju masuk ke wad Izham.
Adam: Tah... kau keluar dulu Fattah, kang Izham sedar nampak muka kau, lagilah mengamuk dia ni.
Fattah hanya berdiri kaku.
Adam: Tah!!!!
Fattah: Ha... ape Dam..
Adam: Ish dia ni, boleh berangan pulak, Keluar dulu Tah....
Fattah: Oh okok..
Adam: Jangan lupa call Amzar dengan Amizah.. cakap adik die dah sedar.Fattah hanya mengganggukkan kepalanya dan keluar dari wad.
Kuat betul dia ni... Adam dan beberapa orang doktor mahupun nurse masing2 buntu dengan Izham. Sangat susah nak tenangkan dia. Habis semue orang disepaknya. Adam bernasib baik, sebab dapat mengelak semua sepakan Izham. Tapi kesian dekat orang yang terkena sepakan Izham ni. Dah kenapa mamat ni, apa yang dia mimpikan tu. Entah2 dia mimpikan masa Fattah liwat Izham. Aduh.. matilah macam ni. Mau sampai besok dia meracau-racau ni.
Nurse 1: Akak... akak ok ker...
Nurse tersebut pergi kearah Ketua Nurse yang selamat disepak oleh Izham tadi. Tersungkur jatuh nurse tu.
Ketua Nurse: Aduh... sakit... perut akak ni. Xpe2 akak ok. Aish... ganas betul lelaki ni. Abis perut akak disepaknye, Eh Nina.. kamu kena keluar, kamu tu mengandung, kang x pasal2 disepaknya kamu, gugur kamu dekat sini.
Nurse: Baiklah akak...
Ketua Nurse: Macam mana ni doktor, susah kalau macam ni.
Doktor 1: Itulah saya pun buntu, dah 2 injection ubat tidur saya bagi, tetap juga mcm ni. Kuat betul dia ni.
Doktor 2: Adam ade ape2 cadangan x.
Adam: Rasenyer kita bagi injection lagi.
Nurse 1: Boleh ker Doktor, kalau banyak sangat injection drug kite bagi dia akan koma lagi.
Adam: Boleh.. daripada dia meracau-racau macam ni, takut kadar denyutan jantung pula yang menurun.
Doktor 1: Saya setuju.Sejurus itu, injection kali ke3 diberikan kepada Izham. Pergerakan Izham mula tenang sedikit demi sedikit. Izham mula tidur kembali ke alam mimpinya.
Adam: Kita tunggu dalam 2 jam ni, kalau pesakit ni x sedar, kita terpaksa memberitahu pihak atasan.
Ketua Nurse: Saya takut ni doktor, takut2 pihak atasan suruh berhentikan alat penafasan.
Doktor 1: Sebab tu, kita kena perhatikan setiap masa, mana tahu keajaiban berlaku. Berdoa sahajalah.Fattah masih menanti diluar. Izham kau kena kuat. Aku janji akan jaga kau.
YOU ARE READING
Demi Mencintaimu - ReReleased
RomanceCinta diantara 2 lelaki yang berbeza level..hati mereka keliru untuk memilih jalan yang mana cinta yang ikhlas atau permainan nafsu..Mereka menidakkan cinta itu dan biar berlalu pergi..Tetapi lama kelamaan mereka sedar cinta itu adalah pilihan yang...