Demi Mencintaimu 38 - Part 3

2.3K 121 23
                                    

Fattah memandu laju keretanya menuju ke rumah lamanya yang penuh dengan kenangan lamanya itu. Bukankah rumah lama tu dah dibeli, tetapi kenapa Fathir boleh ada dekat sana. Kenapa kau menyusahkan hidup aku abang. Kenapa..x cukup lagi ker dengan kesengsaraan yang kau dah buat dekat aku. Aku cuma nak hidup tenang jer. Semua orang menuduh aku dengan kesalahan yang aku x buat. Aku dihukum diatas perbuatan kau. Fattah terus melajukan panduannya. Dia harap Izham x diapa-apakan. Telefon Fattah berdering.

Fattah: Yer kak Hanie, kenapa call saya. Saya busy sekarang ni.
Hanie: Fattah dengar dulu kak Hanie nak cakap ni.
Fattah: Nantilah jelah kak. Saya betul2 busy ni. Pasal syarikat, nanti saya explain k.
Hanie: X ini bukan pasal syarikat. Akak nak bagitahu sesuatu.
Fattah: Ape kak..
Hanie: Akak rasa Fathir dah lama balik.
Fattah: Hah! Macam mana akak tahu.
Hanie: Akak baru teringat sebab akak ada nampak muka Fathir masa press conference tu. Akak lupa nak bagitahu kat Fattah.
Fattah: Jadi..
Hanie: Akak rasa dialah yang menjadi punca syarikat papa kamu jadi begini. Masa press conference akak ternampak muka Fathir, akak yakin dia tu Fathir, dia ketawa masa orang ramai baling botol dekat kita semua.
Fattah: Dia ketawa..?.
Hanie: Yer akak sendiri nampak.
Fattah: Jadi dia jugalah yang tukar surat wasiat tu?.
Hanie: Mungkin Fattah, cuma kamu berdua jer yang boleh tukar nama tu. Itupun diatas persetujuan Dato'Amran dan peguam tu. Sekarang Dato'Amran dan peguam tu dah xde. Jadi kamu berdua berhak menukarnya.
Fattah: X saya sangka abang sendiri boleh buat macam tu. Kak Hanie nanti bagitahu dekat Harris pasal hal ni. Dengan adanya keterangan ni, mungkin syarikat kita boleh dikembalikan lagi. Terima kasih kak Hanie.
Hanie: Baiklah Fattah. Nanti akak beritahu.

Fattah menumbuk-numbuk stereng keretanya. Sudah-sudahlah tu Fathir, quit it. Aku penat dengan dendam kau. Telefon Fattah berdering lagi. Fuck..for god sake..pleaselah berhenti.

Fattah: Ade ape lagi ni!!
Adam: Woi apsal kau nak marah2 ni.
Fattah: Ah kau..lagi tdi aku call kau, kau x angkat.
Adam: Yer2, sorry. Aku nak bagitahu kau ni.
Fattah: Apa...kau nak bagitahu yang Fathirlah punca semua ni.
Adam: Macam mana kau tahu.
Fattah: Itu x penting. Dah aku nak pergi selamatkan Izham.
Adam: So maknenyer Fathir dah culik Izhamlah.
Fattah: Yer!!
Adam: Dekat mana.
Fattah: Rumah lama aku.
Adam: Okok nanti aku call polis. Dan lagi 1, Fathir dan Aida yang bunuh mak bapak kau. Diorang punca kemalangan tu berlaku.
Fattah: Apa!!!! sial punya abang. Kusut aku macam ni. Apa pulak kaitan Aida dengan Fathir?. Ah lantaklah!!!!!

Terus mematikan taliannya. Fattah menumbuk-numbuk stereng keretanya itu. Tekanan minyak semakin ditekan dan kereta yang dipandu terus meluncur laju. Adam berang sebab Fattah terus mematikan taliannya. Damn it, dimatikan pulak telefon ni. Fattah ni... kau pergi sorang2 bahaya kau tahu x.

Firas: Macam mana, Fattah cakap apa.
Adam: Jom ikut aku, pergi rumah lama Fattah.
Firas: Buat apa?...
Adam: Selamatkan Fattah dengan Izham.
Firas: Hah...siapa Izham?.
Adam: Dah xyah banyak tanya..ikut jelah. Nanti aku citer.

Adam sempat menelefon polis dan mereka berdua terus gerak menuju ke rumah lama itu.

**************************
Izham masih berada dalam keadaan pening, siallah dia ni. X sangka pembunuh itu abang Fattah sendiri. Dia dah bunuh ramai orang. Kalau kau nak balas dendam jangan libatkan keluarga aku sekali. Dia ni memang betul2 tahap iblislah. Patutnya aku syak dari awal lagi. Ketika itu, Izham cuba menyalahkan Fattah dalam semua perkara. Kalau kau x buat aku macam tu dulu x mungkin ini semua berlaku. Disebbkan malam tulah, Fathir ingat aku kekasih kau. X guna!!!!!!!

Sebelum itu....

Izham terus keluar menaiki motornya dengan laju. Aku baru teringat alamat itu. X silap lagi, itu rumah Fattah tempat dia rogol aku dulu. So maknenyer pembunuh sebenar tu.. Fattah ker. Eh tapi xkan dia boleh ada dengan aku masa Amzar ditembak. Siapa dia ni.....

Demi Mencintaimu - ReReleasedWhere stories live. Discover now