Finale Episode 40 - Part 2

3.9K 144 73
                                    

FINALE EPISODE

Izham menunggu malas di butik pengantin itu. Temankan si Amzar ambil baju kahwin dia. Adam buzy pulak hari ni. Besok wedding diorang kat Singapore nak kene ikut diorng naik flight sama. Walaupun Malaysia dah iktiraf tapi undang2 still lagi x benarkan perkawinan sesama jenis dilakukan di Malaysia xnak budak2 terpengaruh. Kaum sebegini kene kahwin dekat negara luar. Cuma daftar perkahwinan mereka dekat sini jer. So kenalah ikut undang2. Amzar decide setakat nak dekat2 jer. Senang katanya.

Izham mengeluh. Dia sebenarnya nak whatapp Fattah, xpun call dia. Tapi tulah dia nak Fattah yang whatapp dia dulu. Tunggu punya tunggu, sampai ke saat ni, xde 1 pun whatapp atau call dari dia. Merajuk ker. Xkan dia nak putus kawan kot. Fattah xkan kau xpaham, kau lelaki, dari dulu lagi aku mention yang aku anggap kau sebagai kawan. Tapi kau degil, biarkan perasaan suka tu makin besar. Padanlah muka kau. Aish... aku xnak putus kawan dengan kau. Sebab kau kawan yang paling baik pernah aku ada. Fattah, Fattah... berlakon jelah yang kau x suka aku. Anggap aku sebagai kawan kan senang.

Amzar: Termenung apa tu.. ingat putera hati ker.
Izham: Eh abang Am, dah siap dah?.
Amzar: Dah.. jomlah.

Mereka berjalan dan memasuki kereta milik Amzar itu.

Izham: So lepas ni abang pindah rumah Adamlah.
Amzar: Haah buat sementara waktu, sebb kitaorng tengah kumpul duit nak beli rumah banglo dekat Putrajaya.
Izham: Series, rumah kat situkan mahal.
Amzar: Adam dapat hospital situ pulak, sebab dia kan mohon kerja balik, tapi tempat dia dah ada pengganti, so terpaksa Adam ditukarkan ke hospital sana. Ni pun buzy tengah settlekan hal pindah tempatlah ni.
Izham: Uish.. kenapa x cari rumah teres jer.
Amzar: Abang xnak, sebab abang ingat lepas kami kahwin, kitaorng decide nak surrogate anak.
Izham: WTF... series ar anak.
Amzar: Kami nak anak. Lagipun abang dapat iv architecture dekat putrajaya tu.
Izham: Okok... tahniah abang, mudah-mudahan dapatlah kerja tu, dan... ermm... Iz terpikirlah siapa ayah siapa mak.
Amzar: Depends... kadang2 abang Am ibu, kadang2 abang am boleh jadi ayah. Lagipun kitaorng plan dekat anak kami, yang dia kena panggil papa Zar dan papa Dam.
Izham: Yelah...
Amzar: Iz x pi jumpa Fattah ker?.
Izham: X... Mungkin dia xnak kena ganggu kot. Xde whatapp pun.
Amzar: Kau x whatapp dia ker?.
Izham: Xnaklah..Iz kan dah reject dia. So it kind of awkwardlah.
Amzar: Ikut kaulah.. jangan menyesal pulak.

Izham hanya menggeleng kepalanya. Im not gay ok...

Fattah menggemas barang2nya. Barang2nya di rumah Adam dibiarkan sahaja. Sebab Fattah dah beli rumah tu. Ia akan jadi rumah Fattah, diorang dah buat aggrement tu sebelum masing2 pergi ke Sabah dan Pahang. Sejak kejadian di taman itu terus smpai sekarang dia x jumpa Adam. Besok nak pergi KLIA dah. Nak mulakan hidup baru. First negara dia akan pergi Indonesia, lepas tu Thailand dan so on. Mudah-mudahan aku berjaya dengan cita2 aku. Fattah dah plan dah setiap negara yang dia pergi, dia akan menetap disana sebulan untuk dia buat blogger dia, dan kalau dapat sambutan dia akan terbitkan buku. Fattah betul2 excited.

Cuma tulah, dalam keriangannya, jauh disudut hatinya ingin mengembara dengan Izham bersama-sama. Tapi...Izham dah reject dia. Sakit sangat hatinya. Dia x sanggup nak terus berkawan dengan Izham, sangat sukar baginya. Selama ni dia bertepuk sebelah tangan. Malam semalam, dia menghabiskan masanya menangis. Menangis dengan setiap perkara yang berlaku lebih2 lagi dia kene reject teruk dengan Izham. Fattah merasa yang Izham betul2 x series dengan percakapan Fattah. Aku redha Izham kalau kau bukan untukku. Mungkin dalam aku mengembara, aku boleh lupakan kau. Tapi aku berjanji, aku xkan mencintai mana2 lelaki atau perempuan selagi kau x berkahwin. Aku yakin pada lonceng itu. Aku akan tunggu lonceng mama kembali ke tangan aku.

Fattah melihat jamnya itu. Dah nak pukul 6 petang. So banyak lagi masa. Aku harap Adam beritahu dekat Izham yang aku akan tunggu dia dekat KLIA smpai pukul 6 petang. Aku dah beli 2 tiket. Aku harap sangat2 yang Izham berubah fikiran. Izham I loves u so much. Adakah aku sanggup menggantikan tempat Izham untuk orang lain. Adakah hati ku sudah bersedia untuk membuka ruang kepada orang lain. Aku tunggu kau Izham.. aku akan tunggu kau....

Demi Mencintaimu - ReReleasedWhere stories live. Discover now