Demi Mencintaimu 12

1.9K 91 7
                                    

Izham hanya memandang televisyen tanpa perasaan. Masih teringatkan kejadian semalam. Xtahu apa yang dia alami sekarang ni. Hatinya.. dia sendiri pun buntu dengan apa yang dia rasa. Kenapa aku rasa sakit sangat. Aku x pernah rasa sebegini bila dengan Nabila. Tolonglah Izham, jangan lembut hati sangat. Setakat muka dia bersepah tepi jalan. Lantak dialah kalau dia keluar dengan lelaki lain, kau xyah kisah. Itu hidup dia.

Izham tersentak dengan bunyi pintu grill dibuka. Amzar dah balik dah. Patut ker aku tanyer dia. Amzar senyum kepada Izham terus berlalu pergi ke bilik. Barangkali mahu mandi agaknya. Izham menukar siaran televisyen itu, bosan dengar berita yang entah ape2, sedang die menekan butang tukar siaran berulang kali, Izham terbehenti di siaran FOX HD. Drama How To Get Away With Murder mula menghiasi skrin televisyen itu dan kebetulan adegan 2 orang lelaki sedang bercium. Citer ape ni. Apabila Izham melihat lelaki berjambang yang kelihatan macam Aeril Zafrel tu sedang mencium lelaki cina itu. Dia teringat kembali peristiwa yang berlaku 5 bulan lepas, peristiwa dimana Fattah telah..... tidak.. tidak.. ape ni.. Izham cepat2 menggelengkan kepalanya seperti mahu menghalau awan2 imaginasi yang mengelilingi kepalanya.

Kebetulan, Amzar keluar dari biliknya, matanya terlihat pada skrin tv itu. Oh citer ni, Eh.... kejap, Amzar terus melihat Izham, Izham pulak masih kaku melihat skrin tu.

Amzar: Aip... Iz... dah berubah mazhab ker...

Izham tersentak lalu menukar siaran televisyen ker NatGeo Wild. Amzar hanya tersenyum. Dia ni kalut pehal dah macam tengok porn jer. Amzar terus mengambil remote dari tangan Izham lalu menukar semula ke siaran FOX HD. Citer ni best, setiap episod aku tengok.

Amzar: Xyah nak tukar channel, citer ni fav abang.
Izham: Ermmm..
Amzar: Kau kenapa Iz, kalut bagai. Abang xdelah nak judge adik abang ni ntah ape2. Lainlah adik ni.. judge abang yang bukan2.
Izham: Xdelah bang. Mana ade Iz fikir bukan2 psal abang. Dulu mungkin, sekarang ni Iz dah
matanglah.
Amzar: Matanglah sangat....
Izham: Am nak tnyer sikit boleh x? tapi kalau Iz tnyer ni jangan kecik hati pulak.
Amzar: Ape yang Iz nak tanyer tu, macam series sangat jer ni.
Izham: Macam mana nak mulakan yer...
Amzar: Pasal ape ni..jangan Iz tanyer soalan macam mana nak putus dengan Nabila pulak.
Izham: Ish abang ni, kesitu pulak. Macam mana abang boleh terfikir sampai kesitu pulak.
Amzar: Dah Nabila komplen kat abang itu ini, mana abang x risau dengan perangai Izham
yang semakin berubah. Tu yang abang terfikir sampai ke situ.
Izham: Perangai Iz berubah bukan sebab Nabilalah bang, mungkin Iz stress sangat kot sebab tempat kerja baru tu, banyak pressure. Tu yang Iz asyik2 marah jer... kotlah.
Amzar: Kot lagi. Tengoklah tu nak tipu x pandai. Abang tahu Iz ade masalah lain, abang kenal Iz lama dah Iz. Xpelah kalau Iz xnak bagitahu, abang faham. Tapi harap Iz dapat settlekan masalah Iz, Iz dah besar dah boleh fikir. Abang malas nak masuk campur sebab itu hidup Iz, tapi kalau Iz perlukan pertolongan abang, cakap jer. Kamu dah nak kawin dah, settlekan cepat sebelum masalah tu drag sampai ke wedding kamu. It will be huge trouble.
Izham: Ok abang, don't worry. Thanks tau.
Amzar: Lagi 1 abang nak cakap ni, abang kalau boleh malas nak masuk campur hal cinta cintun kamu ni, tapi Nabila tu asyik2 cari abang, komplen abang macam2. Kesian Nabila, kamu asyik marah2 dia. Dia tu perempuan, kaum hawa kita kena jaga maruah dia. Maruah kaum hawa senang sangat dipijak.
Izham: Yer saya tahu.. (sambil menundukkan kepalanya)
Amzar: Dah tu, nanti buat lagi perangai sama. Izham dengar baik2 apa abang nak cakap, Iz memang kena settlekan problem Iz kalau Iz nak hubungan dengan Nabila bertahan lama. Perempuan tu kan kaca, even kalau jatuh sikit pun dia dah retak. So jagalah dengan betul. Iz sendiri dah janji dengan abang yang Iz akan jaga Nabila dengan betul. Kalau lepas ni abang dengar yang Iz marah2 Nabila dekat public even private sekalipun. Kau nampak tangan aku ni Izham?.
Izham: Nampak2 (sambil angguk kepalanya dengan laju... alamak dia dah keluarkan biji2 ketul dia tu.. ok dah faham dah, dah boleh teka dgn ape yang die nak cakap)
Amzar: Jangan sampai ketul2 aku ni bagi kat kau makan. Ok!!... Faham x!! ape aku cakap ni. Jangan pulak masuk telinga kanan keluar telinga kiri. Memang 2 telinga tu aku siat kang.
Izham: Yer2...bapak ar...orang tanyer sikit sekali dia jawab pergh!!! penuh kertas jawapan. Yer Iz faham. Iz akan cube settlekan masalah Iz. Nanti sampai masanya Iz bagitahu kat abang masalah Iz.
Amzar: Faham pun budak kecik ni. Oh yer ape Iz nak tanyer tadi.
Izham: (sambil memandang malas kearah Amzar... kau dah sedap membebel sampai keluar semua taik telinga aku, baru nak tanyer... ermmm)

Demi Mencintaimu - ReReleasedWhere stories live. Discover now