Demi Mencintaimu 17

1.6K 77 0
                                    

Adam terdengar bunyi kereta masuk ke perkarangan anjung rumahnya. Fattah dah baliklah tu. Adam membuka pintu rumah dan pergi ke dapur menuju peti aisnya, dituangkan susu kedalam cawan lalu diletakkan di meja ruang tamu itu. Televisyen mula dihidupkan. Fattah mematikan enjin keretanya dan menuju masuk ke ruang tamu.

Adam: Dh balik pun.
Fattah: Ermm.
Adam: Duduklah, nah air susu minumlah, buat sarapan.
Fattah: Thanks.
Adam: Flight Sein dah berlepas ker.
Fattah: Dah tu yang aku terus balik ni, malas nak sarapan kat sane.
Adam: Oh..
Fattah: Kau dah masak ker aku laparlah.
Adam: Aku pun baru bangun, x sempat nak masak. Kau amik jerlah roti kat dapur tu buat alas perut. Makan tengahari kau pergilah makan kat luar.
Fattah: Errmmm yelah, eh kau x keje ker.
Adam: Shift malam, so malam ni aku x balik, yang kau ni x pergi office ker.
Fattah: Xde mood.
Adam: Aip macam tu pulak.
Fattah: Dah aku bos, lagipun jadual aku free, dripada x buat ape2 kat office lebih baik aku cuti jer.
Adam: Untunglah duit jatuh atas langit.
Fattah: Tapi kene berusaha jugak sentol.
Adam: Hahaha ........ a...Tah... aku nak tnyer ni.
Fattah: Ape dia.
Adam: kau betul ker nakkan Sein tu.
Fattah: Dah mula dah soalan dia tu, aish... dulu kau juga yang cakap aku kene move on, so betullah aku dah start series dengan Sein tu. Kenapa tanya?.
Adam: Entahlah tapi aku rase yang Izham tu dah start...
Fattah: Dah2 lah tu Dam, aku tahu yang Izham dah tawar hati dengan aku Dam.
Adam: Kenapa pulak.
Fattah: Iyelah, cara dia, percakapannya bila dengan aku, semue tu dah membuktikan yang Izham betul2 bencikan aku. Kali terakhir dia cakap dekat aku jangan munculkan diri aku depan dia. So aku kene terima kenyataan itu Dam. Aku malas nak kecewakan hati aku ni. Sakit sangat. Better aku jer yg pergi.
Adam: Erm.. kalau kau dh cakap macam tu, ikut kaulah. Cuma..
Fattah: Cuma ape Dam...
Adam: Xdepapelah. Oh yer Tah, aku nak bagitahu something ni, kau dengan Nabila rapat ker.
Fattah: Agaklah, aku dh anggap dia mcm adik aku sendiri dah. Kenapa.
Adam: Yeke... Aku harap... kau hati-hatilah jangan cuai sangat. Sebab Amzar dengan Nabila dah mula ragu2 dengan Izham. Nak2 Nabila dah kerja dengan kau, kalau kau salah step makin susah kau nak cover.
Fattah: Tulah aku kene jaga2, Nabila asyik tanyer aku jer kenapa Izham berhenti dulu.
Adam: Tahu pun, itu belum lagi Amzar tu. Kalau boleh kau jangan langsung jumpa dia, biar Amzar lupa pasal kau. Amzar dah start siasat benda ni. Aku bagi warning kat kau ni. Amzar x boleh dibuat main, sebb bila dia syak sesuatu tu dia akan siasat sendiri sampai dia dapat jawapan. So aku merayu dekat kau Tah.. jangan cari masalah k. Aku xnak hubungan aku dengan Amzar terjejas itu jer.
Fattah: Yer Dam.. I will try my best. Cuma aku nak kau percayakan aku walau apa pun yang berlaku. Aku cuma ade kau jer Dam. Segalanya aku bergantung pade kau Dam.
Adam: Yer2. Aku tahu. Aku percayakan kau dan aku akan support kau Tah.
Fattah: Thanks tau.
Adam: Ok.

Sein menjenguk2 disekeliling airport itu, memastikan Fattah dah pergi dari KLIA itu. Fuh selamat. Nasib baik dia x tnyer ape2. Sein terus berpatah balik dari pintu masuk pemberian tiket itu. Nak masuk macam mana bukannyer ade tiket pun. Sein menuju ke luar KLIA itu dan menelefon kawannya itu.

Sein: Wei bro katne. Kereta aku pade kau kan. Datang amik aku kat KLIA sekarang tapi kalau mama aku call kau ckp aku dekat Paris.
Kawan Sein: Kau nak pi mane ni.
Sein: Aku nak balik Johor.
Kawan Sein: Kau nak cari dia balik ker.
Sein: Haah.
Kawan: Ok bro kejap lagi aku smpai.

Izham sedang duduk diatas sofa yang telah disediakan oleh butik perkahwinan mereka itu. Menunggu Nabila yang sedang cuba memakai baju persandingannya itu. Awalnya Izham malas nak pergi sebab kerja dia x settle lagi, masih bertimbun-timbun atas meja itu. Tapi nak jaga hati Nabila ni dituruti juga permintaan Nabila ni. Time2 macam nilah nak pergi tengok, cutikan boleh. Lama lagi ker. Izham melihat skrin phonenya, masih menscroll akaun instagram milik Nabila. Aish... setiap story ade aku, 6k followerlah katakan. Nak kata artis xdelah artis sangat tapi update post mengalahkan artis. Aip.. ari ni pun dia update, eh ni post pic dekat fitting room ni. Izham melihat kearah fitting room yang masih tertutup. Patutlah lama boleh pulak berselfie dalam tu. Aku dah naik hantu dah ni. Izham memberikan komen dekat post Nabila itu

Demi Mencintaimu - ReReleasedWhere stories live. Discover now