Demi Mencintaimu 14

2K 85 7
                                    

Izham menunggu malas di tempat duduknya itu, dia melihat bunga2 indah mekar dihadapannya. Cantik pula bunga2 ni, bak sini aku petik buat stok dekat rumah. Izham memandang ke atas langit, cerahnya hari ini. Tapi, mana dia ni x sampai2 janji pukul 3 ni dah setengah jam aku tunggu. Berjanggut cukur balik aku tunggu dia ni. Nasib baik taman yang dia pilih ni best kalau x memang aku balik bilik jer, tido lagi best. Aish..dia ni spoilkan mood honeymoon betullah. Izham melihat cincin di jarinya, dia mengukir senyuman. Seketika itu, Izham melihat seseorang sedang berlari anak ke arah Izham. Seorang wanita menuju kearah Izham sambil membawa belon2 besar. Izham pelik...ni dah kenapa bawak belon ni.

Nabila: Awak. Maaflah lambat, sebab susah nak bawak belon ni, lagi 1, Nabil sesat tadi,masih x familiar dengan Paris ni..hehe.. nasib baik ada orang Malaysia yang tolong carikan tempat ni.
Izham: Yer2, Iz maafkan. Iz x kisah pun, Cuma Iz pelik.. kenapa Nabil bawak belon. Mana ada Iz suruh bawak belon2 ni semua. Nabil nak buat apa dengan belon ni. Beli dekat mana ni?
Nabila: Mana ada Nabil yang belilah.
Izham: La habis tu. Siapa yang belanja Nabila ni..
Nabila: (Ketawa kecil) Ish Iz ni. Belon ni semua ade orang belikan untuk Iz lah bukan Nabila.
Izham: Siapa.. Nabil ni main teka teki pulak.
Nabila: Iz ni... suami Izlah siapa lagi. Cinta hati Iz yang belikan belon ni semua. Dia ckp suruh Iz pandang kat menara tu

Sambil Nabila menunjukkan jarinya kearah menara yang berada ditengah-tengah taman itu. Izham terus memandang kearah menara itu. Kelihatan seseorang sedang melambai-lambai kearah Izham dan Nabila. Nabila membalas lambaiannya dengan belon ditangannya, di kibar-kibar belon2 itu. Izham hanya tersenyum melihat orang yang dicintai berada di atas menara itu. Apalah dia nak buat ni, jangan buat benda bodoh sudah. Seraya itu, Izham terdengar jeritan 'Izham I Love You' di atas menara itu, orang itu mengungkapkan perkataan itu dengan kuat dan jelas, manusia2 yang lalu lalang berhenti seketika apabila orang itu menjerit perkataan itu.

Nabila menuding jarinya kearah Izham, ingin memberitahu bahawa inilah Izham, nama yang dijerit itu. Nabila melepaskan belon2 itu ke udara seketika kemudian belon2 itu meletup lalu memuntahkan isi kertas2 kecil bersinar yang ada pada setiap belon itu. Orang2 di sekeliling bertepuk tangan, manakala kanak2 yang berada di situ melompat-lompat riang bagaikan ingin menangkap kertas2 kecil bersinar yang jatuh berterbangan menghujani para manusia yang berada di tempat itu. Fattah menjerit sekuat hati

'My husband... I Love so much.. Thanks you because be mine forever.... Happy Honeymoon'

Tepukan semakin kuat diberikan kepada Izham dan Fattah. Izham hanya tersenyum..Tq Fattah. Fattah menuju kearah Izham, lalu membuat posisi melutut di hadapan Izham sambil memegang tangan Izham dengan erat. Segelintir manusia di situ bersiul nakal terhadap pasangan itu. Nabila terus tersenyum..romantiknya Encik Fattah. Tahulah baru kahwin..Tahniah

Fattah: Thanks u for giving me a chance. I love U so much..I never thought that u choose me to be your partner in your life forever. Thanks u Izham...thanks you because u see my love.
Izham: Ermmm... right now and for the rest of my life, only u in my heart. I only see u, because I know that, I have fall in love with you. Thanks again because accept me to be your husband. And this is best honeymoon for me.

Izham mendekatkan bibirnya kearah bibir Fattah, dan mereka mula bercium. Tepukan di dengari meraikan pasangan yang baru kahwin itu dan kota Paris. menjadi saksi untuk kenangan yang terindah itu.

               
Duhai kekasih hati...katakanlah padaku...
Bahwa semua ini..hanya igauan mimpi..
Aku sanggup kasih..kehilangan dirimu..
Walau sedetik...rindu mencengkam...
terasa pedih..

Izham terus membuka matanya. Dia menekup wajahnya...apa aku mimpi tadi. Kenapa mimpi itu muncul lagi. Izham mengeluh. Dia penat dengan mimpi itu, masuk ni dah 5 kali Izham mimpikan benda yang sama. Kenapa dalam mimpi tu dia sangat seronok, sangat gembira dan..apa yang lagi pelik, kenapa Nabila tak sedih, makin gembira adalah. Disebabkan mimpi tu, Nabila asyik kena marah dengan Izham bila terkenangkan yang dalam mimpi tu, watak Nabila seakan-akan merestui hubungan itu. Izham melihat skrin phonenya, dah pukul 7 pagi. Alamak lupa nak set alarm patutlah x bunyi2. Izham terus mengambil tualanya yang tersidai lalu masuk ke dalam bilik air. Dia memandang kearah cermin, Izham..cinta kau, hidup kau hanyalah untuk Nabila, Ok..tiada apa yang boleh pisahkan kita.

Demi Mencintaimu - ReReleasedWhere stories live. Discover now