Demi Mencintaimu 21

1.6K 62 4
                                    

Fattah hanya memegang erat tangan Izham yang masih kaku terbaring diatas katil itu. Dah seminggu berlalu, tetapi Izham masih tidak memberi sebarang respons yang positif. Berapa lama lagikah Izham harus begini, tanpa jawapan. Tapi.. Fattah sanggup walaupun ianya mengambil masa yang lama. Semuanya demi Izham. 20 tahun pun aku sanggup tunggu kau Izham, asalkan kau berada disisi aku Zam. Nasib baik jugalah Adam ditugaskan diwad yang sama bolehlah tolong Fattah ni cover line, memang susah nak mengelak dari Amzar yelah Amzar ni macam helang selalu peka dengan mangsanya.

Ni pun x tahulah kenapa Amzar keluar awal selalunye dia akan balik pukul 12 malam tapi ni pukul 9 malam dah balik. Mungkin ada hal, tapi si Adamlah x keruan bila tahu Amzar nak balik, kalau x, bolehlah dia perhati si Amzar sebelum berganti shift dengan Fattah pulak. Takutlah tu Amzar cari lain. Salah aku juga diorang putus. Syukurlah dia masih ade lagi tempat bergantung walaupun dia dah mengecewakan si Adam tu. Kesabaran Adam memang tinggi. Malas dia nak marah2 sangat. Sebab tu Adam nampak tenang saja bila hadapi masalah. Cuma Fattah kena cari jalan tuk kembalikan hubungan Adam dengan Amzar tu. Dia kena jumpa Amzar untuk bersihkan nama Adam, sebab dia, Adam yang dituduh macam2. Dia harus clearkan semua benda ni.

Hari2 begini, menjadikan Amzar bertambah serabut terlalu banyak benda yang berlaku. Dia sendiri xtahu apa patut dia buat. Izham sampai sekarang masih koma, makin bnyak kerja di gymnya sejak dinaikkan pangkat, hubungan Adam dah putus, punca sebenar kejadian Izham yang sehingga sekarang x tahu apa konklusinya, semua tu membuatkan otaknya semakin kusut. Xtahu nak settlekan yang mana. Selalunya jam 12 malam baru dia balik kerumah tapi hari ni, Amzar terlampau penat tu yang terpaksa balik awal, besok pukul 9 pagi dah kena ade dekat gym sebab ade shooting nak buat kat situ so kenelah kawal tempat tu.

Pagi tadi Amzar dapat call yang henpon Nabila dah siap dibaiki, harap2 xde masalah yang lain pula timbul. Amzar melihat gambar Adam yang masih disetkan diwallpaper skrin phonenya itu. Rindu sangat dia terhadap lelaki itu, hendak saja die menelefon lelaki itu untuk menemani malamnya ini. Tapi dia sendiri yang memutuskan hubungan ini. Entahlah pada Amzar itu semue dah berlalu, walaupun perasaan rindu dia terhadap Adam semakin kuat, Amzar masih tidak boleh terima kenyataan ini. Izham please bangun Izham jelaskan semua pada abang. Abang terlalu rindukan Adam.

************************************
Kereta merah Audi Bravarian memasuki perkarangan rumah Taman Indah itu, memori Fattah terhadap rumah itu muncul semula diingatannya. Rindu dia terhadap penghuni2 yang pernah duduk di rumah ini. Nasib baik rumah ni masih belum dirobohkan sempatlah dia melihat rumah ini buat kali terakhir.

Adam: Fattah cepatlah jom, kunci pade aku ni.

Fattah hanya menuruti langkah Adam, masih melihat keadaan sekeliling, sama tak pernah berubah. Mereka berjalan di ruang tamu itu, semua perabot masih ada cuma ditutupi dengan kain putih.

Adam: Tah... kau x amik ker barang2 dalam rumah ni.
Fattah: Tak... malas, lagipun aku nak buat apa. So aku tinggal jelah.
Adam: Habis barang2 dalam bilik mak bapak kau.
Fattah: Aku x usik pun, malas nak ingat kenangan lama.
Adam: Oh so bagi semuenyer pada tuan rumah barulah.
Fattah: Haah, sebab aku jual dengan barang2 dalam ni. So dia pun macam setujulah.
Adam: I see, eh kejap habis tu bilik rahsia kau tu.
Fattah: Oh yang tu, aku cuma kunci jer.
Adam: Owner ni x jumper ker.
Fattah: X... sebab aku simpan kuncinyer.
Adam: Barang dalam tu?
Fattah: Hehe.. aku tinggal jer wei.
Adam: Bodohlah kau. Maknenyer barang porn kau, dildo semue tu dalam tulah.
Fattah: Haah.
Adam: What the fuck.
Fattah: Jangan risau dia xkan perasan bilik tu, lagipun bilik tu dekat sebelah stor bawah tanah so memang konfem dia xkn tahu, melainkan anak2 diorang tu jenis suka yang meneroka jumpalah kot.
Adam: Sebelum ni spe jer yang tahu pasal bilik ni?
Fattah: Semua keluarga akulah.
Adam: Termasuk mak bapak kau ker.
Fattah: Iyer... dah aku yang mintak private room, so diorang bagilah. Lagipun diorang mana tahu apa xtvt aku buat dalam tu.
Adam: Ermmmm dahlah joml, mana kau letak kunci tu.

Demi Mencintaimu - ReReleasedWhere stories live. Discover now