Fattah: What!!! kau dah xnak keje dgn aku dah. Hei ape ni, aku dah bayar kau kot. Apsal kau nak cabut pulak.
Spy: Im sorry Encik Fattah, saya dah x berminat nak kerja dengan encik Fattah.
Fattah: Siallah kau. Habis tu selama ni kau buat apa hah!!
Spy: Nah ni duit Encik Fattah, saya pulangkan balik. Saya chau dulu.Terus spy upahan itu pergi dari kafe itu. Fattah malas nak kejar, nanti jadi gaduh. Pergi mamposlah dia tu. Aku kena kawal marah aku, aku x boleh macam dulu. Tapi spy tu memang nak makan penumbuk sial. Pelik ni. Ah lantaklah. Aku kena upah spy baru nampaknya.
Adam sedang makan di kafe berdekatan luar hospital itu, yelah bosan hari2 makan dekat kantin tu, makanannyer pulak memang betul2 tuk orang sakit. Sampai aku makan pun jadi sakit. Xde rasa, kurang tu, kurang ni aish...Yang si Amzar ni pun 1 hal, sampai sekarang x whatapp aku. Aku jadi risau pulak. Ntah dengan siapa ntah dia berkawan kat sana tu. Seorang lelaki menuju ke meja Adam yang sedang minum sambil Adam membelek-belek iphonenya.
Firas: Oh hai Dam...lama x jumpa.
Adam: Oh Firas..hai (comel macam selalu).
Firas: Tengah lunch ker.
Adam: Yup (eh baik jer aku tengok perangai dia ni, ker ni Firas lain ni).
Firas: Boleh I join sekali.
Adam: Boleh2 duduklah.
Firas: So Fattah macam mana sihat (sambil order makanan).
Adam: Oh sihat jer..Dah kenapa mamat sekor ni baik jer aku tengok..eh tapi yelah aku bukan Fattah so dia baiklah. Macam pelik jer tetiba tegur, dekat majlis kahwin abang dia dulu, xdelah pulak nak tegur2. tapi bagus juga, boleh aku siasat. Firas hanya memandang Adam atas bawah. Handsome sial mat salleh ni. Bagus mama ni, tahu taste aku macam mana. Aku akan buat kau jatuh ke tangan aku.
Adam: So kau buat apa kat sini.
Firas: Oh I got some work in here. Lepas tu ternampak kau. Tu yang singgah tu.
Adam: Kau masih kenal aku ker.
Firas: Yup, I still know you. Lagipun kau pindah rumah form 4, so still lagi boleh cam. Btw you look more handsome, more mature.
Adam: (Ofkoslah, Adam kot, da...) Thanks. Kau pun ape kurangnya boleh tahan cute.
Firas: Hahahaha thanks. So lepas ni kita boleh hangout lagi ker.
Adam: I don't knowlah..
Firas: Why..takut boyfriend U marah.
Adam: Macam mana kau tahu aku ade BF..
Firas: Your insta..Kau mesti x ingatkan yang aku ada follow kau.
Adam: Oh ok..
Firas: Your BF look hot. Untunglah dapat BF macam ni.
Adam: Thanks again.
Firas: So mcm mana..
Adam: Macam mana ape?
Firas: Hangout?Adam masih berfikir. Firas ni dhlah Fattah x berkenan. Tapi mungkin berguna juga Firas ni.
Firas: Come onlah..takut Fattah ker..aku memang x ngam dengan Fattah tapi x bermakna aku x ngam dengan kawan2 dia.
Adam: Oklah..aku on..
Firas: Thanks..your phone numberSelepas sahaja mereka bertukar phone number, Firas meminta diri untuk pergi. Sempat juga dia kenyitkan mata dekat Adam. Adam hanya tersengih kelat. Ni nak usha aku ker apa ni. Ah yang penting aku dapat tolong Fattah.
Izham dikejutkan dengan deringan phonenya itu, dia melihat Amzar baru habis mandi menuju kebiliknya. Ok line clear.
Panggilan: Boss...dah settle dah..
Izham: Bagus..so pergi next plan.
Panggilan: Plan yang mana bos..
Izham: Plan yang tertangguh tu. Xpe nanti kita jumpa. Aku pun nak keluar ni.
Panggilan: Baik bos..Izham kembali menyambung tidurnya. Amzar pula berada di tepi pintu bilik Izham yang terbuka tu. Dia mendengar perbualan Izham tapi x pula mendengar suara panggilan tu. Plan yang tertangguh. Apa yang Izham plan ni. Izham.....apa yang kau nak buat ni.
**********************************
Amzar menyorok disebalik dinding menunggu putera kesayangannya lalu. Rindu sangat dia nak peluk Adam. Adam pula kelihatan sedang berjalan membawa fail2 pesakit untuk diperiksa. Aish..kenapalah sampai sekarang dia x whatapp aku ni. X rindu ker. Aku dah rindu giler kat dia ni. Adam melepasi penjuru dinding itu, dengan cepat Amzar memeluk pinggang Adam dari belakang.
YOU ARE READING
Demi Mencintaimu - ReReleased
RomanceCinta diantara 2 lelaki yang berbeza level..hati mereka keliru untuk memilih jalan yang mana cinta yang ikhlas atau permainan nafsu..Mereka menidakkan cinta itu dan biar berlalu pergi..Tetapi lama kelamaan mereka sedar cinta itu adalah pilihan yang...