Demi Mencintaimu 34

2.5K 88 17
                                    

Ketiga-tiga mereka masih menunggu diluar wad emergency itu. Masih risau dengan keadaan Fattah. Sebelum bawa ke hospital, Adam sempat check keadaan Fattah, syukur xde pape yang membinbangkan tapi itu hanya luaran. Apa yang membuatkan Adam risau dalaman Fattah. Pinggang dia tu. Aduh Fattah..sanggup kau berkorban walaupun Izham ni buat macam 2 dekat kau.

Amzar: Puas hati kau sekarang Iz...hah puas hati kau!!!
Adam: Zar..sabar Zar..ni hospital.
Amzar: Aku geram tengok perangai kau Iz..pentingkan diri sendiri. Orang2 keliling kau dah banyak berkorban. Tapi kau x nampak semua tu. Dendam2 itu jer lah yang kau fikir.

Izham hanya diam bersandar di dinding. Fikirannya bercelaru sekarang ni.

Amzar: Sekarang ni abang nak kau jujur dengan abang, kenapa kau bayar spy Fattah tu. Fattah cuma nak cari dalang kes ni. Kenapa kau rosakkan plan dia. Abang rasa macam kau buat semua ni. Cakap Iz..kalau x abang report polis.

Damn it..x sangka benda boleh dah jadi macam ni..terpakselah aku bagitahu hal sebenar..plan aku dah rosak.

Izham: Yer!!!! memang Iz yang buat..

Adam dan Amzar terkejut xkanlah Izham..selama ni dalang semua ni Izham ker.

Adam: Hah!! kau yang bunuh Nabila ker..
Izham: Bukanlah..apa yang Iz nak cakap..yang..memang...Iz yang upah spy Fattah lambatkan kerja Fattah supaya Fattah x dpat jumpa dalang tu sebelum Iz jumpa..

Adam dan Amzar agak lega sedikit. Fuh..buat suspens betullah budak ni.

Amzar: Kalau Iz jumpa dulu, Iz nak buat apa..
Izham: Iz.....
Amzar: Iz ape!!
Izham: Kalau Iz jumpa dalang tu dan Fattah xde kaitan dalam hal ni, Iz akan masukkan bukti palsu untuk sumbat Fattah dalam penjara.
Adam: What the...

Adam betul2 geram dengan Izham..sanggup sial dia buat macam tu. Fattah saggup gadaikan nyawa kau, kau pulak macam ni.

Amzar: Kau giler ker ape Iz..hah..x fikir ker..kau nak fitnah dia. Sanggup kau...Fattah dah banyak berkorban untuk kau...
Izham: Lagi2 berkorban...apa yang Fattah buat ni hah..bagi Iz, xde pape pun yang dia buat dekat Iz..setakat jaga Iz cuma nak ambil hati Iz dgn abang Am..baik xpayah..
Amzar: Jaga mulut kau tu. Dia tengah bertarung nyawa dekat dalam tu.
Adam: Ok fine!! Iz dahlah..tolonglah turunkan sikit ego kau tu, terima kenyataan yang Fattah dah banyak tolong kau.
Izham: Ape yang dia tolong aku..cakaplah!!
Adam: Ingat x masa kau xde kerja, dia yang rekemenkan kau dekat syarikat kawannya tu. Dia pujuk Puan Anith untuk terima kau dan kau diterima kerja, masa motor kau masuk bengkel, sebenarnyer motor tu dah ditukar motor baru cuma direnovate macam motor kau dulu, smpai sekarang kau bawak motor tu x rosakkan. Motor lama kau ade dia simpan incase kalau kau tahu itu bukan motor kau, dia akan bagi balik dekat kau. Masa kau kerja dengan dia selama 6 bulan, gaji kau dia bagi extra dripada pekerja baru yang lain. Dia bagi kau banyak tender akaun dekat kau sebb dia nak naikkan nama kau biar syarikat2 luar sane kenal kau. Dia banyak mudahkan kerja kau Iz..tapi kau xnampak, dia cakap biarlah ini semua untuk orang yang dia sayang, sebb dia dah xde sape2 dalam dunia ni kecuali kau. Senyuman kau kekuatan Fattah..kau tahu x..

Izham hanya diam, begitu juga Amzar. Amzar x sangka yang Fattah dah lama buat macam2 dekat Izham..Amzar jer x begitu dekat Adam..uish rasa tergugat pulak.

Adam: Kenapa kau senyap..kau tahu x..lepas kau xcident malam tu, Fattah yang jaga kau. Setiap malam Fattah jaga kau lepas Amzar pergi. Kalau bukan kerana jagaan Fattah, mungkin kau x boleh survive smpai ke hari ni. Lepas Amzar dengan Amizah izinkan Fattah tuk jaga kau, setiap masa dia tak pernah tinggalkan kau. Setiap perkara dia ambil tahu..dia tinggalkan company demi kau..mase dia jage kau..company dia ade masalah tapi dia x berganjak langsung dari wad kau..dia cakap kau lebih penting. Biarlah dia miskin sekalipun asalkan dia nampak kau sihat sudah cukup bermakna buat dia. Segala kos rawatan kau Izham.. dia bayar.
Amzar: Eh tapi kerajaan bukan free ker..
Adam: Zar...sebenarnyer Fattah dah habis 100k dekat rawatan Izham ni, pembedahan alihkan darah beku dia, pembedahan kaki dia, wad persendirian dia selama sebulan, itu semue x free Zar..kerajaan x mampu support sebb Izham!!!! ni..4 kali kena jalani pembedahan kau dengar x!! dan Fattah yang cover semua kos. Terkenangkan Amzar dan Amizah x mampu nak bayar dan demi!!! menyelamatkan putera kesayangannya ni dia bayar semuanyer..wad persendirian kelas A tu bukan kami yang provide tapi Fattah yang nak. Biar Izham selesa dekat dalam tu.

Demi Mencintaimu - ReReleasedWhere stories live. Discover now