35

553 47 0
                                    

„Valkýry zo mňa budú mať radosť," zašomrala Evelien a ťažký drahokam ju hrial v dlani. Zdvihla si ho k očiam a sledovala, ako sa v ňom láme svetlo. Na prvý pohľad tak nevyzeral, ale bol najcennejším vlastníctvom valkýr. Donedávna ho mali vojvodovia v skladoch, než sa dostal späť k nim. Bola to jediná vec, ktorá sa zachovala zo svätyne valkýr na Bornholme, kde dnes stojí Dom. Svätyňa bola ešte pred inkvizíciou zbúraná, spálená a rozmlátená. Jedine náhrdelník prežil. Patril významnému, dnes už mŕtvemu rodu mocných valkýr. Niektoré pramene spomínali, že sa táto rodina pohádala so zvyšnými valkýrami a odišla ďaleko na juh, kde po čase vymreli.

Nech to bolo akokoľvek, tento náhrdelník mal nevyčísliteľnú cenu. Evelien pocítila nutkanie vziať si rukavice, aby ho nezašpinila svojimi rukami.

Ľahla si a nespúšťala z pohľad zo vzácneho šperku. Jeho modrastá farba ju upokojovala. Každá hrana bola dokonale vybrúsená s zlato, v ktorom bol drahokam vsadený, sa nádherne leskol.

„Čo to..." Podoprela sa na lakti a nastavila ho svetlu. Na zlatom ráme, ktorého časť sa ťahala stredom drahokamu aby nevypadol, bolo niečo vyryté. Sústredene žmúrila, aby prečítala drobné ozdobné písmo.

Oči sa jej rozšírili prekvapením. Tie slová poznala. Ignis vitae. Crete. Oheň života. Kréta.

Spánok bol ihneď zabudnutý. Bratstvo šlo na Krétu. Hovorili o ohni života. A teraz sa tie slová objavia na náhrdelníku valkýr.

Je len jedno miesto, kde by mohli byť odpovede. Nakreslila si na ruku runu a len tak, v ružovo-modrom pyžame sa premiestnila do Valhally.



„Upálená!" rozčuľovala sa Kathrine a zhodila z rímsy pod oknom umelé kvety. „Bola upálená!" Tvár jej očervenela hnevom.

„Upokoj sa, drahá. Mysli na dieťa," dohováral jej John.

To ju prinútilo prestať ničiť zariadenie spálne. Napriek tomu dýchala prudko a nechty mala zase zahrotené do pazúrov. „Mal ju chrániť. Dôverovala som mu, John! A ona uhorela na hranici."

John prinútil manželku posadiť sa. „Ale teraz je tu s nami, Kat. Dostaň sa pod kontrolu a hlavne jej, prosím ťa, všetko povedz! Už je jasné, že si spomína."

Kathrine vo vzduchu mávala nechtami. „Urobím to hneď ráno. A to dievča tento dom neopustí, kým nebude mať deväťdesiat!"



Evelien sa zamračila na dvoch mužov, ktorí si ju po príchode oplzlo obzerali a ukázala im vulgárne gesto. Vybehla po schodoch do vojvodkyninej – svojej – pracovne a narazila tam na svoju predchodkyňu.

„Evelien, je ti niečo?" v obavách stala.

Mladšia valkýra nadvihla ruku s náhrdelníkom a zadychčane zo seba dostala: „Ignis vitae. Crete." Prešla k masívnemu stolu. „Čo to znamená?"

Emilia zazrela na náhrdelník a opäť sa posadila. „Oheň života. Kréta. A?"

„Bratstvo tie slová pozná. Chcú ísť na Krétu. Čo viete o ohni života voj... Emilia?"

Bývalá vojvodkyňa sa zatvárila utrápene. „Nič, Evelien. Poznám to slovo a je naň aj odkaz v knihe, ale nič bližšie som sa nedozvedela. Je to... asi by si to mala vidieť." Prešla ku stojanu s knihou a otvorila ju. „Čudujem sa, že si si to nevšimla." Poodchýlila papier na prednom obale a odhalila malý priestor s poskladaným papierom.

Ukradnutý životWhere stories live. Discover now