I have been bent and broken, but, I hope, into a better shape.
De wekker gaat weer vroeg. Ik ram de wekker dan ook gelijk van mijn nachtkastje af. Ik sta op, kleed me aan en neem een appel mee voor onderweg. Ik ben benieuwd wat voor opmerkingen ik dit keer naar mijn hoofd krijg. Met een zucht stap ik uit de auto en rijdt mijn moeder weg. We praten niet meer met elkaar. Sinds onze ruzie vermijden we elkaar zoveel mogelijk.
Ik loop twijfelend het plein op en word meteen aangestaard door verschillende mensen. 'Hey outsider! Nog iemand tussen je benen gehad?' Ik kijk de roepende jongen verbaasd aan. Iets verderop staat Nathalie met haar kliekje. Als ik zie dat ze mijn kant opkomen loop ik snel de school in waar Jason naast me komt lopen. Niet omdat ik bang ben, meer omdat ik geen zin heb in haar gezeik. 'Hey stranger!' Ik begin te lachen. 'Hey to you too!' 'Hebben we er weer zin in vandaag?' Ik kijk hem aan met zo'n "meen-je-die-nou"-blik waardoor Jason ook in de lach schiet. 'Ik snap je. Ik ook niet.' Ik moet er hier in. Zie ik je na school?' Ik knik als reactie. We hebben maar een paar uren les en geen lessen samen. Bij Jason voelt het normaal. Alsof ik niet één of andere gek ben. Jason behandelt me normaal.
In de klas neem ik plaats achteraan en vouw snel mijn boeken open, zodat het lijkt dat ik druk aan het lezen ben. Iemand staat voor mijn tafel en kucht een keer. Ik kijk voor me en zie 3 paar benen. Twee dragen een broek en één een rokje. Ik zucht een keer en kijk op. 'Nathalie.' zeg ik dan maar en kijk naar het meisje die me een vuile blik toe werpt. 'Is het waar?' Ik kijk haar niet begrijpend aan. 'Wat is waar?' Ze slaat hard met haar platte handen op mijn tafel. Haar hoofd is gevaarlijk dicht bij die van mij. 'Dat jij neukt met iedereen die zich maar aanbiedt? Inclusief mijn ex?' Ik kijk naar links en zie haar ex daar zitten met een smerige grijns. 'Nee ik heb helemaal geen seks met niemand.' De twee jongens komen naast me staan en ik sta op.
'Leugenaar.' 'Moet jij niet iemand anders vervelen? Ga anders naar je vriendje, die in de wc een ander wijf loopt te neuken, terwijl jij hier als een heilig iemand staat rond te paraderen.' Het was waar. Ik kwam hem tegen in de meisjes-wc, met iemand die zeker geen Nathalie was. Nog geen seconde later voel ik een hand op mijn wang, die spontaan begint te branden.
Ik draai mijn hoofd terug en kijk haar aan. 'Oké?' Ik haal mijn schouders op. Niet dat het me raakt dat ze me slaat, het kwam alleen wat onverwacht. Ik begon het al bijna te missen. Ik begin te lachen. 'Ga je niet huilen?' Haar ogen spuwen vuur. Ik weet waar ze op uit is en die voldoening ga ik haar echt niet geven. Ik schud mijn hoofd en haal mijn schouders op. Daarna voel ik nog een klap op de zelfde wang. 'NATHALIE JONES! melden bij de conrector. NU!' De docent staat naast ons. Hij is woedend.
'Na school ben jij de lul', is het laatste wat ze zegt en stampt vervolgens boos de klas uit. Ik kijk even de klas rond en kijk daarna weer naar mijn tekstboek. De rest van de dag bestaat vooral uit zachte smoesgeluiden, roddels en gelach wanneer ik voor bij loop. De laatste bel van de dag gaat. Ik pak mijn tas, gooi mijn boeken erin en slinger hem op mijn rug.
Langzaam verlaat ik het schoolgebouw en loop naar buiten, waar ik wacht op mijn moeder. Ik leun tegen een paal aan. 'Hoi bitch!' Ik draai me om en zie Nathalie staan met haar twee loopjongens. Ze lacht gemeen naar me. 'Hallo' zeg ik kalm. De lucht om me heen wordt killer nu de IJskoningin aan komt lopen. Nu gaat het gebeuren. Nu ben ik de lul.
'Door jou moet ik nu de hele week nablijven.' Ze zet een stap naar voren maar ik verroer me niet. 'Waarschijnlijk klopt dat,' zeg ik vervolgens iets te nonchalant. 'Je bent de lul, dame.' 'Dat had ik al door.' Ik glimlach een moment. Niet veel later voel ik wederom haar hand op dezelfde wang. Die zal wel blauw worden door haar bitchclap. Ondanks dat ze er als een tutje uit ziet, heeft ze wel kracht. Dat moet ik toegeven.
'Voel je geen pijn ofzo?' Ik schud mijn hoofd. 'Nope, niet meer.' Vervolgens slaat ze me nog een keer. 'Ik zal je pijn laten voelen. Jongens?' Haar hoofd is rood van woede. Abrupt word mijn tas van mijn rug getrokken. Ik draai me om en zie nog drie jongens staan, waaronder de ex van Nathalie. 'Hoe lekker de seks ook was, Nathalie heeft een speciaal plekje in mijn hart. Ik doe alles voor haar.' Hij stompt me een keer in mijn buik waardoor ik voorover klap om even adem te halen, maar recht al snel mijn rug en schiet in de lach. 'We hebben geen seks gehad, bud. In je dromen misschien, maar shure as hell dat jouw worstje niet bij me naar binnen is geweest.' Zijn blik verhard. 'Fack you.' Hij knikt en ik voel dat mijn armen vast worden gepakt. Ze hebben me klem gezet waardoor ik geen kant op kan. Niet veel later heb ik drie jongens die op mij inslaan. Het duurt dan ook niet lang voordat mijn benen het even niet meer aankunnen en ik op de grond zak, waar ik nog een paar trappen na krijg. Hoeveel pijn het ook doet, huilen doe ik niet. 'Ik denk dat ze wel genoeg heeft gehad nu. Ze hoeft nog niet dood' Nathalie staat voor me te lachen. Ze spuugt net voor me op de grond en loopt weg met de jongens. Ik moet toegeven, ze kunnen wel slaan. Ik spuug het bloed in mijn mond uit en laat me achterover vallen. Mijn arm voelt beurs en mijn ribben doen pijn bij het ademhalen. Niet te vergeten dat mijn hoofd aanvoelt alsof er een trein overheen is gereden. Ik schud kort mijn hoofd en kruip naar mijn tas om mijn mobiel te pakken. Mijn moeder is er nog steeds niet. Ik open WhatsApp en zie een bericht van haar, dat ze nog niet klaar is op het werk en ik de bus moet nemen. Ik kijk naar de tijd en je raadt het al, de laatste bus is net vertrokken. The perfect day! Ik duw mezelf omhoog en pak mijn tas. Staan doet pijn, lopen doet pijn. Dit word een lange tocht terug naar huis. Verschillende mensen kijken me aan met medelijden, maar zeggen niks. Ik wil niet eens weten hoe ik erbij loop.
JE LEEST
Where words fail, music speaks.
FanfictionWhere words fail, Music speaks. Hooi! Mijn naam is Meira. Ik heb een hekel aan die naam, dus noem me alsjeblieft Skylar. Ik ben 19 jaar en enigst kind. Mijn moeder is hopeloos verliefd en mijn stiefvader is... nou ja... mijn stiefvader. Omdat mijn m...