Juster hat west, moarn moat noch komme. It libben is NO. wês derby.
'ze komt woensdag langs!' Roep ik terwijl ik mijn telefoon in Shawn zijn gezicht druk om het app gesprek tussen ons te laten lezen.
Shawn kijkt me glimlachend aan. 'Dat is goed om te horen. Ik moet vanavond weg he, dat weet je?' ik knik. 'Ik kan haar vragen of ze langer wilt blijven. Je moet haar echt ontmoeten!' Shawn lacht met me mee. 'Dat zou leuk zijn.' Hij kust mijn wang.
Ik sta weer op het vliegveld. Dit keer niet voor Shawn maar voor Sifra. Het duurt dan ook niet lang dat ik haar half opgestoken haar, bril en spoetjes gezicht zie. 'MEIRAAAA!' iedereen in de hal kijkt ons aan. 'SIFRAAAA!' Gil ik net zo hard terug. Ik heb lak aan wat andere mensen zeggen. We rennen op elkaar af en vliegen elkaar in de armen. We rennen zo hard dat we beide om vallen. We liggen op de grond te knuffelen. 'Ik heb je gemist idioot!' Ik jou ook!' Ik geef haar een kus op haar wang.
'Ik heb je zoveel te vertellen!' Sifra staat op en trekt me omhoog. 'Ik jou ook, maar niet hier.' Ze kijkt me met een opgetrokken wenkbrauw aan. 'Skylar, we moeten nu vertrekken.' Brody staat naast ons. Sifra kijkt argwanend omhoog naar Brody. 'En dit is?' Fluistert ze terwijl ze Brody aan blijft kijken. 'Dat is Brody. Dat daar is Zeth.' Ik wijs naar de man achter mij. 'zijn mijn bodyguards.' Sifra kijkt me met open mond aan. 'En die heb jij nodig?' ik knik. 'Jup. Dat krijg je als je met een beroemdheid date.' Sifra begint te lachen.
De deur slaat open en dicht. Shawn komt binnen lopen en gooit zijn tassen in de gang. 'Ben thuis!' roept hij. Ik sta op en loop naar hem toe. 'Hey schat' Ik kus hem op zijn lippen. 'Ik heb je gemist.' Ik omhels hem. 'AHUM!' Ik schiet in de lach. Shawn kijkt verbaasd op. 'Shawn, dit is nou Sifra. Ze spoort niet.' Sifra steekt eigenwijs haar hand uit. Ze stellen zich aan elkaar voor. 'Maak je geen zorgen. Ze kent je muziek, maar is geen fan girl. Ze is een nuchtere Fries. LIKE MEEEEEE' Ik begin te lachen en trek Shawn mee naar de woonkamer. 'Ik ben blij dat je er bent want nu gaan wij Frikandellen eten!' Ik laat Shawn en Sifra achter in de woonkamer en ren naar de keuken om de frituurpan aan te doen. 'Een wat eten?' Hoor ik Shawn vragen. Ik was even vergeten dat Shawn daar nog nooit van gehoord had. 'Wacht maar af.' zeg ik terwijl ik terug loop.
'Hey Mei, heb je nog op de spitsen gelopen?' Mijn ogen worden groot. Ik probeer haar duidelijk te maken dat ze daar niet over verder moet gaan. Helaas is Sifra zo'n irritant figuur die dat wel doet. 'Wist jij wel dat Meira lang ballet heeft gedanst en dat wij elkaar zo ontmoet hebben?' Shawn kijkt me verbaasd aan. 'Wat? mijn vader vond het mooi om te zien.' Shawn schiet in de lach. 'Dat wil ik zien.' antwoord hij vervolgens. 'Ik weet zeker dat je ze nog hebt. Ondanks dat het niet je favoriete ding was om te doen, was je wel ontzettend trots toen je op spitsen mocht dansen. Die doe jij dus echt niet zomaar weg.' Sifra kijkt me gemeen aan. Mopperend loop ik de trap op naar boven waar ik mijn mooie roze spitsen uit een doos haal.
Eenmaal beneden slinger ik er mee heen en weer. Sifra heeft die van haar al aangetrokken. Ik kon weten dat ze hier over zou beginnen. 'Oh, het is echt waar!' Ik kijk Shawn met een opgetrokken wenkbrauw aan. 'Ja, wat denk jij, dat die daar liegt?' Ik wijs naar Sifra die haar tenen opwarmt door op en af te rollen van de voorvoet. 'Trek ze aan. Ik wil het zien.' Shawn gaat in kleermakerszit zitten en kijkt me hoopvol aan.
JE LEEST
Where words fail, music speaks.
FanfictionWhere words fail, Music speaks. Hooi! Mijn naam is Meira. Ik heb een hekel aan die naam, dus noem me alsjeblieft Skylar. Ik ben 19 jaar en enigst kind. Mijn moeder is hopeloos verliefd en mijn stiefvader is... nou ja... mijn stiefvader. Omdat mijn m...