When you're happy you enjoy the music. When you're sad you understand the lyrics.
Ik rol uit mijn bed en bekijk mijn telefoon. Het is zaterdag, dus ik heb godzijdank geen school. Mijn hele lichaam doet ontzettend pijn en heb dan ook gelijk spijt van mijn "ik rol uit bed" actie aangezien de vloer ook niet bepaald het zachtste is. Ik heb een bericht van Shawn.
Shawn: Hey beautiful. Ik heb een lied geschreven en ik heb je mening nodig.
ik: Nou, laat horen!
Shawn: Ik kom je halen in 15 minuten. Wees klaar.
Ik ren mijn klerenkast in en trek het eerste aan wat ik tegen kom. Een bloemenrok met een petticoat eronder en een bordeaux rood shirtje.
Mijn haar doe ik in een rommelige knot. Ik bekijk mezelf in de spiegel. Mijn blauwe plekken zijn nog blauwer dan gister. Mijn hele lichaam is beurs. Ik besluit toch een klein beetje mascara op te doen in de hoop dat mijn gezicht dan wat toonbaar is.
Ik hoor de deurbel gaan en ren naar beneden. Mijn moeder staat al bij de deur en laat Shawn binnen. 'Wow, Je gezicht ziet er verschrikkelijk uit!' Ik schiet in de lach om zijn opmerking en omhels hem kort. 'Ben je klaar?' Ik knik en loop voor Shawn uit. 'Fijn u te ontmoeten. Ik breng je dochter terug voor middernacht.' Mijn moeder knikt, maar gunt mij geen blik waardig. Lachend met Shawn loop ik naar de auto. 'Waarom zei ze niks tegen jou?' 'We hebben ruzie gehad drie dagen geleden. We praten niet met elkaar sindsdien.'
'Rare familie heb je.' 'Dat, meneer, is helemaal waar.' Shawn neemt me mee naar een bergje en gaat zitten. 'Laat horen! Ik ben zo nieuwsgierig!' Ik klap in mijn handen. Hij lacht, schudt zijn hoofd en zet zijn vingers op de goede akkoorden en begint te spelen.
"She got a bad reputation
She takes the long way home
And all of my friends seen her naked
Or so the story goes
Mistakes we all make them
But they won't let it go, no
'Cause she's got a bad reputation
But I know what they don't
And I don't care what they say about you baby
They don't know what you've been through
Trust me, I could be the one to treat you like a lady
Let me see what's underneath, all I need is you
She got a bad reputation
Nobody gets too close
A sight of a soul when it's breaking
Making my heart grow cold
And into the deeper she's sinking
I'm begging her please don't let go
She's got a bad reputation
But she's all that, all I want though"
Mijn mond valt open. 'Dat gaat over mij, of niet?' Hij knikt verlegen. 'Hoe heb je het voor elkaar gekregen om de juiste woorden hiervoor te vinden?' Hij haalt zijn schouders op. 'Ik kon niet stoppen met denken aan de dingen die je me gister hebt verteld, dus ik moest het opschrijven. Het spijt me.' Ik schud mijn hoofd. 'Nee, niet doen. Het is perfect.'
Voor het eerst in tijden voel ik me gehoord, voel ik me veilig en een klein beetje gelukkig. Het is een rare gewaarwording om een deel van mijn leven in een lied te horen, maar toch is het ook weer een eer. Shawn speelt wat op zijn gitaar, terwijl ik met mijn ogen dicht, mee swing op de muziek die hij speelt. Misschien ontstaat hier nog een hele mooie vriendschap. Helaas zal het voor korte duur zijn, omdat mam waarschijnlijk toch weer terug wil. Maar voor nu, geniet ik van het hier en nu.
JE LEEST
Where words fail, music speaks.
FanfictionWhere words fail, Music speaks. Hooi! Mijn naam is Meira. Ik heb een hekel aan die naam, dus noem me alsjeblieft Skylar. Ik ben 19 jaar en enigst kind. Mijn moeder is hopeloos verliefd en mijn stiefvader is... nou ja... mijn stiefvader. Omdat mijn m...