31.

75 4 0
                                    

When you're performing , you're creating a moment.

'Shawn, jij moet zo op!' Andrew komt bij ons staan. 'Succes schat!' ik geef hem een kus op zijn wang en geef hem zijn gitaar aan. Hij knipoogt kort naar me en rent vervolgens het podium op. Hij gaat helemaal op in zijn nummer. Ik neem plaats op een krukje dat in de coulissen staat zodat ik naar Shawn kan kijken. Hij praat tegen het publiek en verteld hoe dankbaar hij is. 'En nu wil ik het volgende nummer voor jullie zingen. Zing maar mee als jullie het kennen. Hij heet "under pressure".' Die ken ik nog niet? Ik verander van houding en luister aandachtig.

" Pressure pushing down on me, Pressing down on you, no man ask for.

Under pressure that burns a building down, Splits a family in two, Puts people on streets."

Na het nummer zit ik nog steeds met open mond te kijken. Wat kan die gast hoge noten halen. Ik sta dan ook op en gil net zo hard met zijn fans mee. Hij kijkt een ogenblik naar mij en richt zich daarna weer op zijn fans. Bij het horen van "a little to much", denk ik terug aan onze gesprek op het strand. Ik had nooit verwacht dat hij mijn toekomstige vriend zou zijn. Bij "bad reputation" ontsnapt er een kleine traan. De eerste keer dat hij het voor me zong was de eerste keer sinds tijden dat ik me echt gehoord voelde. Wanneer Shawn zijn laatste lied heeft gespeeld voor de pauze, sta ik hard te juichen. Hij komt dan ook met een grijns op me af lopen.

'Well done, Mendes!' Hij geeft me een zweterige plak kus op mijn wang, die ik daarna met mijn mouw weer af veeg. Shawn loopt door naar de kleedkamer om zich op te frissen. Wanneer ik binnen kom lopen, staat hij zonder shirt voor de spiegel zijn gezicht nat te maken. 'Like what you see?' Ik schiet in de lach. 'Altijd. Dat weet je toch?' Ik plof neer op de bank en kijk naar Shawn. 'Shawn, je zou voorzichtig zijn!' Andrew komt met een paar tijdschriften binnen lopen en gooit ze op de tafel neer. Shawn en ik pakken beide 1. Ik kijk met open mond naar de voorpagina. "Shawn Mendes, verliefd?" er staat een wazige foto van Shawn en mij in de dierentuin. Ik blader naar de juiste pagina.

'Shawn Mendes is gespot in een dierentuin vlak bij Amsterdam met een fleurige blonde jonge dame. De twee leken het erg naar hun zin te hebben samen...'

Ik klap het tijdschrift dicht en kijk Shawn aan. Hij geeft mij zijn tijdschrift en ik geef hem de mijne. Op deze staat ook een foto, maar dan vol op in gezoemd waardoor je mijn gezicht en die van Shawn goed kunt zien. Dit is de foto die gemaakt is toen we in Friesland waren bij de Snackbar.

'Volgens bronnen komt de vriendin van Shawn uit Friesland. Ze waren samen op bezoek bij een sportevenement, het leek er gezellig en knus aan toe te gaan. Wie deze dame is, is nog niet bekend."

'Holyshit.' Ik klap ook dit tijdschrift dicht. Maar we zijn gister pas naar de dierentuin geweest. Hoe konden ze dit nu al weten!? 'Shawn, Je weet dat Skylar nu ook achtervolgd gaat worden he?' wait, what? Ik sta op. 'Hoe bedoel je.' Shawn schud zijn hoofd. 'Fans zullen je herkennen en je linken aan mij.' Ik trek mijn schouders op. 'En dus? Ik ben je vriendin toch? Ik schaam me niet voor jou.' Shawn glimlacht naar me. 'Ik ook niet voor jou, dus dat scheelt.' Hij geeft me een kus op mijn voorhoofd. 'Weet je wat dit betekend Shawn?' Andrew is tussen ons in komen staan. 'Iedereen gaat naar jullie liefdesleven vragen.' 'Dan doen ze dat maar.' Shawn trekt zijn shirt weer aan en op dat moment komt de stage manager binnen lopen en roept dat Shawn over 5 minuten weer op moet. 'Wij praten hier nog over.' Is het laatste wat Andrew zegt voordat hij de kamer uit gaat.

'Weet je zeker dat je dit niet erg vind?' ik schud mijn hoofd. 'Ik hou van je Shawn. Ik wist dat dit kon gebeuren. Dat het zo snel zou gebeuren had ik dan weer niet verwacht maar oké.' Ik glimlach en loop vervolgens hand in hand met Shawn terug naar het podium.

Wanneer het concert is afgelopen besluiten we met Shawn zijn band nog wat te gaan drinken. Omdat het nu bekend is dat ik Shawn zijn vriendin ben, heeft hij gelijk Brody en Zeth laten bellen. 'Ik heb beloofd dat ik je veilig zou houden, dus dat ga ik ook doen.' Had hij gezegd nadat hij de telefoon had opgehangen. Zo gezegd, zo gedaan. Brody en Zeth bleven bij mij in de buurt. We liepen met zijn allen naar een klein kroegje in Amsterdam. 'Dus, jullie zijn een stel?' Begint Shawn zijn drummer. Shawn knikt trots en slaat een arm om mij heen. 'Hoe lang al?' 'Drie dagen' 'Nog een vers koppeltje dus?' ik begin te lachen. 'Dat klopt. Maar we voelen al langer iets voor elkaar maar durfden het nooit uit te spreken.' het is waar...

'SHAWN! is dat je vriendin!? Hoelang zijn jullie samen?' Een man met een foto toestel staat voor ons. Hij word meteen tegen gehouden door Vince. 'Ik denk dat ze ons gevonden hebben.' zeg ik dan maar op een sarcastische toon. Dit word nog wat.

Na het laatste concert in Nederland zijn we door gevlogen naar de andere landen. We zijn nu drie weken onderweg. Ik moet bijna terug omdat school weer gaat beginnen. We hebben nog een week samen. Shawn en ik genieten vol op van de tijd die we samen door brengen, al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik het erg moeilijk begin te vinden dat we geen moment alleen meer hebben. Overal waar we gaan en staan, lijken de paparazzi ons te vinden. Shawn is er aan gewend. Hij vind het wel vervelend, maar kan er mee om gaan. Ik daar in tegen?

'Wij gaan vandaag shoppen.' Ik trek mijn wenkbrauw op wanneer ik op kijk van mijn boek. Shawn staat met zijn handen in zijn zij naar mij te kijken. 'jij gaat dat boek weg leggen en met mij mee komen.' Wanneer ik Shawn serieus aan kijk, schiet ik in de lach. Hij komt op me aflopen en springt bij me op bed. 'Wat lees je?' vraagt Shawn terwijl hij het boek uit mijn handen trekt en begint te lezen.

'Serieus, 50 shades of grey?' Ik begin te blozen terwijl Shawn met zijn gezicht in het boek zit. 'Het is een mooi boek?' Het klinkt meer als een vraag dan een mededeling. Maar hoe vaak vertel je nou je vriend dat je een 50 shades boek mooi vind, terwijl er regelmatig over seks geschreven word. Shawn kijkt op vanuit het boek. 'Wat vind je er zo mooi aan?' Ik trek mijn schouders op.

'Ik denk omdat je de kant van een narcist krijgt te zien, die je niet verwacht. Hij gebruikt meisjes als een onderdanige. Maar het meisje wat hij ontmoet, heeft nog nooit eerder seks gehad. Dan blijkt dat hij een hele lieve kant heeft en haar eerste keer juist heel fijn laat beleven in plaats van zweepjes, touwen en tie raps.' Mijn hoofd is knalrood. Ja, doh. je praat over seks alsof je het eerder hebt gedaan. NIET DUS! Shawn glimlacht alleen. 'Mooi verwoord.' is het enige wat hij zegt. 'Ga je mee?' een opluchting gaat door me heen wanneer hij het boek weg legt en van het bed stapt. Ik knik en volg hem.

Wanneer we de lift in stappen en de deuren sluiten hangt er een aparte spanning in de lucht. Shawn draait zich om zodat hij tegen over me staat. 'Ik hou zo veel van jou.' Mijn hart staat even stil. Hij heeft gezegd dat hij van je houd muts! zeg dan wat!

'ik ook van jou.' Voor ik mezelf kan beheersen heb ik mijn armen om zijn hals gelegd en belanden mijn lippen op die van hem. Hij draait ons om waardoor ik met mijn rug tegen de lift aan kom te staan. De zoen word intenser. Het belletje van de lift gaat waardoor Shawn onze kus af breekt. Ik sta verbaasd en hijgend naast hem wanneer er andere mensen de lift in komen. Volgens mij heeft Shawn dat boek al eens eerder gelezen.

Ik kan een lach niet onderdrukken wanneer ik Shawn hoofdschuddend aan kijk. Betrapt. hij begint te lachen.Zodra we voor de deuren van het hotel staan, schrik ik me wild. Er staat een gigantische menigte aan meiden voor de deur. 'Dat gaat hem zo niet worden.' Shawn begint te zwaaien en pakt ondertussen zijn mobiel en begint te bellen. Na een paar minuten hangt hij de telefoon op. 'We kunnen de achteruit gang gebruiken. Daar staat een auto.' Ik pak Shawn zijn hand vast en laat me naar de achter uitgang begeleiden.

Zodra we in de auto zitten en de menigte voorbij zijn kijk ik Shawn met een gemene grijns aan. 'Jij hebt hem gelezen, of niet?' Shawn doet net alsof hij niet weet waar ik het over heb. 'Shawn Peter Raul Mendes, jij hebt 50 shades of grey gelezen!' Ik begin te lachen wanneer ik hem met mijn vinger beschuldigend aan wijs. Hij doet zijn handen in de lucht. 'Alleen het begin! verder alleen de film gekeken.' Ik begin te lachen. 'wat schattig! En dan laat je mij het ook nog akward uitleggen. Muts!' Hij geeft me een kusje op mijn lippen. 'Maak je geen zorgen. Ik ben niet zo van de touwen en tie raps.' zegt hij plagend. 'SHAWN! er zitten mensen bij ons in de auto!' sis ik hem toe waardoor hij meer begint te lachen. 'Komt goed, schatje.' Hij trekt me in zijn armen en geeft me een kus op mijn haar.

Where words fail, music speaks.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu