30.

82 5 2
                                    

Your attitude determines your altitude.

'Dierentuin! dierentuin! dierentuin! dierentuin!' 'Oké Meira Jeetje rustig aan joh!' Shawn heeft lachend zijn hand op mijn mond gelegd. Hij had gevraagd wat ik vandaag wou doen. Onze laatste vrije dag samen. Dat was dus mijn antwoord. Nadat we ons klaar hadden gemaakt, waren we in de auto gesprongen bij Vince, Lewis en Brody. Shawn stond erop dat hun mee gingen omdat dit dierentuin zich bevond in Amsterdam.

Na een half uurtje rijden kwamen we aan. Ik sprong dan ook vrijwel meteen de auto uit. Ik had hier zo veel zin in. Het was dan ook heel erg lang geleden dat ik in een dierentuin ben geweest. 'Kom nouuuu' Shawn stond te praten met Lewis en Vince. Ik stond aan zijn arm te trekken. Na enig overleg loopt Shawn met me mee. Ik kijk over mijn schouder en zie de drie mannen op een afstandje achter ons aan lopen. Ik weet niet of ik hier ooit aan zou kunnen wennen.

'Waar wil je als eerste heen?' 'PINGUINS!' 'Hoe verrassend' Shawn schud zijn hoofd en loopt met mij mee richting de pinguïns. Ik kan wel uren naar die beesten kijken. Ze lijken wel wat op mij. Soms ook net zo onhandig. Hun loopje is gewoon té leuk en ze zien er zo aaibaar uit. Niet dat ik het zou proberen natuurlijk. Ik zak door mijn hurken om ze van dicht bij te bekijken. 'Zijn ze niet schattig?' Ik kijk even om hoog naar Shawn die nog steeds achter me staat te lachen.

'Ga je mee? ik wil bij de leeuwen kijken.' Hij maakt een klauw gebaar met zijn handen waardoor ik niet meer bij kom van het lachen. 'Oké, doe dat nooit meer.' Weet ik hikkend uit te brengen. Hand in hand lopen we naar de Leeuwen toe, op de hielen gevolgd door onze grote enge mannen.

'Shawn Mendes?' Een klein meisje staat naast Shawn en kijkt om hoog, ik gok dat ze 6 of 7 jaar oud is. Shawn knikt en zakt door zijn knieën om op gelijke hoogte met haar te komen. 'ik vind jou muziek heel mooi. Mijn zus ook.' Het meisje wijst naar een gezinnetje dat iets verder op bij de giraffen staat te kijken. 'Nou dankjewel grote meid. Weten papa en mama dat je hier bent?' Het meisje schud schuldbewust haar hoofd. Shawn en het kleine meisje zijn zo schattig samen.

'Zullen we naar papa en mama gaan dan?' Het kleine meisje pakt Shawn zijn hand vast en trekt hem mee naar het gezin toe. Vince loopt gelijk achter ze aan waardoor ik achter blijf met Brody en Lewis. 'Kijk eens wie ik gevonden heb?' Zegt het kleine meisje terwijl ze aan het shirt van haar grote zus trekt. Ze draait zich geïrriteerd om maar kijkt recht in het gezicht van Shawn. Het kleur trekt uit haar gezicht en haar mond valt open. 'Hay, Ik kom jullie dochter terug brengen.' Zegt Shawn dan vriendelijk waarna hij zich voorstelt.

De zus is van de schrik bekomen en heeft haar stem terug gevonden. 'Mogen we met je op de foto?' vraagt het kleine meisje dan ineens waardoor Shawn begint te lachen. Ik loop naar ze toe. 'Zal ik de foto maken? Dan komen jullie er allemaal op.' Bied ik aan. Het kleine meisje steekt haar armen op richting Shawn. Shawn tilt haar op en gaat tussen de familie in staan. De zus geeft mij haar telefoon, die op het vergrendelscherm natuurlijk een foto van Shawn bevat. Het is een hele mooie foto geworden al zeg ik het zelf. De familie bedankt Shawn en mij waarna wij onze weg vervolgen naar de olifanten.

'Raak je er ooit aan gewend?' Ik kijk Shawn even aan. 'Ik bedoel zo populair zijn. Dat iedereen je herkent zeg maar.' Shawn haalt zijn schouders op. 'Mijn fans hebben mij zover gebracht. Ik kan een foto dan eigenlijk ook niet afwijzen en als het zoals het nu is, vind ik het niet erg. Ik hoop alleen wel dat de rest van de dag rustig blijft verlopen.' antwoord hij met een glimlach.

We hebben allemaal verschillende dieren bekeken en hebben fijne gesprekken gevoerd. Nu weet ik meer over zijn familie, afkomst en zijn begin bij vine. En ik weet nu wat vine is. Ik heb blijkbaar zo onder een steen geleefd, dat ik daar nog nooit van gehoord had. Shawn heeft me grappige filmpjes laten zien. Het is ook zo'n mafkees. Voor mij is hij gewoon Shawn. Natuurlijk is hij een popster, geeft heel veel interviews en staat op gigantische podiums op te treden voor heel veel fans. Maar ik ken hem niet beter dan de jongen die mijn gitaar had mee genomen op het vliegveld. De jongen die er voor mij is wanneer ik hem nodig heb. Voor mij is hij mijn vriend, waar ik heel veel van hou.

Shawn laat even zien dat hij zijn jeugdigheid niet verloren is en rent naar een speelkasteel waar hij, van een glijbaan af wil gaan. Ik lig dan ook bijna op de grond te lachen wanneer Vince en Lewis hem moeten helpen omdat hij vast zit.

Brody doet zijn best om serieus te blijven, maar wij beide kunnen het niet langer tegen houden. Na 10 minuten is hij eindelijk bevrijd en komt hij samen met Lewis en Vince terug lopen. 'Oké, dat was niet zo'n slim plan.' Zegt hij vervolgens dood serieus waardoor Brody en ik weer helemaal dubbel liggen van het lachen. Brody is een schat van een man. Hij is een paar jaar ouder dan Shawn en mij. Hij is meer gespierd dan Shawn, wat hem ontzettend breed maakt maar je kunt met hem lachen. Een perfecte bodyguard voor mij. We lopen een souvenir winkeltje in waar ik een sleutel hanger koop als aandenken aan deze dag. De fans hielden zich rustig en lieten ons genieten van deze dag.

Ik leun tegen Shawn aan tijdens de rit terug. Ik ben heel erg blij met hem.

Where words fail, music speaks.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu