Giving up doesn't always mean you are weak. Sometimes it means that you are strong enough to let go.
Ik open een YouTube filmpje die Jason mij toe stuurt. Het is een lied van Shawn. Met klamme handen ga ik op bed zitten en doe mijn oordopjes in. Dit zal de eerste keer zijn dat ik Shawn hoor. Sinds ik terug ben in Canada, na het bezoek aan mijn moeder, heb ik hem niet meer gezien of gesproken. Het is ongeveer 4 maand geleden nu dat hij is weg gegaan. Het lijkt wel alsof hij me niks meer durft te sturen. Ik heb hem een paar keer proberen te bellen. Hij neemt de telefoon niet op. Ik heb dan ook maar een paar voicemail berichten in gesproken en ik heb hem verschillende berichten gestuurd. Maar hij reageert gewoon niet. Ik wou hem vertellen dat ik mijn best ging doen het te accepteren. Om ons een kans te geven. Tot nu toe is dat alleen nog niet gelukt.
Ik sluit mijn ogen en druk op play en luister naar het nummer.
"Weeks on end, I'm on the road. I start to lose my sense of home. I should've called so many times but I, I just sat next to my Phone. Just know it takes it from me, To end this darling, oh. And I know you'll find someone who Gives you the time I didn't give to you. I'm running low, I'm sorry but I have to go And maybe I will never feel, You gave me something so real. I'm running low, I'm sorry but I have to go.
Thinking back to every night That we just laid there for a while And when I looked into your eyes oh I never thought I'd say goodbye. Just know it takes it from me, To end this darling, oh yeah. And I know you'll find someone who Gives you the time I didn't give to you. I'm running low, I'm sorry but I have to go And maybe I will never feel, You gave me something so real. I'm running low, I'm sorry but I have to go.
Just needed time to, to find my own But I promise someone will give you all you want, Can give you all you need And you just gotta see, I never meant to hurt you, no. And I know you'll find someone who Gives you the time I didn't give to you. I'm running low. I'm sorry but I have to go And maybe I will never feel, You gave me something so real I'm sorry but I have to go."
''i'm sorry but I have to go...'' , de laatste woorden die hij zei voor hij onze "pauze" voorstelde. Na de laatste klank van de piano open ik mijn ogen en klik het filmpje weg. Een traan valt op mijn scherm. Op dat moment krijg ik een berichtje van Jason.
Een paar seconden later word er op mijn deur geklopt, ik sta op maar Jason komt al binnen. Zonder ook maar iets te vragen omhelst hij mij. Shawn denkt dus wel aan ons. Aan mij. Jason neemt even afstand van mij. 'Stuur hem je songtekst.' ik schud mijn hoofd. 'Dat kan ik niet. ik moet zijn keus respecteren.' ik plof weer op mijn bed en zet de laptop weer op mijn schoot. Jason krijgt een melding binnen op zijn telefoon, kijkt er even naar waardoor zijn ogen groter worden, dan naar mij en stopt de telefoon meteen weer weg. 'wat is het?' vraag ik dan maar. Ik ken Jason goed genoeg om te weten dat hij wat verbergt. hij schud zijn hoofd. 'Laat zien.' ik steek mijn hand uit. Jason kent mij goed genoeg om te weten dat ik het niet met rust laat en geeft zijn telefoon aan mij. Het is een filmpje.
Ik zie Shawn praten met een meisje. Een paar seconden later zie ik hoe zijn hand door haar haar gaat een eindigt op haar wang en hoe hij naar haar toe leunt. Ze zoenen en geen van beide verbreekt de zoen. Het laatste stukje van mijn hart breekt. De stilte overheerst in de kamer. Het is een ongemakkelijke stilte. 'Hij is verder gegaan en heeft zijn besluit gemaakt.' zeg ik dapper en geef de telefoon terug. Hij heeft gelijk. Het lijkt een prachtige dame. Mooie lange bruine haren en een slank figuur en een prachtige licht gebruinde huid. Toch kan ik het niet van me afschudden hoeveel pijn het eigenlijk doet na vier maand gescheiden te zijn van elkaar.
'Gaat het?' Jason kijkt me met spijt in zijn ogen aan. 'Ja hoor. Natuurlijk had ik gehoopt dat hij voor mij zou kiezen. Maar als zijn hart zegt dat wij niet bij elkaar horen, dan houd het op.' En daar meen jij helemaal niks van Meira. Toch lach ik even naar Jason. 'en wat gaat er nu in je om?' Soms is het erg vervelend hoe goed iemand je kent. 'Geen idee hoe ik het moet zeggen...' Hij wijst naar de laptop. 'Schrijf dan.' ik knik en staar naar de toetsen op mijn toetsenbord.
Een deuntje ontstaat in mijn hoofd en de woorden plakken zich er automatisch aan vast.
"You say it's not supposed to be, Tell me not to waste my time. This was never up to me But if it was I wouldn't mind. And I'm trying to ignore you, I try to go on with my day, hey. But I still pick up the phone, yeah And get lost in what you say. I can try to stop it, all I like. Hands down I've lost this fight. Thought I was strong, enough for you, But I just can't hide the truth.
So I guess I'm going down, I guess I'm going down, like this.
And I love it how he's honest, You don't find that nowadays. He's not even drop dead gorgeous, But he kills me anyway, oh. I can try to stop it, all I like, Hands down I've lost this fight. Thought I was strong, enough for you But I just can't hide the truth. I guess I'm going down, I guess I'm going down, I guess I'm going down like this.
I can try to stop it, all I like, Hands down I've lost this fight. Thought I was strong, enough for you But I just can't hide the truth. I can try to stop it, all I like, Hands down I've lost this fight And I thought I was strong, enough for you. But I just can't hide the truth.
So I guess I'm going down, like this"
Ik gooi mijn laptop aan de kant en sta op van bed. 'Ik ga even wandelen.' Ik trek een vest uit de kast en trek hem aan. 'Wil je dat ik mee ga?' Jason is bij mij op het bed gaan zitten. Ik schud mijn hoofd. 'Ik wil even alleen zijn nu.' Jason knikt. Ik hang mijn gitaar op mijn rug en loop naar beneden de deur uit, naar ik weet niet waar.
Mijn gedachten gaan naar een nummer van Taylor Swift. I knew you were trouble. In de video clip vertelt ze in het begin een klein verhaaltje. Op de één of andere manier, voel ik me daar erg tot aangetrokken op dit moment...
"I think - I think when it's all over, It just comes back in flashes, you know?
It's like a kaleidoscope of memories.It just all comes back. But he never does.
I think part of me knew the second I saw him that this would happen.
It's not really anything he said or anything he did, It was the feeling that came along with it.
And the crazy thing is I don't know if I'm ever gonna feel that way again.
But I don't know if I should. I knew his world moved too fast and burned too bright.
But I just thought, how can the devil be pulling you toward someone who looks so much like an angel when he smiles at you?
Maybe he knew that when he saw me. I guess I just lost my balance.
I think that the worst part of it all wasn't losing him.
.... It was losing me."
...
En het is waar. Het ergste is dat ik mezelf verloren ben.
JE LEEST
Where words fail, music speaks.
FanfictionWhere words fail, Music speaks. Hooi! Mijn naam is Meira. Ik heb een hekel aan die naam, dus noem me alsjeblieft Skylar. Ik ben 19 jaar en enigst kind. Mijn moeder is hopeloos verliefd en mijn stiefvader is... nou ja... mijn stiefvader. Omdat mijn m...