Yaz gecesinin sıcak ve bunaltıcı havası her tarafa hakim olmuştu artık.
Ormanın içinde garip bir hareketlilik vardı bu gece.
Çılgına dönmüş bir yaratık ormanın ortasında bir o ağaca bir bu ağaca vurarak hızla giderken iki genç adamda peşinden koşuyordu.
Taedo sana hemin koşup önünü kesmeni söylemiştim değil mi?
Soma bu kadar kıvrak bir hayvan olduğunu bilmiyordum.
Taedo üç gündür bu yaratığın peşindeyiz ve sen yine plana uymadın.
Soma merak etme bu sefer bir planın vardır.
Taedo ne duyduğuna emin olmak için bu sefer bir planım mı vardır?
Bu sefer senin bir planın olması gerekmiyor mu?
Soma neden olsun ki plan kuran kişi sen değil misin?
Taedo her neyse bir fikrim var.
Soma işte bende bundan bahsediyordum.
Taedo kes sesini ve beni dinle işaret verdiğim zaman sen sağ çaprazdan koşmaya başlayacaksın bende yaratığı o tarafa doğru yönlendireceğim yaratık önüne geldiğinde üstüne atlayıp gözüne saldır.
Tek gözlü Bruma cüssesine ve cahilliğine nazaran acıya karşı çok dayanıksızdır. Yeterli acı onu kolaylıkla öldürebilir beni anlıyorsun değil mi?
Soma evet şu yeşil tüy yumağının işini bitirelim artık?Taedo şimdi dedi ve Soma yönünü çevirip hızla koşmaya başladı.
Geride kalan Taedo koşmayı bıraktı ve durup elini ağaca yasladı.
İlerde koşan yaratığı ağaçların gözünde görüyor gibiydi dalların arasından hatta yaprakların içinde ve bir anda canavara doğru devrilen ağaç onu Somaya doğru yönlendirdi.
Bu sırada yorgun düşen Taedo bunun işe yarayacağını biliyordum dedi keyifli bir ifade ile.Koca tüy yumağı bruma neye uğradığını şaşırmış bir şekilde koşmaya devam ederken Soma birden üzerine atlayıp pençesini yaratığın koca gözüne sapladı.
Bruma acılar içinde tepindikten sonra Somayı üzerinden atıp ayağa kalktı faksta bir adım bile atamadan tekrardan yere yıkıldı.
Soma ayağa kalkıp pençesine baktı ve işte bu değişmeye başlıyorum sonunda demek kara tüysüz bir pençe uzun sivri tırnaklar acaba özümdeki canavar nasıl bir şey.
Taedo nerde acaba yaratığın peşinde değildi acaba bir şey mi oldu?
Demek aklına şimdi geliyorum Soma dedi arkasında duran Taedo.
Soma arkasına dönüp şaşkın bir şekilde sen nereden çıktın böyle?
Tae zaten uzun bir süredir buradaydım fakat sen fark etmedin.
Birinci kuralımız neydi peki yaşamak istiyorsan tedbiri asla elden bırakma.
Soma biliyorum evet şu kurallar.
Taedo neyse hadi şu yaratığı buradan götürelim.
Soma ama bu tüy yumağını ne yapacağız ki hiçbir işe yaramaz.
Taedo gerçekten buna emin misin?
Bıçağını alıp yaratığa doğru yaklaştı ve göğüs kafesinde koca bir kesik açtı.
Bir anda kırmızı renkte bir ışık etrafa yayılmıştı.
Soma yoksa bu..
Tae evet doğru bildin.
Soma bu da ne böyle
Taedo elini başına vurup kendi kendine zaten bu aptalca ne güveniyorsam.
Avuç içini dolduracak kadar büyük olan kızıl parlak taşı yaratığın içinden çıkarıp baktı ve bu kor taşı çok değerli bir şeydir bay Rainin dediğine göre bunlardan birkaçıyla bile çok fazla para kazanabilimişsin hadi gidelim buradan iyice geç oldu yolda sana ayrıntıları anlatırım.
Taşınedensiz bir şekilde sıktı ve o anda çok garip bir şey hissetti.
Taşdan anlamadığı karışık sesler geliyordu bu sesler sanki brumanın sesi gibiydi fakat fazlası kısık ve karışık bir şekilde geliyordu.
Buda ne böyle dedi araya giren Soma bir sorun mu var Taedo diyerek onu kendine getirmişti.
Soma bir süredir sana sesleniyorum fakat bir türlü cevap vermedin.
Taedo üzgünüm dalıp gitmişim.
Soma gülerek birinci kural neydi Taedo tedbiri elden bırakma.
Tae haklısın özür dilerim.
Soma bu arada Taedo sana bir şey söyleyeceğim o gün seni o kamptaki avcı kız ile ormanda dolanırken gördüm.
Taedo acaba gecenin ortasında neden benim peşimde dolanıyordun.
Soma canım sıkılıyordu bende seni takip edeyim dedim.
Beni bırakda şöyle bakalım kendine bir sevgili mi buldun?
Taedo sen ne saçmalıyorsun böyle.
Gerçi haksızca sayılmazsın görüntü senin fikirlerini destekliyor fakat içerik çok farklı.
Bana gelip konuşmak istediğini söyledi daha sonra yürümeye başladık bir an durup bana beni sevdiğini söyledi ama hemen ardından benimle dalga geçtiğini söyledi doğrusu hicbir şey anlamadım böyle yapmak onu nasıl tatmin edebilir ki.Soma demek bir anda tavrını değiştirdi. Bende seni daha akıllı sanırdım Taedo hala anlamadın değil mi?
Şu kız duygularını itiraf etmek için fazla utangaçmış. O yüzden böyle bir şey yapmış olmalı.
Bunu nasıl anlamazsın Taedo.
Tae ben böyle şeyler konusunda çok bilgisizim hem bence sevgi ve aşk çok saçma şeyler.
Yaşadığım yerdeki yaşlı bir adam arada bir aşk hikayeleri anlatırdı ve bunlar bana her zaman çok aptalca geldi.
Sevdiği için hayatını feda etmek yada aileni karşına alıp terk etmek gibi şeyler bence çöl saçma.
Sonuçta sevdiğin kişi sana ailenden fazla ne verebilir ki.
Neden yeni tanıdığın birisi için yıllarını sana adıyan annene babana karşı gelirsin.
Yada neden onun için can verirsin gerçekten ona olan sevgin canından daha mi değerli?
Ne dediğimi anlıyorsun değil mi Soma?
Insanlar sadece birbirlerini kandırıyorlar.
Soma seni anlıyorum Taedo hayata bakış acın farklı ama ben senin yerinde olsam o kadar kesin konuşmam gün gelir seninde düşündüğün tek şey bir kişi olur.
Tae gülerek ne demezsin dedi ve yollarına devam edip sonunda evlerine varmışlardı daha doğrusu yaşadıkları yere.
Ve beklemedikleri bir kişi ile karşılaşmışlardı Rai ateşin basında oturmuş elindeki sopayı ateşin üzerinde gezdiriyordu.
Basını kaldırıp onlara baktı ve iyi akşamlar gençler buraya geldim ama yoktunuz bende bir ateş yakıp sizi beklemenin doğru olacağını düşündün belki yanında birazda yemek.
Yanında dumanı tüten sıcak bir tencere vardı ve içi sıcak yeni pişmiş etli yahni ile doluydu.
Lezzetli kokuyu alan ikili sonunda güzel bir yemek yiyecekleri için çok mutlu olmuşlardı.
Rai daha ne bekliyorsunuz hadi oturun.
Ikili oturduktan sonra Rai Somaya dönüp sanırım sen şu bahsettikleri çocuk olmalısın adın neydi..
Soma efendim diye tamamladı ve genç adam devam edip sanırım sizde avcı lideri Rai olmalısınız tanıştığıma memnun oldum.
Somanın kibar ve birazda aceleci tavrı Taeyi çok şaşırtmıştı.
Bu sırada Rai gece dolanırken bruma çığlıkları duydum ve olsa olsa bunun siz olacağını düşünüp buraya geldim.
Bruma avlamadı zor bir yaratıktır.
Güçsüz ve çok korkaktır fakat avcıları en güçlü yaratıklardan daha fazla zorlar.
Taedo bu arada bir kor taşı daha buldum.
Kırmızı taşı çıkarıp Rai'ye uzattı.
Rai biraz incelemeden sonra garip bruma çevik bir hayvandır kör taşının sarı renkte olmasını beklerdim.
Böyle umursamaz göründüğüne bakmayın sizin yaşınızda iken böyle bir şey bulmuş olsam mutluluktan delirirdim.
Koe taşı yıllarca ablansan bile kolay bulamayacağın bir şeydir ve sen şimdiden 2 tane buldun hemde böyle bereketsiz topraklarda.
Rai biraz durduktan sonra aslında buraya farklı bir iş için geldim burdan gitmek istiyordunuz değil mi sizin için bir yol buldum ve bir plan.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ÖTE DİYARLARA YOLCULUK
FantasyHayalperest bir çoban olan Taedo bir gün köyünün ötesindeki efsanevi dünyayı görmek için yola koyulur. Ama başına geleceklerden habersizdir