YÜRÜYÜŞ

257 30 5
                                    

Tae yavaş ve dikkatli adımlarla karanlık sokaklarda tek başına koşan çocuğun peşinden gidiyordu.
İlerledikçe daha da daralan sokaklar onu yavaş yavaş yutuyor gibiydi.
Gözlerini açıp kapadığı da çocuk bir anda ortadan kaybolmuştu bile.
Şaşkınlıkla etrafına baktı ama ne bir ses nede bir kıpırtı yoktu.
Bu garip hissi daha öncede yaşamıştı ve o zaman bir canavar ağaçların arasından atlayıp neredeyse onun kafasını koparacaktı.
Arkasındaki keskin soğuk hançeri ve onu tutan büyük kötülüğü son anda hissedip sırtını deşecek saldırıyı son anda durdurmuştu.
Demirden eliyle hançeri yakalamış ve onu tutan tutan yüzü kapalı kişiyi gördü.
Kara gözlerindeki şaşkınlığı çok net bir şekilde görmüş ve sen bir kızsın dedikten sonra karnına sert bir tekme yeyip yere düşmüştü.
Canavarlardan bile böyle sert bir darbeyi çok nadir olarak yemişti.
Ağzına dolan kanı tükürüp yeniden ayağa kalktı ve karanlığın derinlerine gözlerini dikti ama hiçbir şey yoktu.
Bir duvara yaslanıp gözlerini kapattı ve karanlığın içindeki düşmanı hissetmeye çalıştı.
Fakat onun için asıl kötü haber bu olmuştu çünkü karanlığın içinde yüzlercesi aç köpekler gibi onu öldürmeyi bekliyordu.
Niran önce bir şeyler yapmaz ise bu sokak arasında ölüp gidecekti.
Semudun Daumun gecelerinden neden bu kadar korku ile bahsettiğini şimdi anlamıştı.
Bu güne kadar onları sadece birkaç korkak haydut sanmıştı fakat bu canavarların içinde korku duygusunun olduğundan bile emin değildi artık.

Peki şimdi ne yapacaktı gizlenmek ihtimal bile değildi dövüşmek ise fazla aptalca.
Bu sırada onu öldürmeye çalışan kız tekrar önünde belirmişti.
Hançerini kapa kınından çıkarıp ona gözle görülmeyecek kadar hızlı bir şekilde hücum etti.
Tae sanırım başka çarem kalmadı umarım bu beni öldürmez.
Hançeri tutan kız onu onu nerdeyse iki bölecek kadar derin bir kesik açıp yanından geçmişti.
Tae dizlerinin üzerine çöküp kan kustu ve soğuk taş yola yığıldı.
Her şey olup bittiğinde çocuğun bağırması duyulmuştu her tarafta durun.
Meydana atlayıp durun lütfen bu adam sadece bana yardım etmek istemişti.
Ama yerde kanlar içinde yatan kişiyi görünce ne kadar geç kaldığını anlamıştı.
Kızın yanına gidip neden onu öldürdün sana ne yaptı ki.
Genç kız bu bölgeye casus gibi girmiş olması onun hatasıydı.
Çocuk hızlı nefesini dengelemeye çalışırken ama bunun için onu öldürmek gerekmezdi ne zamanda beri casusları infaz eder olduk.
Bakalım babam bunu duyunca ne diyecek?
Genç kız neden bir yabancı için üzülüyorsun ki ?
Hem bu bizim işimiz babam bunun için bana değil sana kızacaktır.
Hançerini limona yerleştirip elini omzuna koydu ve bunu alışmaya çalış kardeşim sonuçta bir ömür böyle geçecek.
Bu sırada karanlıkta bekleyen haydutlar çoktan geceye karışmıştı bile.
Genç kız kardeşinin gözlerindeki kederi görünce yüzünü kendine çevirip gözlerinin içine bakarak üzgünüm beni affet ama sana zarar vereceğini sanıyordum.
Niyetini bilseydim onu öldürmez dinle sonuçta ben bundan zevk alıyor falan değilim.
Çocuk bu sözlerin ne kadar boş ve sahrte olduğunu çok iyi bildiğinden ellerini üzerimden çek deyip onu geriye doğru itmişti.

Bu sırada yerde yatan cesetten sesler gelince ikisi birden o tarafa döndü ve doğruluğunu fark ettiler.
Hiçbir şey yokmuş gibi ayağa kalkmıştı.  Kendi kendine ne gece ama sadece biraz nefes almak için çıkmıştım oysaki.
Arkasına dönüp ikilinin şaşkın bakışlarına aldırmadan sanırım artık gitmemde bir sorun yok ikinize iyi geceler.
Bu arada eğer daha iyi işler yapmak istersen beyaz serçeler loncasına  şu sıralar yeni üyeye ihtiyacımız var.

Genç kız gür sesle öylece gidebileceğini mi sandın?
Taedo neden olmasın ki kardeşin sana olan biteni anlattı sonuçta.
Genç kız fakat bu olanlardan sonra bu bana hiç inandırıcı gelmedi öylesine yoldan geceden birisi böyle şeyler yapamaz söylesene bu nasıl yetenek böyle ilizyon mu?
Taedo ne diyebilirim ki sanırım bu gece çok şanslısın.
Daha fazla sormak istediğin bir şey varsa beni nerede bulacağını biliyorsun bu arada adım Taedo.

Taedo bir an önce buradan gitmeyi umut ediyordu çünkü daha fazla savaşabileceğini sanmıyordu.
Dahası ayakta durmak bile onun için zordu şuan.
Bu gecenin burda bitmesi herkes için daha iyi olduğundan bir kelime daha söylenmedi ve genç maceracı hızlı adımlarla ara sokaktan çıkıp meydana gitti.

Bu sırada genç kız onu kestiğinde adım gibi eminim.
Senin kim olduğunu öğreneceğim maceracı belki işimize yarayabilirsin.
Çocuk çok bir şeye ihtiyaç duymadan içinde ona karşı büyük bir hayranlık hissetmişti. Ve bu çok gariptir.
Tıpkı biraz önce olanlar gibi.
Ablasına dönüp sence güçlümüydü?
Genç kız benim için değil fakat yetenekli yinede daha çok ham ve eğitime ihtiyacı var.

Yerinde olsam onu gözümde bu kadar büyütmezdim. Ondan çok daha iyileri her tarafta bulunur.

Tae başına gelenleri düşünürken ilerde sokan karanlık köşedeki garip şekli fark etti.
Yoksa başka haydutlar mi diye düşünürken yaklaşıp bunun yaşlı dilenci olduğunu görünce içi rahatlamış hatta onu gördüğüne sevinmişti bile.
Yaşlı adam iyi geceler genç adam bende loncanıza geliyorum burada karşılaşmamız çok iyi oldu.
Yüzündeki dolgunluğu görünce sanırım kısa yürüyüş pek iyi  gitmedi yoksa bir hayvan dışkısına mı bastın diyerek gülmeye başladı.
Tae öylede denebilir aslında diyerek cevap verdi.
Bu konuşma onunda hoşuna gitmiş olacak ki cevap verdikten sonra oda gülmeye başlamıştı.
Dilenci elini sırtına koyup iki defa vurarak hadi artık gidelim bu sokağı hiç sevmem.
Küçükken burada arkadaşlarımla birlikte oyun oynadığımız zamanı hatırlıyorumda gerçekten çok kötü zamanlardı.
Tae bunun iyi bir anı olması gerekmez miydi?
Dilenci evet öyle olması gerekiyordu tabi bir farklı bir bakış açısından
Biz kimsesiz çocuklardık genç adam ve oyunumuzda hırsızlık yapmaktı.

Tae aslında şuanda da çok iyi bir hayatın olduğu söylenemez.
İhtiyar işte mesele de bu zaten ölene kadar bu dünyadan memnun kalmayacağım.
Tae ölünceye kadar ama bir ömürü memnunuz geçirmek, doğrusu böyle bir şey nasıl emin değilim.
İhtiyar mutlu olmak yada insanlara gülümsemek zorunda değilim.
Kendini asla ortak yargılara köle yapma genç adam istediğin gibi yaşa.

Tae ama sonuçta bu dünyaya bir kere geliyoruz elimizde olan bu hayatı mutlu olarak yaşasak daha iyi olmaz mı?
İhtiyar doğru ya senin kulakların bile tam olarak duyamıyorken senden gözlerini açmış olmanı bekleyemem.



Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Feb 16, 2019 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

ÖTE DİYARLARA YOLCULUKHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin