HİKAYE

217 37 1
                                    

Taedo önündeki gence dikkatle baktı neşe saçan parlak gözleri ve dostane yüz ifadesi hoşuna gitmisti.
Kötü niyetli bir kimse olma ihtimali yok denecek kadar azdı.
Taedo aynı sevecen tavır ile karşılık verip tanıştığıma memnun oldum Hemini bende Taedo bir maceracı.
Bu sırada yanlarına gelen Soma Taeye bakarak bir sorun mu var?
Hemini herhalde sizde bay Taedonun arkadaşı olmalısınız.
Benim adım Hemini bay Taedo ile bir şeyler hakkında konuşuyorduk.
Soma karşılaştığı bu hareket karşısında biran duraksayıp kibar bir şekilde benim adımda Soma tanıştığıma memnun oldum.
Hemini sanırım ikinizde macerasısınız haksızmıyım?
Taedo evet gerçi daha hiç göreve çıkmadık ama bunun içinde çalışıyoruz.
Hemini sanırım burayada ilan asmak için geldiniz.
Tae evet.
Hemini cebimden kahverengi deriden bir kabı olan küçük bir defter çıkardı ve kalemini alıp 1136 yılının haziran ayı 14'üncü günü Soma ve Taedonun maceracı hayatı başladı.

Taedo ne yazıyorsun acaba diye sordu.
Hemini ona dönüp her zamanki gibi fazla aceleciyim acaba sizin loncanıza katılabilir miyim?
Tae ne olduğunu anlamakta zorlanmıştı.
Ikilinin bu halini anlayan Hemini neyse benim şuan acil bir isim var bana karargâhınızın yerini söylerseniz gelip orda konuşabiliriz.
Soma karargah kırık hanın bitişiğinde.
Hemini iyi o zaman akşam orada olurum şimdilik hoşçakalın dedi ve aceleci adımlarla ilerleyip kalabalığın içinde kayboldu.

Soma biraz önce ne oldu böyle doğrusu hiçbir şey anlamadım.
Taedo bende senden farklı değilim hayatımda ilk defa bu kadar garip birisine rastladım. Sanırım loncamıza katılmak istiyor.
Soma neyse işimize devam edelim.
Ikili meydanın doğru tarafındaki koca tabelanın önüne geldi.

Eskimiz tabelanın üzeri tamamen boştu.
Soma sanırım bundan bir şey çıkmaz kimsenin buraya baktığı bile yok.
Taedo biraz düşündükten sonra dikkat çekecek bir şey olursa neden olmasın ki.
Taedo yanındaki torbadan daha küçük bir torba çıkardı.
Soma bu kireci duvarları boyamak için aldığını sanıyordum.
Taedo evet öyleydi fakat aklıma iyi bir fikir verdi.
Bana şuradaki çeşmeden biraz su getirir misin?
Soma öyle olsun bakalım Tae umarım beni yanıltırsın.

Taedo elindeki fırça ile tabelayı boyarken etrafda geçen şehir halkı iki gence bakmaya başlamışlardı.
Kalabalık giderek arttı.
Tae göz ucu ile etrafına baktığında toplanan kalabalığı gördü ve Somaya dönüp sana söylemiştim.
Soma kalabalığın garip bakışlarından utanmış olsada bu kadarını tahmin etmemiştim bu çok iyi bir tanıtım oldu.
Biraz sonra Tae arkasına dönüp kalabalığa baktı ve yardıma ihtiyacı olan herkesi loncamıza bekleriz tabi katılımcılarıda.
Kalabalığı yarıp içlerinden geçtiler.
Bu sırada meraklı kalabalığın arasında olan siyah kapüşonlu genç adam sanırım bu şehirde yeniden garip şeyler olmaya başlıyor.
Tabeladaki yazı okudu.
Yeni açılan Beyaz serçeler birliği görev ücretleri görevi veren kişi tarafından belirlenecek.
Fiyatı müşteriye bırakan maceracılar mı?
Bunlar delirmiş olmalı.
Acaba neyin peşindeler?
İlerki günlerde göreceğiz.

ÖTE DİYARLARA YOLCULUKHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin