Bab 17

86.5K 1.7K 106
                                    

"Apa semua ni papa ? Ha mama ?" Aku memandang mama papa meminta penjelasan.

"Ye , betul. Apa yang Adrian katakan tu semua betul." Terkejut beruk aku mendengar khabar berita itu.

"Are you serious pa ?" Aku memandang papa. Papa mengangguk. Aku rasa macam nak pitam sekarang ni.

Tiba-tiba Puan Anita dan Encik Fuad turut terjaga dari pengsannya. Mereka memerhati sekeliling.

"Urghhh... ada apa ni ?" Tanya Encik Fuad.

"Dan kau Rayyan , anak Tan Sri Hanif , kan ? Nama mak kamu Datin Rose ?" Rayyan mengangguk.

"Sekarang ni , aku nak korang semua ceritakan , apa yang telah korang lakukan dulu terhadap mak bapak aku dan mak bapak Rayyan." Cabar Adrian.

*** flashback 15 tahun yang lalu..

Semuanya berlaku disebabkan dengki dan iri hati.

"Encik Fuad dan Puan Anita yang rancang dulu mahu membunuh Tan Sri Hanif dan juga isterinya , Datin Rose. Mereka perangkap pasangan suami isteri itu di dalam rumah suami isteri itu sendiri. Diletak racun di dalam makanan dan minuman tersebut. Tahu-tahu berbuih saja mulut mereka. Kemudian , diangkat mayat mereka dibawa ke dalam bilik pasangan suami isteri itu. Encik Fuad nekad mahu kerat mayat mereka. Maka dikerat mayat tersebut jadi kerat 18. Kemudian , mayat tersebut diletakkan didalam guni. Mayat tersebut ditinggalkan di dalam ruangan bilik bawah tanah. Dan rumah itu dibom dan dibakar. Tiada siapa pun yang mendengar bunyi bom itu. Kerana rumah itu terletak jauh di dalam hutan sana. Polis juga tak masuk ke dalam kawasan rumah itu." Terang Encik Hamid panjang lebar.

Encik Fuad dan Puan Anita terdiam apabila aibnya dibuka satu per satu oleh Encik Hamid. Puan Adilla terdiam mendengar cerita dari suaminya.

"Papa , mama , how shit.. kejamnya papa dengan mama !! Tak berhati perutt !!" Marah Riana geram.

"Ya papa tahu silap papa. Papa kejam , papa bodoh. Sedangkan dulu dia lah yang tolong papa. Papa menyesal. Menyesal sangat-sangat." Encik Fuad menangis kekesalan.

"Tak guna nak menyesal sekarang. Semuanya dah terlambat." Rayyan memandang Encik Fuad tajam seperti mahu menelan orang tua itu hidup-hidup.

"Kemudian , Papa sendiri yang iri hati dengan syarikat Tan Sri Gaddafi kerana maju. Sedangkan syarikat papa bankrupt. Muflis. Kemudian , Tan Sri Gaddafi datang hulurkan bantuan. Dia mengajak papa bekerja di syarikatnya. Papa bersyukur. Bersyukur sangat. Namun , papa cuma manusia biasa. Ada salah dan pernah buat dosa. Sejak papa dinaikkan pangkat , papa lupa akan Tuhan. Papa mula berlagak dan mula dengki dan iri hati terhadap kejayaan Tan Sri Gaddafi.

Pada suatu hari , papa mula merencanakan sesuatu , dan pada hari itu juga , semuanya terjadi. Papa diberitahu bahawa , kejap lagi Tan Sri Gaddafi akan ada kursus di Pahang. Jadi Datin Rose turut ikut sama. Maka , papa rancangkan sesuatu. Papa potong wayar break kereta itu. Dan punca kejadian eksiden itu disebabkan , break tidak dapat berfungsi dengan baik. Nak dijadikan cerita , lori yang dari arah bertentangan masuk ke lorong mereka , maka driver tersebut masuk ke lorong sebelah lalu cuba menekan break , namun break tak makan. Lalu bertembung dengan lori treler di laluan sebelah sana. Dan kedua-duanya meninggal di tempat kejadian." Terang Encik Hamid lagi sekali panjang lebar.

Yang lain , terdiam mendengarkan pengakuan Encik Hamid.

"Betapa kejamnya mama papa. Patutlah Adrian dan Rayyan sanggup bertindak sejauh nii..." Aku sendiri terdiam mendengarkan kata-kata papa.

Tidakku menyangka papa dan mama akan sekejam ini.

"Sekarang , semua jelaskan ?" Tanya Adrian. Rayyan sekadar memeluk tubuhnya lalu memandang mereka silih berganti.

"Mak bapak aku tinggalkan aku waktu aku berumur 9 tahun. Budak lagi. Dan korang berdua rampas syarikat mak bapak aku. Termasuk Encik Fuad dan Puan Anita. Kemudian , pakcik aku dari Thailand yang menjaga aku sampai aku berusia 17 tahun. Dia menjaga aku sampai akhir hayat dia. Sepanjang dia menjaga aku , dia latih aku untuk menjadi seorang Mafia yang berjaya. Aku mula menjaga syarikat papa waktu aku berumur 17 tahun. Aku menjadi Mafia tersohor ketika berumur 19 tahun. Dan dari situ aku berjumpa dengan Rayyan. Aku nekad mahu mencari siapa pembunuh kedua ibu bapa aku. Dan ketika aku pergi ke taman permainan untuk release tension aku , aku terjumpa seorang budak kecil ni. Comel. Itu yang mampu aku ungkapkan. Dia leka bermain henfon sambil mendengar lagu. Dia menyanyikan lagu favourite aku. 'Memori sekuntum rindu' dari kumpulan SPOON. Secara tiba-tiba , aku terpikat dekat dia. Aku meminati gadis itu dalam diam.

Aku pun menghampiri gadis itu. Aku menyapanya , dan dia menyapaku kembali. Aku bertanyakan nama dan juga umurnya. Dia kata , nama dia 'Mya Adrianna. Umur 13 tahun.' Aku tenggelam di dalam pesonanya. Esoknya , aku pergi ke taman itu lagi , namun dia tidak ada. Aku gelisah menanti kehadiran dia. Lalu aku kerahkan orang-orang suruhan aku untuk mencari dan siasat tentang budak tu. Dan dari situ aku mengenali kalian. Dan aku marah setelah mengetahui kalian berdua lah punca ibu bapaku mati. Lalu aku pun mengadakan rancangan. Rancangan untuk menjatuhkan kalian. Aku sekat setiap pelabur yang mahu berlabur di syarikat kalian. Supaya korang muflis. Dan now , aku dah dapat Mya Adrianna aku. Itu yang lebih penting." Panjang lebar Adrian menerangkan.

"Jadi maknanya , kita dah kenal lama ke Adrian... ?" Adrian mengangguk.

Omaigadd !! I lost my mind now !!

"Hidup aku dengan Adrian lebih kurang sama je. Aku juga dibesarkan dengan pakcik aku sendiri. Aku diajar Muay Thai. Aku mahir Muay Thai ketika berusia 16 tahun. Kemudian , aku dikenalkan dengan dunia kongsi gelap dan pasaran gelap. Dari situ hidup aku bergelumang dengan darah. Bergaduh sana sini. Dan dari situ aku menjadi terkenal dan aku mengenali Adrian melalui pasaran gelap. Kami mula berkawan baik. Umur aku 18 , aku mula handle syarikat papa aku. Slow-slow aku naikkan balik syarikat papa aku. Bukannya benda yang mudah. Bangkit sendiri. Kemudian , Adrian ada memberitahu aku , katanya dia minat dekat seorang gadis cilik. Dan kau orangnya , Mya. Dia sayangkan kau sangat-sangat , Mya. Sungguh , dia cintakan kau. Dinding bilik dia , bersepah gambar kau. Dari kau kecil , sampai lah dah besar panjang ni. Aku sampai naik muak tengok muka kau je manjang. Then , kau ada keluar dengan Riana pergi Mall. Dari situ , aku minat Riana. Gaya dia simple , tak menggedik macam perempuan lain , menyebabkan aku minat dekat dia. Kau dengan dia lebih kurang je. Tak ada pakai pakaian yang menjolok mata. Aku dan Adrian nekad , nak jadikan Mya Adrianna dan Riana Rose sebagai milik kitorang satu hari nanti. And now , dah terbukti yang korang adalah milik kitorang." Rayyan menceritakan alkisah hidupnya.

"Jadi.. yang call aku haritu...kau.. ke Rayyan ?" Tanya Riana yang masih lagi diselubungi perasaan terkejut.

"Ye aku. Aku pakai private number."

"And nama kau Riana , mengingatkan aku tentang arwah mama aku. Rose.." Air mata jantannya mengalir.

Adrian menghampiri Rayyan lalu memeluk bahu lelaki itu. "Stop it , Rayyan. I can't see your tears. Your my besfriends. I love you so much. Kesat air mata kau." Rayyan pantas mengesat air matanya. Dia cuba tersenyum lalu memandang Adrian.

Adrian membalas senyuman Rayyan. "Thats my friends , bruhh."

Yang lain memandang mereka terharu.

PSYCHO MAFIA 🔞 ( OG )Where stories live. Discover now