Bab 22

87.9K 1.5K 133
                                    

"Er..Adrian. Bawak lah perlahan sikit. Saya takut.." Aku memandang Adrian lalu memandang ke depan.

Mana taknya , Ferrari yang dibawa Adrian menderum laju di atas highway. Pecut bagaikan kilat. Mentang-mentang highway straight je , sedap lah dia pecut 180/km.

Adrian memandangku sekilas.

"Kalau sayang takut , sayang tidur lah dulu. Abang nak cepat ni. Sayang tidur yee.." Adrian mengusap lembut kepalaku. Aku mengangguk perlahan.

Aku cuba untuk pejamkan mataku namun payah.

Tiba-tiba iPhone milik Adrian berbunyi menandakan ada panggilan masuk. Adrian memandangku sekilas. Adrian menyangka yang aku sudah tidur. Tanpa dia sedar , aku mencuri dengar perbualannya.

"Hello.." Sapa Adrian.

"Haa Adrian. Kau kat mana ?" Cemas sungguh suaraa si Meor.

"Kau asal ni ? Lain macam je suara kau." Adrian sudah menghidu sesuatu yang tidak kena.

"Weh cepat balik. Si kepala botak ni nak serang tempat kita pulak !"

"Apahal dia nak serang tempat aku ? Babi betul." Haa mencarut ye Adrian.

"Aku tak tahu lah apa masalah dia. Aku rasa dia tak puas hati pasal kawasan kita tu." Adrian sudah menggengam stereng keretanya. Aku rasa kalau stereng tu lembut , dah lama patah stereng tu Adrian buat.

"Kau tunggu sana. Aku ontheway ke sana. Aku kat highway JB lagi ni. Kejap lagi aku sampai." Adrian mematikan talian.

Kejap lagi sampai ? Hm memang pecut habis lah dia kejap lagi. Mentang-mentang highway tak berapa jammed.

Tiba-tiba , kepalaku terasa berat. Aku terasa mengantuk. Hm tidur dululah. Lama lagi nak sampai. Jauh lagi perjalanan.

Aku menguap kecil. Adrian menoleh. Lalu senyuman kecil terukir di bibirnya. Comel melihat aku menguap. Macam baby HAHAHAH.

***
"Sayang ! Dah siap ?" Rayyan masuk ke bilik. Riana yang baru keluar dari bilik air itu terkejut.

"Dah." Sepatah saja yang keluar dari mulutnya.

"Siap cepat ! Aku ada hal penting ni !" Riana memandang Rayyan pelik. Pahal tiba-tiba kabut mamat ni ?

Riana segera menyiapkan diri. Riana memandang cermin makeup di bilik itu. Dia menatap wajahnya. Hm sembap.

Rayyan yang melihat Riana leka menatap wajahnya itu lalu berkata , "sayang dah lawa dah walaupun natural face."

Pujian itu membuatkan Riana menunduk malu. Makin melebar senyuman di bibir Rayyan.

"Dah , jom." Rayyan menarik tangan Riana lalu turun ke bawah.

***
Adrian memberhentikan kereta di sebuah gudang lama. Ditoleh sekilas , aku masih tidur. Senyuman terukir. Dicium dahiku sekilas lalu keluar dari kereta meninggalkan ku di dalam kereta.

Langkah diayun ke gudang lama itu. Pintu ditolak menghasilkan keriut yang panjang.

Matanya menangkap kelibat Meor yang sedang leka bermain game.

"Meor." Panggil Adrian.

Meor menoleh.

"Haa sampai pun kau. Kau seorang je ke ?" Meor memandang belakang Adrian cuba mencari seseorang.

"Rayyan ontheway. Bini aku dalam kereta tidur." Adrian melabuhkan punggung di depan Meor.

"Oh. Bini ?" Berkerut dahi Meor.

Keluhan dilepaskan.

"Kau lupa ke perempuan yang aku cakap tu ?" Tangannya menarik keluar iPhone yang berada di dalam poket seluar.

PSYCHO MAFIA 🔞 ( OG )Where stories live. Discover now