Adrian masuk ke ruang bilik bawah tanah. Mya tak tahu tentang kewujudan bilik bawah tanah itu. Kalau dia tahu , rasanya habis dah bilik tu dia geledah habis-habisan.
Adrian duduk di kerusi sambil matanya ligat memerhati kan dinding di bilik tersebut. Penuh dengan gambar gadis yang dicintainya. Yang kini telah menjadi isterinya yang sah. Milik dia seutuhnya.
Jam tangan di tangan kanan dikerling sekilas. Pukul 330 pagi. Namun , Adrian tak tahu kenapa dia masih tidak mengantuk. Sedangkan esok pagi-pagi dia ada hal yang perlu diuruskan di pejabat. Sudah berapa hari dia tak masuk pejabat , sudah semestinya kerja menimbun di atas meja kerjanya.
Adrian juga sudah mengupah 2 orang gaji di rumah , sepasang lelaki dan perempuan yang dikenali sebagai Mak Leha dan Pakcik Wan , serta 3 orang bodyguard di luar rumahnya. Betapa sayang nya dia pada Mya. Namun , Mya tak nampak effort Adrian.
Dia tidak mahu kehilangan Mya lagi. Dan dia cukup sayang anak dalam kandungan Mya.
Matanya tersorot pada satu bingkai gambar yang tersangkut di dinding bilik itu. Mya sedang menunggu di bus stop sekolah. Memakai seragam uniform sekolah. Baginya , Mya nampak cute dengan seragam sekolah. Membuatkan Adrian membuak-buak nafsunya melihat Mya begitu.
Ya , dia akui dia gilakan Mya. Dia cintakan gadis itu dengan pandangan pertama. Yang menyebabkan dia angau , gila bayang. Walaupun ketika itu Mya baru sahaja mencecah usia 13 tahun.
Hari-hari Adrian mengintip pergerakan Mya. Mya baginya seorang yang peramah , periang , happy go lucky dengan kawan-kawan dia. Dia sentiasa bersama dengan kawan baik dia sendiri , iaitu Riana.
Adrian tak boleh sehari tak nampak muka Mya. Hidupnya seolah-olah tak lengkap.
Jadi bermacam-macam cara dia buat untuk bertembung dengan gadis cilik itu.Cuma Mya saja yang tidak perasan akan kehadirannya. Dia leka dengan dunia remajanya. Melihat Mya menyebabkan dia semakin ingin mendekati gadis tersebut.
Hari demi hari , bulan berganti bulan , tahun berganti tahun. Bermacam cara dia fikirkan untuk mendapatkan Mya.
Pernah juga ketika dia menegur Mya , Mya buat tidak endah saja. Lagi membuatkan ego jantannya tercalar. Itu yang menyebabkan jiwanya memberontak mahukan Mya.
Mya terjaga dari lenanya. Pinggangnya sakit-sakit. Orang mengandung biasalah sakit sini sakit sana. Tekaknya terasa haus. Ditoleh ke sisi , Adrian tiada di sebelahnya.
'Aik mana pulak pergi si Ad ni ? Hilang pagi-pagi buta ni ? Tak takut aku lari ke Ad ? Lol. Ke dia memang ada dalam rumah ni ? Cuma aku je yang tak tahu ?'
Mya menuruni anak tangga dengan berhati-hati. Matanya diliarkan ke serata arah mencari kelibat Adrian. Namun , bayang Adrian tidak kelihatan dimana-mana.
Ketika Mya berjalan hendak ke dapur , matanya ternampak cahaya dari satu bilik yang pintunya terbuka sedikit. Pintu di bawah tangga berpilin rumahnya.
Mya memberhentikan langkahnya. Pintu ? Pintu apa ni ? Dont say ini bilik bawah tanah. Lol.
Perlahan-lahan kakinya melangkah ke arah pintu itu. Ditolak sedikit pintu itu untuk melihat apa yang ada dekat dalam bilik itu. Ada tangga untuk turun ke bawah. Di dinding bilik itu penuh dengan ayat-ayat jiwang , ayat-ayat cinta. Hal ini membuatkan Mya ingin tahu membuak-buak.
Kakinya perlahan-lahan menuruni anak tangga sambil matanya tak lepas dari memerhatikan dinding bilik itu. Makin dia menuruni anak tangga , makin banyak ayat yang menarik perhatiannya. Seolah-olah ayat tersebut ditujukan untuknya.
'Sampai mati , aku takkan pernah lepaskan kau , Mya Adrianna. Aku psycho , tapi psycho aku hanya untuk kau. Biarlah orang nak kata aku pedophile ke apa ke , yang penting aku tahu , yang sayang aku , cinta aku , rindu aku , hanya untuk kau Sayang.' Ayat last yang tergantung di dinding bilik tersebut.
YOU ARE READING
PSYCHO MAFIA 🔞 ( OG )
RomanceMya Adrianna , gadis yang baru saja berusia 18 tahun , nekad melarikan diri apabila mama dan papanya memaksanya untuk berkahwin dengan pilihan mama papanya. Pilihan untuk melarikan diri rupa-rupanya adalah silap ! Kerana Mya Adrianna telah masuk ke...