Bab 29

77.5K 1.4K 22
                                    

Riana terjaga. Jam dilirik pukul 8 pagi. Riana menyelak selimut yang melitupi badannya lalu bangun. Dilihat Rayyan lena tidur membalut diri dengan comforter tebal.

Langkah diatur ke dapur.

"Nak sarapan apa pagi-pagi ni ?" Tangannya ligat menyelongkar di dalam peti ais. Ada ikan , ayam , sayur , buah-buahan dan pelbagai air manis.

Di atas meja dapur ada roti , marjerin dan macam-macam lagi.

"Makan jelah apa yang ada." Tangannya mencapai roti lalu dibuka bungkusan itu. 6 keping roti disapu coklat Nutella lalu dihidangkan di dalam pinggan.

Dikeluarkan air kotak strawberry susu dutch lady bersama 2 gelas di tangannya. Semuanya dihidang dengan kemas di atas meja makan.

Niatnya yang baru saja ingin mengejut Rayyan terkejut melihat figura Rayyan berada di belakangnya.

"Buat apa sayang ?" Rayyan menggosok-gosok matanya ibarat anak kecil.

"Sediakan sarapan. Awak sarapan lah dulu. Saya nak ke tandas kejap," Rianaa melangkah ke tandas di tingkat atas. Sebab tandas dekat bawah tak ada berus gigi , syampoo dan sebagainya.

Selesai berus gigi dan cuci muka , baru saja nak buka pintu bilik air , sekali lagi dia mengucap panjang. Rayyan berdiri di depan mukanya dengan matanya yang sepet itu.

"Awak.. pergilah cuci muka , berus gigi semua. Lepastuh turun bawah breakfast."

"Beruskan gigi saya boleh ?" Rayyan menayang giginya yang putih bersih itu walaupun pagi ni belum lagi berus gigi.

"Eiii berus sendiri lah!" Riana pantas berlari anak menuju ke dapur.

Rayyan tersengih kerana dapat mengenakan buah hatinya itu. Rayyan melangkah ke bilik air sejurus itu.

Selesai membuat apa yang patut , Rayyan melangkah ke bawah.

"Sayang. Lepas makan nanti , bersiap. Ikut bie." Rayyan pantas mencapai sekeping roti lalu disua ke mulut.

"Nak pergi mana ?" Tanya Riana dengan roti yang masih berbaki di dalam mulut.

"Adalah. Siap jelah." Riana terus diam bila Rayyan dah cakap macamtuh.

Ikut jelah kemana dia pergi. Kang bising mulut dia.

"No , nobody but me can keep me safe , im on my way..." lirik lagu On My Way nyanyian dari Alan Walker berkumandang di corong telinga Riana dan Rayyan. Rayyan pantas berlari anak mendapatkan iPhonenya di atas meja makeup.

Adrian is calling...

"Hello kenapa Ian ?" Rayyan terlebih dahulu bertanya.

"Kau kat mana ?"

"Rumah. Tengah breakfast tadi. Why ?"

"Oh. Jadi kan japgi nak keluar ? Dah gerak roger ah."

"Okey nanti aku call." Talian diputuskan.

Rayyan kembali ke meja makan. Riana makan tanpa memandang Rayyan yang berada di depan matanya.

"Kejap lagi siap tau. Siap cepat sikit ," lagi sekali Rayyan mengingatkannya.

Riana sekadar mengangguk.

*****
"Sayang.. bangun sayang.. dah pagi ni." Kejut Adrian dengan lembut. Aku terjaga. Terpisat-pisat aku bangun.

Selamba je Adrian meraba lembut tetekku. Membuntang luas mataku. Aku lihat ke dalam comforter. Oh aku bogel. Lupa pulak.

Makin lama makin kuat pula dia meramas.

"Bie sakit lah. Cuba kalau sayang raba tetek bie macamtuh , sakit tak ?" Aku dengan beraninya meraba tetek Adrian.

"Ahhh gelilah sayang.. hahahahha," terbahak-bahak Adrian ketawa. Aku yang terhibur dengar ketawa Adrian turut ketawa sekali. Adeh.

"Dah-dah , sayang pergi siap. Sekejap lagi kita keluar breakfast then bie nak bawa sayang pergi tempat something kejap," Aku sekadar mengangguk lalu ke bilik air.

Selesai aku mandi , Adrian pula masuk mandi. Aku bersiap ala kadar. Ditopok bedak sikit dan lipbalm. Nak lawa-lawa pun siapa je nak tengok kan ?

"Sayang dah siap ?" Adrian keluar dari bilik air dengan tuala di pinggang. Aku mengangguk tanpa memandangnya. Malu sebenarnya haha.

"Eleh malu konon. Semalam dah kongkek pun malu lagi. Hahaha ," seloroh Adrian. Seronok dia dapat menyakat aku.

Aku buat-buat tak dengar. Malu hahaha. Aku ambil purse aku di dalam beg Adrian , namun ditegah oleh Adrian.

"Kenapa sayang ambil purse sayang ?"

"Why ? Ni kan purse sayang." Aku memandangnya hairan.

"Ye memang purse sayang. Tapi bie yang pegang sayang punya purse. So letak balik." Matanya tepat memandangku.

"Tapi.. ," belum sempat aku nak menghabiskan kata-kata , Adrian sudah memotong bicaraku.

"No tapi-tapi sayang. Put your purse in my bag now!" Tegas nadanya. Aku segera meletakkan purse ku kedalam begnya lalu menuju ke ruang tamu di aras bawah.

"Tahu takut." Adrian tersengih nakal. Syok dapat melihat wajah takut Mya Adrianna. Comel!

*****
Okey cukup lah 2 chapter untuk harinih. Masa untuk tidur. Terimakasih yang sudi vote dan membaca. Terimakasih yang masih lagi bersama saya sehingga sekarang.

Tenkiuuuu very much 😊❤!

SALAM SAYANG ,
PENULIS HIJAU ,
SyaaMarleyy 💕
13April2019💐
2326PM ⌚

PSYCHO MAFIA 🔞 ( OG )Where stories live. Discover now