BAB 8 🌼

1.4K 48 0
                                    

Danial memandang Ariasha yang terpinga pinga menuli laporan , semua sudah pergi ke cafe untuk mengisi perut . Perlahan lahan Danial tersenyum memandang telatah Ariasha menulis laporan .sungguh comel .

Pada pandangan Danial , Ariasha seperti seorang yang bukan kaki kikis , kaki club dan kaki jantan . Bukan mudah nak cari perempuan macam ni .

" siapa nama dia ? Orang mana ek ? Macam melayu je " monolog hati Danial .

Danial bangun dari tempat duduknya dan menuju ke tempat Ariasha. Dia sombong tak eh ? Takut lah sia

" Haii ...." leret Danial menegur Ariasha .

" haii " jawab Ariasha selepas mendonggakan muka sambil menghadiahkan senyuman nipis untuk danial .

" Awak buat apa tu ? "Soalan bodoh yang terkeluar dari mulut Danial. Ariasha hanya terkebil kebil .

" Buat bodoh je !! Buat kerja lah apa lagi err" Jawab Ariasha seperti bernada geram .

Garangnya minah ni .

" Hm sorry , tanya soalan bodo pula !! Nama Awak siapa eh ? Tak pernah nampak pun sebelum ni ..." tanya Danial lagi .

" Sokayyy ... Nia Ariasha and just Call me Ariasha ...saya student baru lah baru masuk tadi ." Balas Ariasha .

" Awak ni Kawan Rayyan Mikail kan ? Kenapa awak tak keluar dengan dia " soal Ariasha

" haah , saya malas nak keluar lah , nanti ada je minah nak menyepit bagai " balas Danial malas .

" Saya nak tanya ni !! Ada tak Rayyan cerita pasal perempuan Airport " Soal aku lagi .

" ouh perempuan tu !! ada juga , dia cakap perempuan tu tiada adab and dia kata harap muka je cantik tapi mata buta " Jawab Danial .

" errrr Rayyan , kau tu yang langgar aku kan tapi asal kau cakap aku pula , dahlah cakap aku tiada adab , mata buta !! Gumam Ariasha perlahan tapi tak didengari oleh Danial sangat

Danial memandang Ariasha yang macam menyumpah seseorang , dia ke yang dikatakan oleh Rayyan tempoh hari .

" Awak okey ke Ariasha ? Macam pelik je mulut awak macam something je saya dengar , saya dengar awak sebut nama Rayyan kan ?" Soal Danial .

" tiadalah , saya baca ayat al quran tadi , Rayyan ? Bila masa saya sebut nama Rayyan pula ni ? Tiadalah ..." jawabku Ragu ragu . Janganlah dia soal aku lagi , kes nak report kat Rayyan ke ? .

Hoi!!

Jerkahan seseorang mengejutkan kami berdua , terkejut aku dibuatnya , nasib tiada sakit jantung macam Aunty Sarah
Haih time macam ni lah nak ingat makcik mulut lancang tu sama je macam anak dia .

Ariasha dan Danial memandang gerangan yang terjerit tak ingat dunia . Rayyan Mikail lah siapa lagi .

" Oh kau Danial !! Patutlah taknak keluar tadi rupanya Jumpa Awek cun eh " Perli Ariq manakala Rayyan sudah merenung tajam ke arah kami berdua.

" Awek cun kau cakap Ariq ? Eh macam ni ke lawa ? Buruk adalah !! Ntah ntah tak geti makeup , gaya pun macam orang miskin je aku tengok " Jawab Rayyan dan serta merta memanaskan hati aku .

" kalau aku buruk sekalipun bukan bermakna kau boleh hina aku , gaya aku gaya aku lah bukan baju aku kau belikan pun and srsly aku memang tak pandai makeup , tapi aku tak macam awek awek aku kat luar tu !! Dasar Hiprokit" balas Ariasha berani .

Danial dan Ariq sudah tercenggang , bukan mudah seseorang melawan cakap Ayyan tapi kali ni memang berani lah.
ARIASHA IS AMAZING .

" Kau perempuan !! Berani kau lawan cakap aku ah , sebelum ni tiada siapa berani lawan aku tahu tak , ni buat aku bengang ni " jerkah Rayyan tapi sedikit pun tidak membuat Ariasha gentar .

" ops sorry , aku nak bla dulu lah tiba tiba lapar pula hehe , byeee ." Balas Ariasha sambil tersenyum dan sengaja melambaikan tangan kepada Rayyan yang berubah bengis .

Ariq yang di sebelah Ayyan sudah terlopong , betapa beraninya dia kepada Tengku Rayyan Mikail Engku Rayhan
She is the first who brave to fight word with Ayyan.

-------------------------------------------------------------

Riana dan Laila yang berada si sebelah Ariasha hanya mengerutkan dahi melihat yang Ariasha yang bercakap seorang diri dan senyum senyum . Gila ke minah ni .

" Kau dah kenapa Ariasha ? Buang tebiat ke uh !! " tanya Laila yang dari tadi ternganga melihat Ariasha di hari pertamanya . Dan memandang Riana .

" Dia gaduh mulut dengan Rayyan tadi , Ariasha sound je terus diam beb , boeklah Ariasha ." Jawab Riana .

" Yess Rianaaa !! Betul tekaan anda , Happy sia aku dapat kenakan mamat tu , dia fikir dia siapa " omgg ni Nia Ariasha lah ." Balas Ariasha sambil meminum coffenya

" Aku bangga beb dengan kau , sebelum ni tiada siapa yang berani lawan dia !! Aku yang cousin dia pun tak berani dan hanya mampu diam je , dahlah kaki perempuan err " balas Riana dan Laila pula hanya mendengar tekun .

" Kaki Perempuan ? Hensem sangat ke si Rayyan tu , muka macam tukang pecah rumah je aku tengok ." Perli Ariasha .

" Ntahlah Ariasha , aku dengar dia jadi macam tu sebab seorang perempuan ni , Zara Amanda nama dia , She leaves Rayyan dan lari dengan lelaki lain , Perempuan macam tu memang tak layak untuk Rayyan bcs dah takde dara dah " Jawab Riana . Aku sudah mendiamkan diri saja , rupanya Rayyan ni setia juga orangnya !! Ingatkan tukar awek macam tukar spender 

" Zara Amanda tu cantik sangat ke ? Sampai dia nak rosakkan hidup dia untuk perempuan terlalu suci tu " tanya Laila dan terselit perli di situ .

" Takdelah cantik sangat , gitu gitu je muka dia , setakat makeup tebal 5 inci takpayah ceritalah and Actually Ariasha lagi cantik dari Zara " Balas Riana , Ariasha terkelu

Laila hanya menjulingkan mata dia atas , Riana hanya mengetawakan Laila yang sudah berubah muka , Ariasha tersipu malu apabila dipuji . Memang dah kenyataan yang Ariasha memang cantik di antara mereka bertiga .


" Rayyan ?"

Nia Ariasha [C]Where stories live. Discover now