Nia memerhatikan sahaja gelagat Rayyan menonton drama korea di kaca tv tu , taksangka pula si Rayyan ni kaki korean drama eh .
Dahlah adegan sedih pula tu ! Si rayyan boleh tersedu sedu nangis ikut rentak . Aku kat sebelah dah boleh ketawa melekek dah . Apalah mamat ni .
" kau asal gelakkan aku ! Suka lah tengok suami kau nangis ! Patutnya kau kena pujuk aku tau ." tegur Rayyan yang matanya masih merah akibat menangis .
"Eh asal pula saya kena pujuk , dah awak menangis macam budak kecil kan " dahlah sana saya nak masuk bilik jap " kata Nia seraya bangun tapi pantas sahaja Rayyan menarik Nia duduk di atas riba dia .
Ini lah Rayyan ! Yang suka buat kerja selamba dia .
" Temanlah suami kau tengok drama korea ni , kau muka macam ala ala korean tapi tak minat drama dia! Apa ni Ariasha " kata Ayyan dan aku hanya mengulingkan mata . Sampai bila aku nak kena duduk atas riba dia ni . Dhlah tak selesa tau .
" bila masa pula saya muka ala korea ! Mak saya kacukan France dan ayah Saya kacukan Thailand dan muka saya banyak kepada Ayah saya je " balas Nia gedik .
" Tak kisahlah muka kau nepal ke bangladesh ke ! Asalkan aku duduk sini teman aku , nanti aku rindu kau susah tahu tak dada aku bila kau tiada kat sisi aku " kata Rayyan . Nia mengerutkan dahi . Sah mamat ni meroyan kan .
" Tapi saya tak selesa lah duduk atas awak punya peha ni , geli tau " balas Nia sambil memeluk tubuh .
" mungkin aku kena tindih kau kot baru kau berasa selesa ! Betul tak ? HAHAHAH " balas Rayyan . Gila agaknya si Rayyan ni .
" Ada je lah awak , dahlah saya nak solat Zuhur ni ! Nanti terlepas pula sebab layan awak " Ayyan terkedu dan perlahan lahan tangannya turun riak mukanya berubah .
Ayyan sudah sembuh dari penyakit monyetnya .
" saya akan tunggu awak sedia jadi iman saya Rayyan mikail " kata Nia seraya naik menuju ke bilik mereka . Sentap hati rayyan .
Apa gunanya jadi suami tapi tidak mampu menunaikan ibadah yang harus dilakukan , Rayyan meraup wajahnya ! Ya dia malu dengan dirinya dan juga Nia .
-------------------------------------------------------" Aria ! Malam ni abang aku balik daripada Perth , so aku nak kau siap dan tolong hidangkan makanan apa yang patut dengan mak kiah " arah Rayyan selamba . Nia hanya mengeleng
Mat order !
" Abang awak yang mana ? awak takpernah cakap pun awak ada abang ! yerlah nanti saya tolong mak kiah kejap lagi " balas Nia mendatar .
" ni dah cakap ni aku ada abang lah ni ! Sebenarnya malas nak mengaku abang sebab perangai dia cam cilake " jawab Rayyan mengutuk . Nia tercengang .
" awak ni dah kenapa ! Walau macam mana sekalipun dia tetap abang kandung awak " balas Nia geram .
" yerlah yerlah ! Aku tahu aku salah , dah dah kau pergi siapkan apa apa barang kat bawah nanti sebab adik aku yang perempuan ada sekali tau " Arah Rayyan dan Nia hanya mengiyakan sahaja .
Nia mula keluar dari bilik dan menuju ke dapur , Ayyan mengeluh lembut melihat isterinya keluar . Yang dia risaukan adalah abangnya yang bakal pulang . Sudahlah abangnya tu gatal nak mampus . Kang dicekupnya si Aria tu err
------------------------------------------------------
Nia menghidangkan semua makanan masakan Mak kiah ! memang meriah betul ye malam ni , masakan bukan calang calang eh . Terdengar riuh dari ruang tamu . Mungkin Abang kepada Rayyan sudah balik .
" Aria ! Menantu mama , kenapa masih kat Dining Table , meh sini kenal sikit abang ipar kamu ni " Panggil Datin Kirana .
" Jap Mama , Aria datang ni " sahut Nia dari dining room .
Nia melepaskan nafas dan mula membuka langkah , dia takut kalau abang dan Adik Rayyan tidak suka akan dirinya
kelihatan Datin Kirana , Tan Sri Rayhan dan Rayyan sedang bergelak ketawa , Nia mengambil tempat di sebelah Rayyan . Abang kepada Rayyan sudah memandang diriny tajam .
" kenal diri kamu berdua ! Jangan sombong dengan kak Aria pula " kata Datin Kirana .
" Hai kak Aria , Saya Rania ! Panggil Rania je tau " cakap Adik Rayyan riang . Nampak baik sahaja hehe .
" Nama aku Rayden ! Panggil je apa kau suka ! " kata Abang rayyan dan sempat mengenyitkan mata . Rayyan sudah berdecit geram .
" panggil je beruk ! Sayang , sebab sesuai dengan dia tu " jawab Rayyan . Nia tergelak .
" Kamu berdua ni tak habis habis eh , dahlah jangan nak gaduh " kata Tan Sri Rayhan .
" jomlah kita pergi makan ! Kata Rania Lagi .
Yang lain semua hanya mengiyakan sahaja , Rayden tidak habis habis memandang Nia tanpa berkelip , tak sedarkah yang dia adik ipar kau .
" Standby kau Rayden ! " gumam Ayyan perlahan
YOU ARE READING
Nia Ariasha [C]
Fantasy[Sequel Mylove Syhera] Siapa tak kenal Nia Ariasha dan Syera Arisha anak kepada Salah seorang usahawan ternama taklain takbukan Danish Raykal . Diberikan sepenuh kasih sayang dari ibu bapanya .Syahera Azurien Tapi itu semua terjadi akibat fitnah yan...