BAB 12 🌼

1.3K 42 0
                                    

Ariasha dan Riana berjalan memasuki Dewan kelas Bidang Business . kelihatan Lecturer belum masuk lagi sebab kelas lagi 10 minit nak mula . Saja nak masui awal .

" Ariasha , kau perasaan tak Sabrina pandang kita macam nak makan je !! Kita ada buat salah ke ?" Tanya Riana . Ariasha hanya mengangkat bahu saja .

" Dia kan tiada life !! Sebabtu gedik sangat " Balas Ariasha sambil mengingati muka gedik Sabrina bersama dengan gengnya .

Miss Alia masuk ke dalam Dewan dengan membawa buku dan laptopnya seraya meletakkan di atas meja .
Para kolej yang lain bangun memberi mengucap salam . Ada yang masuk lambat , ada yang terhegeh hegeh pikir kolej mak bapak dia . Kelihatan Rayyan masuk bersama kawannya .

" Eh korang nak tahu tak !! Ada seorang perempuan ni sambung belajar pakai duit kekasih dia oi , memang murah betul ." Miss Alia sudah tercengang dengan kenyataan Rayyan . Banyak para mahasiswa yang lain bertanya sendiri .

" Dah semestinya lah Nia Ariasha !! Kau tengoklah dia tu Low Standart right ? Macam mana boleh datang Uk siap masuk U swasta " Jelas Rayyan sambil merenung tajam ke arah Ariasha .

" Eh jantan , kalau aku pakai duit kekasih aku sekalipun ada kena mengena dengan kau ke ? Hal aku jangan nak menyibuk lah " jerit Ariasha . Riana mula mencelah .

" oi Rayyan !! Jangan nak tuduh sembarangan eh , Ariasha kawan aku dan aku kenal dia ! Dia tak macam tu " Jerkah Riana seperti membela Ariasha .

" Riana Mellisa !! Kau kalau kawan boleg tak siasat dulu dengan siapa kau berkawan ? Takut nanti kau pun jadi kaki kikis duit jantan juga " Herdik Rayyan .

" Kau jangan nak kurang ajar eh Ayyan , Aku tak semurah tu nak datang ke sini ! Aku guna duit simpanan aku !! Bukan guna duit mak bapak untuk sambung belajar " Perli Ariasha .

" Ouh yeke ? Tapi aku still tak percaya perempuan macam kau sebab kau sama je dengan yang lain ' dasar perempuan murah " Balas Rayyan .

" TENGKU RAYYAN MIKAIL " !! jerit Riana .

" kau jangan nak jerit nama penuh aku Tengku Riana Mellisa , Aku tahu dan pernah rasa perempuan materialistik macam Ariasha ni !! Kau tengok je macamtu tapi belakang semua jantan dia sapu " Balas Rayyan dan melihat Ariasha matanya sudah berkaca .

" Shut Up Rayyan !! Kau dah melampau " Balas Riana seakan menjerit .

Nia yang menahan tangisan akhirnya jatuh jua airmata yang jernih membasahi pipi mulusnya . Ada yang sudah berbisik dan menjelingnya . Ariasha mengemas begnya dan berlalu dari Tempatnya . Panggilan Riana diendahkannya

" Ariasha !!

" Ariasha ."!!

" ingat Rayyan !! Aku percaya karma tu ada , ingat kalau satu hari nanti benda tu jatuh pada Adik kau sendiri ataupun bakal anak kau !! Salahkan diri kau !! Aku takkan maafkan kau Rayyan " ucap Ariasha sebelum keluar dari dewan tu . Rayyan terkelu

Apalah nasibnya , Di Malaysia dia dihina dan Di London pun begitu. Apa salahnya .

----------------------------------------------------

Ariasha berjalan menuju ke rootop . Duduk di situ dan memeluk lututnya sambil menghamburkan semua tangisannya .

"Mama , Apa salah Nia ? Nia tak jahat pun dengan orang .." Nia ikut cakap mama !! Kalau Buat baik nanti dibalas baik , tapi kena ada orang juga hina Nia " Guman Nia sambil memeluk erat kuat kakinya  .

" Syera dah hina Nia dan labelkan Nia sebagai perempuan jalang hanya sebab jantan yang dia suka dan Sepupu Nia sendiri pun bencikan Nia !! Papa cakap Nia conteng arang kat muka tapi Nia tak buat semua tu , Sekarang Nia pun dihina pakai duit Kekasih pergi Uk " taklayak kah Nia duduk di dunia ni ?" tambah Nia lagi .

" Kenapa Mama !! Kenapa Nia kena hadap benda yang sakit ni ?" Nia tak kuat Mama " tangis Ariasha .

Tanpa disedari oleh Nia , Seseorang diperhatikan , Ya dia mendengar semua luahan hati Nia .

Nia Ariasha [C]Where stories live. Discover now