"Rayyan ?"
Laila dan Ariasha terus menoleh ke arah Rayyan setelah sebutan nama sepupunya disebut Riana . Kelihatan Sabrina dan Rayyan sedang bersama siap berpelukan .
" Eh Si Rayyan !! Ada juga nak kena kaki aku japgi , agak agaklah oi kat cafe pun nak berpeluk ke siap dengan perempuan lima inci makeup dia " marah Laila .
" Sabrina? Waitt !! Bukan hari tu dengan Haikal anak dato alif tu ke ? Ni dengan Rayyan pula " dengus Riana . Ariasha hanya mendiamkan diri saja
" Sabrina tu kan playgirl ternama di U ni , mana cukup satu lelaki errr " patutnya pilih aku ah , ni tak pilih minah plastik macam sabrina tu buat apa " Jeling Laila kepada Riana . Geram Laila melihat buah hatinya Rayyan dipeluk minah Plastik macam sabrina tu .
Ariasha hanya mampu mengelengkan kepala , dia tahu Laila cemburu bila idolanya dipeluk orang , suka jelah tak sampai tahap cinta pun , lagipun Laila ni bab cinta tak main ah , just geli geli je hahahaha
Laila dan Riana semakin jijik melihat Sabrina mengusap dada dan mencium pipi Rayyan .
" Makin lama kita duduk sini , makin kita dicemari maksiat depan mata " baik kita angkat kaki bla " arah Ariasha .malas nak tengok wayang free kat cafe ni
"Jomlahhhh !!!" Ajak Laila seraya membawa beg sandang disertakan Riana di belakangg .
-----------------------------------------------------------
RAYYAN .
Kenapa Ariasha pergi , aku baru nak buat dia cemburu ! Eh Rayyan , Takkan baru terlanggar dah jatuh hati pada minah mulut lazer tu .
Memang tidak boleh dinafikan Ariasha yang memang cantik dan menawan , tambahan pula dia bukan seperti perempuan lain yang senang kikis duit lelaki
" Rayyann....kenapa you diam je ni ? You takrindu i ke ? I rindu youu tau " rengek Sabrina manja yang setia duduk di atas pehanya . Takde kerusi kat rumah macam ni lah jadinya
" Ofc i rinduuu you Rina.. you tak ada kelas ke? " tanya Rayyan .
" date dengan you tiada siapa boleh kacau , i sanggup ponteng kelas untuk you ." balas Sabrina gedik .
Sabrina Sabrina , kau pikir aku taktahu ke kau selalu ponteng kelas untuk keluar dengan jantan lain , sampai haikal budak lurus bendul pun kau angkut sebab kaya .
Ayyan mula rimas bila Sabrina tidak bergalih dari tempatnya dan bergelut seperti ulat bulu di lehernya . Ayyan menolak Sabrina sehingga terduduk di kerusinya . Sabrina tercenggang .
" Rayyan , kenapa you tolak i macamtu , i hampir jatuh tahu tak , you tak kesian kat i ke ?" Marah Sabrina .
" ada i kesah youu jatuh ke tak , tak menyusahkan i pun act , kesian ? Aku lagi kesian tengok kau struggle kikis duit jantan sana sini " sindir Ayyan . Sabrina terkelu .
" nah amik ni " Rayyan menyerahkan not 50 sebanyak sembilan keping kepada Sabrina . Sabrina perlahan lahan mengukirkan senyuman .
Ayyan berlalu pergi setelah memberi wang kepada Sabrina , semua perempuan yang inginkan dia hanya kerana wang !! Sama macam Zara .
Ariasha , nama itu terus bergema di hati Ayyan . Tapi danial pun sukakan Ariasha . Biarlah Danial saja yang memiliki Ariasha .
Dalam hati Ayyan sudah menyumpah Danial , kenapa dia boleh jatuh hati dengan Ariasha
Ah aku takkan suka minah tu , DIA MUNGKIN SAMA MACAM ZARA AMANDA . semua perempuan sama je . Perasaan ni tak patut wujud untuk kali kedua .
------------------------------------------------------------
Syera melabuhkan punggung di atas sofa empuk milik keluarganya . Dan memandang kedua ibu bapanya pelik .
" Kenapa panggil syera ni ? Nak serah semua harta ke atas Syera ke ? Syera ok je , lagipun syera lagi layak dari Nia " tanya Syera dengan senyuamn girangnya . Encik Danish mengelengkan kepala nya manakala Puan Syhera sekadar mendiamkan diri .
" Assalamualaikum " Jawab seseorang kelihatan Nenek Asilah , Aunty Sarah serta Anaknya Airana Mellisa dan Ariq Mikail turun dari bilik .dan paling tidak dipercayai Encik Reza yang merupakan peguam keluarga Kami .
" Waalaikumsalam " jawab Papa dan mama dan mengajak mereka duduk seperti ingin membincangkan sesuatu .
" Tujuan saya memanggil peguam ini adalah berkenaan wasiat Arwah Ayah Saya " adalah kerana hari ini adalah patut untuk menyuarakan wasiat " Kata Encik Danish . Syera sudah tersenyum sinis . Mellisa dan Ariq hanya mendiamkann diri sahaja . Mereka hanya menjadi saksi .
" Baiklah , Saya Encik Reza adalah peguam Tan Sri Zainal bapa kepada Danish Raykal ." Arwah Tan Sri Zainal menulis wasiat ini sebelum dia pergi mengadap ilahi , Dia menulis bahawa saham sebanyak 70% jatuh pada anak pertama Encik Danish Raykal dan 30 % kepada anak kedua " jelas Encik Reza .
Semua yang berada terkejut dengan kenyataan yang diberikan Encik Reza , termasuk Aunty Sarah dan anaknya . Mereka tidak percaya yang Nia bakal menjadi lebih kaya dari mereka .
" jika Nia Ariasha mati sekalipun , tiada sesiapa boleh mengambil tanpa keizinannya ." Jelas Peguam itu lagi .
" NO !! INI TAK ADIL , KENAPA DIA BOLEH DAPAT BANYAK SEDANGKAN NIA YANG JALANG TU LAGI TERUK TAKTAHU APA APA " Jerit Syera .
" kamu jangan kurang ajar Syera Arisha , dia Kakak kamu walau macam mana sekalipun , terima hakikat yangdia lebih layak dari kamu , dia minat apa yang papa minat " jerkah Encik Danish .
" kalau tiada apa apa , saya minta diri dulu " tugas yang diamanahkan sudah selesai " ucap Encik Reza .
Syera berdecit geram , dalam hatinya sudah menyumpah seranah Nia , kenapa perempuan itu yang dapat sedangkan dia yang paling layak .
Nia boleh kalahkan dia bila bila masa , harith pasti akan tinggalkan dia kalau dia tahu Nia lebih berkuasa darinya . Ah tidak boleh !! NIA ARIASHA takboleh ambil semua tu . Aku yang berhak . Aku taknak kehilangan Harith
YOU ARE READING
Nia Ariasha [C]
Fantasy[Sequel Mylove Syhera] Siapa tak kenal Nia Ariasha dan Syera Arisha anak kepada Salah seorang usahawan ternama taklain takbukan Danish Raykal . Diberikan sepenuh kasih sayang dari ibu bapanya .Syahera Azurien Tapi itu semua terjadi akibat fitnah yan...