BAB 38 🌼

1.1K 27 0
                                    

Dalisha dan Delalia bersiap siap di asrama mereka , pakaian seragam disarung di tubuh badan mereka . dalisha lahir pada bulan 1 manakala delaila lahir pada bulan 12 . jadilah dalisha kakak lah kan hahah . dikhabarkan bahawa budak hot yang bernama irena itu akan masuk ke sekolah mereka hari ini dan paling gembira apabila mereka satu kelas dan satu dorm . agalnya macam mana lah muka irena itu .

Setelah bersiap , mereke berdua turun ke dewan dan duduk di kerusi yang kosong dan hanya segelintir sahaja perempuan di dewan itu . Yang lain jangan harap lah nak datang awal .

Kelihatan Aurora bergelut gelut di sisi Zarfan , sudah puas Zarfan menolaknya tapi tetap tetap juga Si aurora tak boleh move on . Masih ada juga eh spesies macam tu ?

Natasha dan Haura hanya mengiring di belakang mereka . Aku langsung tak sukakan si budak Zarfan tu pun . Dia je yang perasaan ramai budak sukakan dia .  Zarfan ini boleh dikatakan hot lah jugak sebab paras rupa dia yang putih , bulu mata melentik dan bibir dia merah merah macam korea gitu tapi dalisha langsung tak terpikat . Zarfan tu ada seorang adik tapi dengar kata Adik tiri . Nama dia Adriana . And aku rapat dengan adik dia haha .

" Gais ! Tengok ni budak mop its here lah haha " kata Aurora sambil menghayunkan rambutnya . Dan mengenyit mata kepada Zarfan dan dihadiakan jelingnya . Delaila di sebelahku sudah ketawa berlekek .

" eh budak hingus , kau asal gelak !" Marah Haura sambil berpeluk tubuh . Delaila hanya mendiamkan diri .

" Sorry " kata Delaila sambil mengangkat tangannya kepada Haura . Haura berdecit geram . Delaila ni musuh Haura sebenarnya .

" ingat eh Dalisha ! Jangan sesekali dekatkan diri you dengan Zarfan ! Atau i takkan teragak agak buat something to you " ugut Aurora seraya jalan catwalknya menuju ke belakang bersertakan Haura dan Natasha . Delaila menunjukkan Middle Finger ke arah Haura dan menjeling natasha .

Antara Delaila dan Dalisha , Delaila lebih berani berbanding Dalisha yang naif dan selalu dibuli . Mulutnya yang celupar juga menjadi sasaran orang Crystal International High School .

" Dalisha , kalau dorang buli kau lagi ! Kau bagitahu aku je , biar aku settle kat guru disiplin " kata Delaila . Dalisha hanya senyum .

🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃

Semua murid Crystal High School sudah duduk di kerusi yang disediakan , majlis mereka pada pagi itu diriuhkan dngan taklimat , ucapan dan penyampaian hadiah . Ucapan yang terakhir itu membuatkan semua murid memandang depan

" Di sini kami ingin memperkenalkan cucu Perempuan Kepada pemilik High School ini iaitu Irena yang akan bersekolah bersama kita " kata guru yang bertugas di atas pentas itu . Irena keluar dan datang ke arah kerusi yang di beri oleh guru . Baju seragam crystal digayakan menjadi lebih hit dan perhatian orang .

" mata dia macam kau lah Dalisha !" Ujar Delaila sambil merenung muka irena . Dalisha memandang muka irena . Macam langit dengan bumi kata kau . Memang cantik sungguh wajah Irena . Lelaki yang dibawah sudah bersiul siul .

Single ke ?

Nak no bole ?

Nak jadi buah hati !

Bermacam macam jeritan lelaki yang didengari , Aurora and the geng sudah mendengus kasar mungkin barangkali cemburu dengan kecantikan Irena . Dan ia juga merupakan cucu kepada Owner of the this High School .

Mata Irena dan Dalisha bertentangan , muka mereka hampir seiras tetapi Irena lebih memukau kerana matanya yang bewarna coklat dan dia hanya biasa sahaja . Rambutnya yang lurus juga tidak boleh mengalahkan rambut Irena yang agak bergaya .

" siapa perempuan tu ? Kenapa dia seiras sikit dengan aku !" monolog hati Irena . Matanya pula beralih ke arah pentas kembali .


Nia Ariasha [C]Where stories live. Discover now