Rayyan , Datin Kirana serta Tan Sri Rayhan pening memikirkan Nia yang masih belum pulang bersama Delisha . Mak kiah memberitahu tadi yang Nia pergi ke kedai siang tadi untuk beli bedak delisha .
" Kamu dapat tak call Aria ?" Tanya Datin Kirana cemas .
" tiada mama ! Asyik masuk mailbox je , semua ni salah Rayyan sebab lebih pentingkan kerja dari Isteri dan anak anak " kata Rayyan sayu .
" Bukan salah kamu Rayyan , kita doa doa supaya Aria balik kejap lagi ." Balas Datin Kirana senyum. Rayyan hanya mengangguk .
Rayyan sudahpun memberitahu berita kehilangan Nia pada Riana dan Danial , mungkin mereka dalam perjalanan ke sini . cuma macam mana dia mahu menghubungi keluarga mertuanya , Laila pun masih belum pulang dari malaysia . Laila kan baru sahaja berkhawin dan semestinya dia mahu menghabiskan masa dengan keluarganya dan mertua ia
TOK!! TOK!!
bunyi ketukan pintu , Rayyan mula berasa senang dan kemungkinan itu adalah Nia bersama Delisha . Mak Kiah yang berhampiran mula mengdekati pintu dan membukanya . mereka semua trkejut dengan gerangan siapa yang mengetuknya . POLIS?
" yer ada apa datang ke mari ?" tanya Tan Sri Rayhan , takkan anak anaknya melakukan jenayah . Rania masih belajar dan Rayden pula di Malaysia .
" pihak kami menemui kereta yang terbakar di gaung menuju ke pekan , kami menemui bahawa kereta tersebut adalah milik Tan Sri Rayhan berjenama Porshe , ya itu kereta yang dihadiahkan oleh Tan Sri Rayhan kepada anak dan menantu kesayangannya .Datin Kirana di belakang sudah menekup mulutnya , tidak mungkin .
" kami juga menemui bukti yang barang ini adalah milik isteri Tuan Rayyan iaitu Puan Nia Ariasha dan Irena Delisha yang merupakan anak kepada Tuan Rayyan " tambah pihak polis itu sambil meletakkan gelang tertulis Delisha dan cincin kahwin mereka
" Habis macam mana dengan isteri dan anak saya cik ! mereka selamat ke ? " tanya rayyan cemas . pihak polis itu memandang sesama sendiri .
" kami minta maaf Encik , kami tidak dapat temui mana mana lagi bukti mereka masih hidup ! kerna kereta itu terbakar dengan teruk dan kemungkinan mereka sudahpun pergi " kata polis itu tenang . rayyan terkedu dan meraup wajahnya . Datin Kirana sudah memeluk Mak Kiah dan menangis teresak esak .
Polis itu meminta diri dengan Tan Sri Rayhan dan beredar dari situ . Rayyan mencampakkan kusyennya .
" ini semua rayyan ma ! rayyan gagal jaga Aria , rayyan dah janji nak jaga dia '
Tapi Rayyan abaikan dia ." Kata Rayyan sayu ." sabar Rayyan ! ini semua takdir , mungkin jodoh Ayyan dengan Aria sampai di sini saja " balas Datin Kirana si sebelah Rayyan . Rayyan hanya mengangguk faham . Tapi Rayyan masih percaya isteri dan anaknya masih hidup . Ini mesti ada kaitan dengan Haris .
Maafkan aku Ariasha .
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
Datuk Danish dan Datin Syahera pelik melihat anak buahnya seakan sedih dengan apa yang ingin disampaikan . Lelaki yang diupah Datuk Danish untuk mencari anak perempuannya Nia Ariasha yang sudah menghilang hampir dua tahun . Syera bersama harith juga turut bersama .
" kenapa dengan Nia ! Afiq ?" Tanya Datuk Danish sambil memandang Afiq di hadapannya . Afiq mengeluarkan bukti bukti di hadapan Datuk Danish dan Datin .
Bukti yang dikeluarkan itu terdapat gambar Nia sedang belajar di luar negara , berkahwin atas dasar tangkap basah dan mempunyai anak tiga orang . Bukti yang lagi satu masih di genggamannya .
" Mana Nia sekarang dengan suami dia ? Anak dia ? Dia bebaik je kan ?" Celah Datin Syahera . Syera pula hanya memandang .
" Nia berkahwin dengan Tengku Rayyan Mikael anak koporat tenpengaruh iaitu Tan Sri Rayhan dan Datin kirana , berdasarkan penyiasatan ! Nia ditangkap khalwat kerana diperangkap . Dia mempunyai anak bernama Rayhan Hareez , Irene Dalisha dan Irena Delisha . " Terang Afiq jelas . Datin Syahera sudah tersenyum . Mungkin Nia bahagia saja di sana .
" Akak saya pula macam mana ? Dia masih sihat ? Kat mana dia tinggal sekarang ?" Tanya Syera bertubi tubi . Datuk dan Datin mengiyakan sahaja .
Afiq Terdiam ! .
" Sebenarnya .......
YOU ARE READING
Nia Ariasha [C]
Fantasy[Sequel Mylove Syhera] Siapa tak kenal Nia Ariasha dan Syera Arisha anak kepada Salah seorang usahawan ternama taklain takbukan Danish Raykal . Diberikan sepenuh kasih sayang dari ibu bapanya .Syahera Azurien Tapi itu semua terjadi akibat fitnah yan...