Syera tidak habis habis memujukku ke rumah harith , bukan aku tidak mahu tapi aku takut .
" Nia !! Jomlah ikut Syera .... pleaseeeee !! Syera tiada kawan ni ." Pujuk Syera .
" Nia banyak kerjalah !! Miss Riana bagi banyal kerja tadi .... Syera ajaklah orang lain " balasku malas .
" kalau macamtu , jangan tegur syera setahun then jangan harap syera nak duduk satu bilik dengan syera lagi kalau nia taknak ikut ." Kata syera yang berbaur ugutan .
Sejak bila Syera pandai ugut ugut ni ? Nak taknak Kau kena ikut juga Nia . Syera tu adik kau tahu tak , kau sebagai kakak kenalah mengalah juga
" ye ye ye ... Nia ikut !! Puas hati Syera kan sekarang ." Jawabku . Dan jawapan aku telah memberikan senyuman lebar yang terukir di bibirnya .
" Yeahhh !!! Nia ikut syera ... Syera dah belikan baju untuk Nia .. Nanti Nia pakai tau . Kalau Nia taknak pakai !! Tahulah Nasib Nia nanti eh." Arah Syera
" tapi......." belum sempat aku menjawap ayatku dipotong oleh Syera serta merta .
" tiada tapi tapi !! Lepas siap mandi nanti , Syera nak makeover Nia nanti ." Arah Syera lagi lalu dia keluar menuju ke luar ..
Makeover ? aku tak minatlah pakai pakai alat solek bagai , baju yang diberikan oleh Syera sungguh memikat hatiku . Gaun separas lutut berwarna dark blue memang sesuai dengan warna kulit Nia .
Aku mengambil baju itu dan secara spontan aku berlari ke arah bilik persiapan . Lama juga aku besiap ni dekat setengah jam mandi dan memakai baju ..
Ketika aku keluar , Syera sudah berdiri di sebelah meja solek sambil memegang berus dan menunjukan senyuman kerangnya . Nasib adik kalau tak dahlam terajang .
Aku mengambil tempat di kerusi , aku hanya membiarkan sahaja Syera menjadikan aku badut . Ketika Syera menyolekku . Aku sempat tidur lah jadinya , mana taknya Syera kalau makeup pun dekat satu jam . Ini memang lebihlah sebab makeup nak pergi party rumah teman lelaki dia kan.Bermacam macam bahan dia letakkan kat muka aku .
Setelah aku bangun , terkejut juga rasanya bila lihat perubahan muka aku. Sebelum ni aku tak pernah pakai apa apa kat muka jadi seri aku nampaklah kan heheh .
Syera yang berada di sebelah pun kelihatan memuncungkan hidung apabila melihat perubahan muka aku .
Setelah kami bersiap , aku dan Syera turun dari tangga. Terlihat Mama dan Papa sedang menonton Televisyen . Maklumlah Mama sukakan cerita korea tapi Papa layankan je .
" Mama !! Papa !!" Jerit Syera yang sudah sampai ke tangga terakhir .
Pantas saja Mama Papa menoleh ke arah kami . Mama terlopong melihat perrubahan mukaku . Papa hanya beriak biasa kerana mukaku hampir sama macamnya .
" Nia Ariasha ? Its this your ?" Tanya mama yang seraya mendekati kami berdua. Aku hanya melemparkan senyuman nipis sahaja tapi yang Syera sengih lebar ke telinga . Banggalah tu hasil tangan dia.
" Yes Ma !! Its me .. " jawabku .memberi jawapan kepada soalan mamaku .
" Mama tak sangka Nia boleh jadi secantik ini , bahkan lagi cantik dari Syera ." Kata kata mama telah membuatku bangga tapi tidak bagi Syera .
Mama yang menyedari perubahan wajah anak bongsunya . Dia menghampiri dan mengusap rambut perang anaknya Syera .
" Syera pun cantik !! Sama sama cantik macam mama." Puji Mama tapi sempat menyelitkan dirinya. Syera juga mula mengeluarkan senyuman manisnya untuk dihadiahkan kepada mamanya.
" Thanks Ma .. Ma!! Syera dengan Nia nak pergi dah ni , kami dah lambat .. kesian pula Harith tunggu dirumahnya ." Kata kata syera telah menusuk hatiku apabila kendengaran nama teman lelakinya disebut .
Kami berdua keluar selepas meminta izin dan menyalam kedua dua ibu bapa kami . Aku seperti biasalah akan menjadi pemandu . Laju saja kereta audiku menuju ke rumah Harith .
---------------------------------------------------------
Ketika aku dan Syera sudah sampai , kelihatan Harith sedang menyambut tetamu . Apabila ia menyedari kami telah sampai . Dia sempat mengenyit mata terhadapku dan tersengih nakal .
Gatal betul eh Teman Lelaki adik aku ni . Kami berdua mula menuju ke arah Harith . Syera seperti biasa akan tergedik gedik .
" Hai Babyyyy .... lama ke tunggu ? Soreylahh i lambat siap tadi .." jawap Syera meleret .
Takpayah Sorey lah kat mamat ni.
" Sokayy sayangg .. anyways kakak you cantik eh hari ni ." Balas harith sambil merenungku tajam .
Selepas kami berbual sementara , Harith mula mengajak aku dan syera masuk . Syera seperti biasa akan di sebelah buah hatinya . Aku hanya membuntuti mereka . Mata Harith tidak habis habis melirik ke belakang dan sempat mengenyit mata terhadapku . Yang aku hadiahkan hanya jelingan saja .
Nia melihat pArty ni sudah tidak ramai orangnya , mungkin ada yang keluar awal sebab bosan . Yang ada hanyalah rakan sekelas saja .
Sepuluh minit aku berlonggok di meja yang disediakan . Menyesal sebab ikut . Syera pula tidak habis habis berbual dengan kawannya . Mana Harith ? Mati dah ke hahah .
Tandas ? Itu je yang aku perlukan sekarang . Aku membuat isyarat kepada Syera yang aku akan ke tandas . Syera hanya mengiyakan je .
-----------------------------------------------------
Nia menuju ke arah tandas , nasib baik dia sempat bertanya kepada pembantu rumah ini . Kalau tak tersilap lah jawabnya
Aku rasa macam ada orang ikut aku , tapi aku anggap itu semua perasaan je , rumah itu besar kan so mesti ada hantu kan kan .
Belum sempat aku masuk ke dalam tandas , seperti seseorang memegang pinggangku . Aku memusingkan badan aku ternyata Teman lelaki adikku yang tersengih nakal .
Aku cuba membuka suara tapi harith lebih pantas menekup mulutku . Apa yang aku fikirkan adalah syera selamatkn aku . Perlahan lahan harith meyeretku masuk ke bilik yang agak dalam iaitu yang paling belakang .
" lepaslah harith !! Kau dah gila ke ah !! . Jerit Nia yang sedang bergelut meminta dilepaskan .
" yes !! Aku gilakan kau , aku nak kau Nia .' Balasnya .
Harith menghempaskan badanku di atas katilnya . Dia mula menindihku dan menahan pergelangan aku . Perlahan dia membuka zip gaunku .
Jeritan aku semakin kuat tapi apakan daya tiada siapa pun yang datang . Malam itu aku lemah . Aku hanya merelakan apa sahaja yang berlaku malam itu .
"You mine now Nia Ariasha ." Gumam Harith perlahan dengan Senyuman psikonya .
Gaun yang dipakaiku mula tersingkap ke atas dan harith perlahan lahan mengusap pehaku membuatku suaraku kendur .
"Harith!!
"Let me go!!
Tapi sangkaan aku meleset , harith terus membenamkan mukanya di leher jinjangku .
Apa.yang aku fikir sekarang adalah aku gagal menjaga maruahku .maafkan Nia mama papa .
"Nia !! Harith !! What damn your two doing right now ." Jerit syera dengan muka bengisnya . Baginya kakaknya sanggup menikam dirinya .
Syera menolak badan harith dari menindihku . Mukanya menahan amarah . Dia terud menyeretku keluar dari bilik itu manakala harith hanya terkebil kebil melihat kami berdua keluar .
" esok kita bincang sekali dengan mama papa , ajak harith sekali ." Cakap syera tanpa mengeluarkan satu senyuman .
Aku hanya mampu tersenyum , perlahan lahan keretaku mula.keluar dari rumah harith dan memecut laju ke rumah .
YOU ARE READING
Nia Ariasha [C]
Fantasy[Sequel Mylove Syhera] Siapa tak kenal Nia Ariasha dan Syera Arisha anak kepada Salah seorang usahawan ternama taklain takbukan Danish Raykal . Diberikan sepenuh kasih sayang dari ibu bapanya .Syahera Azurien Tapi itu semua terjadi akibat fitnah yan...