BAB 15 🌼

1.4K 33 0
                                    

Sudah tiga hari Nia berkurung di dalam rumah , ya ! Dia trauma dengan apa yang berlaku tiga hari lepas di rootop . salah dia juga kerana duduk di sana kesorangan .

Laila yang sedang duduk di sofanya sambil berhadapan dengan Laptop miliknya melihat ke arah Nia . Muka Nia pucat dan lesu sahaja . Mungkin dia stress dengan apa yang terjadi pada dirinya .

Laila dan Riana sengaja merahsiakan kehadiran Rayyan , takut Nia akan melenting pula ! Rayyan sudah dua hari datang ke rumahnya untuk berjumpa dengan Nia tapi dihalang sekeras kerasnya oleh Riana .

Perlahan lahan Laila bangun menuju ke arah Nia yang ralit memandang awan di luar balkoni itu .

" kau okeyh ? Ariaaa !!" Tanya Laila seraya berdiri di sebelahnya .

" Aku okeyh je ... cuma aku belum sedia nak keluar lagi , kau tahu je kan aku trauma lepas apa yang berlaku tiga hari lepas " jawab Nia sayu .

" Aku faham Ariasha !! Kalau aku jadi kau sekalipun , aku pun akan rasa benda yang sama , tapi aku taknak kau jatuh tersungkur macam ni , kau kena kuat Ariasha " balas Laila yang mengusap lembut tangan putih Nia .

"Terima kasih Laila, kalau kau dengan Riana tiada dalam hidup aku ni , taktahu lah apa jadi kat aku sekarang " jawab Nia

" ish kau kan kawan aku , kau jelah yang selalu tolong aku kat sekolah dulu , yang lain semua palau aku " rajuk Laila .

" kau kan suka cari gaduh lepastu suka menjerit !! Tahulah pengawas " balas Nia senyum sambil mengingat kisah sekolah menengah dahulu .

" Dulu kan aku ingat kau sombong tau , yerlah siapa tak kenal Syera Arisha masa kat sekolah dulu yang terkenal sangat dengan kecantikannya dan mempunyai seorang Kakak bernama Nia Ariasha . Aku ingatkan perangai kau dengan Syera sama !! Tapi bila nampak kau biasa biasa je terus aku pelik " jawab Laila semangat

" Apa yang pelik ? Aku dengan dia kan muka iras iras je " balas Nia bingung .

" muka je sama tapi perangai lain lain , kau biasa then tak bergaul sangat , and kau ni naif dan lembut sangat , kalau Syera tu Keras kepala , kaki ponteng dan adab tiada !! Hampeh harap muka je cantik tpi errr " jawab Laila geram .

Teringat kisahnya dulu dimalukan oleh Syera dahulu akibat jeritannya yang lantang , tapi nasib baik Nia datang membelanya . Tapi Laila hanya menganggap ia hanyalah dugaan sahaja . Malas nak berdendam buang masa je .

" Syera tu manja sangat masa kecil , dia rapat dengan mama and papa aku , apa yang dia nak semua dapat "gumam nia .

" Habis kau ? Tak rapat ke ? " jawab Laila ."

" Aku rapat juga , tapi aku lebihkan masa aku dengan Nenek aku , sebab Nenek aku kan dah tiada siapa siapa so aku kesian dan teman jelah dia " balas Nia . Dan Laila hanya menganggukan sahaja .

-------------------------------------------------------

Syera mengejar Harith tanpa rasa malu pada dirinya , dia sungguh merindui harith tapi kena harith seakan mengelak dari berjumpa dirinya .

" Harith , why you macam ni ? Kenapa  gelak dari i ? You tak rindu i ke ?" Tanya Syera dengan rengekkan manjanya .

" You ni dah kenapa ah !! Asyik kacau i je , cuba bagi kebebasan sikit !! Rimaslah " marah Harith sambil menepis kuat tangan Syera .

" Harith ! Kenapa you tiba tiba macam ni ? You dah berubah sejak Nia pergi " Balas Syera sayu. Senyuman sinis Harith keluar .

" Yes !! I berubah sebab dia , if you know Syera Arisha , I love Nia so much , i takboleh lupakan dia even dia tak pernah sukakan i , " Balas harith bangga . Syera mencerlung Mata kepada Harith .

" Sanggup you permainkan i Harith , you tahu tak i sanggup belakang keluarga i demi you " geram Syera .

" I tak pernah suruh pun you buat macam tu , you je yang jenis memberontak " Balas Harith selamba .

" i akan pastikan you jadi milik i juga harith , hanya Syera Arisha saja yang berhak bukan Nia Ariasha " jerit Syera bergema sehingga pelajar lain menoleh ke arah mereka 

Harith hanya mengelengkan kepala , menyesal dia menjalinkan hubungan dengan Syera , kalau dia tahu akan jadi macam ni , dia takkan mahu kenal Syera .

Harith meninggalkan Syera yang terpinga pinga keseorangan .panggilan Syera langsung tidak dilayannya .

Syera mengeluarkan iphone 7+ nya untuk menghubungi kawannya iaitu Bella .

" Bella !! Aku nak kau tolong aku malam ni , ni semua mengenai Harith , aku akan pastikan dia jadi milik aku seorang malam ni " ujar Syera menahan geram di hati .

" kau nak buat apa lagi Syera , Harith tu kan tak boleh diharap , Kau buang jelah dia dalam hidup kau " Balas Bella .

" No !! Aku takkan buang Harith , Dia milik aku seorang je bella !!" Jawab Syera marah .

" Yerlah , Malam nanti jumpa kat club , ajak harith sekali , aku tahu nak buat apa " Ajak Bella dengan fikiran gila untuk membantu Syera .

" okeyh Bella , ini lah kawan aku , membantu haha " Balas Syera , Bella mendengus .. dah macam tiada orang lain je  .

" Kau Fikir kau boleh Lari dari aku Harith Amsyar , kau milik aku seorang saja , malam ni kau kau bakal jadi milik aku " gumam Syera perlahan dan senyuman sinis nya keluar .

Nia Ariasha [C]Where stories live. Discover now