BAB 27 🌼

1.5K 28 0
                                    

SEBULAN KEMUDIAN...

Nia memuntahkan semua isi makanan yang baru dimakannya tadi , pucat lesi muka dia ! Kenapa pula dengan dia kali ini..

Datin Kirana senyum sahaja melihat Nia yang pucat lesi , taklain takbukan mesti sudah ada yang menetap di rahimnya .

Datin Kirana sudah lama perasaan sejak minggu lepas apabila Nia balik dari U lagi . Ragam Nia dan sebagainya cukup buktikan dia membawa nyawa di dalam perut .

" Aria sayang , kamu okey ke " tanya Datin Kirana seraya duduk di sebelah Nia . Nia hanya mengeleng tanda tidak okay .

" entahlah Mama , sejak sejak ni " Aria selalu muntah muntah dan kekadang peņing tak ingat dunia " kata Nia sambil memicitkan kepalanya yang pening lagi .

" ntah ntah Aria mengandung kan ! Cuba Aria pakai benda ni " balas Datin Kirana dan menghulurkan pregnant test .

" tak kot Mama , mungkin Aria penat kot ! Yerlah lagi bape bulan nak graduate so struggle exam kan " jawab Nia senyum .

" Mama dah makan garan dlu dari kamu Aria , cubalh dulu , mana tahu Rayyan junior ada nanti " ujar Datin Kirana teruja .

" jap Aria pergi cuba dulu kat atas ! Jap tau " kata Nia seraya bangun melangkah ke tandas biliknya .

Nia masuk ke dalam tandas dan mulakan test tu ! Setelah selesai , Nia mengibas gibas test yang baru dia buat tadi ." Terdapat dua line merah pada pregnant test tu .

Nia sudah riang senyum , akhirnya benih Rayyan sudah bersemai dalam perutnya dan sekarang dia berbadan dua .

" Alhamdulilah Anak Mummy , akhirnya Allah turunkan kamu untuk menyinari hidup Mummy dengan daddy , membesarlah kau di dalam itu wahai sayangku " gumam Nia .

Pregnant test itu diambil dan disorokan oleh Nia , niatnya adalah untuk mengejutkan suaminya Rayyan . Mesti dia teruja .

--------------------------------------------------------

Rayden yang mendengar bualan Datin Kirana dan Aria terus terduduk , ntah kenapa Hatinya dipaut rasa kecewa dan cemburu , tak mungkin dia mempunyai perasaan dengan adik iparnya . Tapi perangai Aria mengingatkan dia kepada Arwah Dahlia iaitu cinta pertamanya .

Satu saja jalannya adalah kau kena pergi dari sini Rayden , cari ketenangan dan cuba teruskan hidup tanpa bayang bayang dahlia lagi .

Dahlia dah pergi hampir empat tahun Ray , sampai bila kau nak seksa dia kat atas sana .

Malaysia ? Mungkin itu tempat yang sesuai bagi dia , manatahu dia jumpa orang melayu haha . Asyik di Luar negara sahaja .

------------------------------------------------------

Zara mengusap perutnya yang masih kempis , Ya dia sudah pergi dari hidup haris , dia tak mahu dirinya dijadikan Slave slut kepada Haris .

" Umi janji ! Umi akan jaga anak umi baik baik , umi takboleh bagi Ayah kepada anak , tapi umi akan jaga dan didik anak umi dan jangan ikut langkah umi tau " kata Zara .

Kini Zara sudah berubah , dia sudah mula taubat untuk anaknya , dia tak mahu anaknya mengikut jejak dia .

Adrina memandang Zara senyum dan menoleh ke abangnya Adrian Naufal yang dari tadi memerhatikan kawannya . Dia tahu abangnya sudahlama menyimpan perasaan terhadap Zara .

Tiga tahun lepas , hampir sahaja Adrian abangnya mahu menyatakan perasaanya ke zara tapi sudah terlambat kerana kawannya sudah bersama Rayyan . Jadi abangnya mengambil keputusan untuk mengundurkan diri sahaja .

" Abang masih sayangkan Zara " tanya Adrian kepada abangnya , Adrian tersentak dan mengeluh .

" Sayang tapi dia nakkan abang ke ?" Balas Adrian Sayu .

" abang cubalah pikat dia , mungkin dia boleh buka hati untuk abang kan " dia menyesal sekarang , abang pun boleh jadi Babah kepada anak dia "kata Adrina panjang .

" insyallah ! Abang akan cuba " jawab Adrian senyum

Adrian tersenyum melihat muka zara yang gembira sekarang , dia pasti kali ini jodohnya bersama Zara . "Tunggu aku Zara " .

Nia Ariasha [C]Where stories live. Discover now