Sara Melissa duduk di depan lelaki yang pernah menjadi buah hatinya dulu tapi sekarang hati dia pada lelaki itu sudah mati di dalam kubur .
Tengku Hariz yang berada di depannya itu tersenyum sinis melihat wajah sombong bekas kekasihnya itu dulu . Tujuan dia ke sini adalah untuk berkerjasama dengan Melissa . Bukan dia tidak tahu perempuan ini telah lama menyimpan dendam terhadap sepupunya itu . Nia Ariasha dan Syera Arisha .
Ya ! Dia sangat kenal kedua dua perempuan kembar itu dari dulu lagi. Ketika itu , Melissa selalu menunjukkan gambar sekeluarganya dengan Hariz .
" Apa kau nak ! Kalau setakat nak aku tengok muka kau je , baik aku bla dari sini " marah Melissa seraya bangun
" kau kenal Nia Ariasha ? " Kata Hariz . Melissa terhenti. Itu kan nama sepupunya yang meninggalkan mereka setahun yang lepas dan mungkin mencecah dua tahun . Melissa duduk kembali
" macam mana kau kenal sepupu aku ! Setahu aku , aku tak pernah bagitahu nama sepupu aku kat kau , tunjuk gambar adalah " marah Melissa .
" Kau nak tahu dia kat mana sekarang ?" Balas Hariz . Melissa memandang dan mengangguk
" dia dekat london sekarang , dia juga dah berkahwin dengan Sepupu aku , kemungkinan dia dah ada anak !" Kata Hariz .
" Habis kau nak aku buat apa ! " jerkah Melissa .
" kau Fikir aku taktahu yang kau sebenarnya yang rakam aksi Harith nak merogol Nia kan dulu ! Itu semua sebab kau sengaja nak singkirkan Nia dari keluarga , dan kau juga berpura pura memanggil Syera masa tu untuk bongkarkan Nia minta diperkosa " Jawab Hariz sinis. Melissa tergamam .
" macam ni lah aku terus terang jelah ! Kalau kau taknak rahsia kau terbongkar , lebih baik kau berkerjasama dengan aku untuk musnahkan Rayyan dengan Nia ! Rayyan adalah sepupu aku " tambah Hariz lagi .
" Baik ! Aku akan bekerjasama dengan kau , lagipun aku memang dahlama nak perempuan tu mampus " jawab Melissa dengan senyuman yang sinis .
" esok aku nak kau bersiap untuk berlepas ke london ! Bagi je alasan yang munasabah untuk yakinkan mak bapa kau tu " kata Hariz dan Melissa hanya mengangguk .
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
Rayyan memegang tangan mulus isterinya , sudah masuk dua minggu dia taksedarkan diri ! puas dia memberi kata semangat dan juga kata kata sayang kepada Nia tapi keadaan Nia masih tetap sama .
Rayyan memrasakan jemari yang bergerak di tangannya . Mata Nia juga sudah mula mahu membuka . Pantas sahaja Rayyan menekan butang merah di bawah katil .
Doktor Emilia bersama nursenya masuk dan melihat mata Nia yang sudah terbuka luas . Doktor Emilia tersenyum gembira dan dipandangnya Rayyan .
" Alhamdulilah Encik Rayyan , Puan Nia sudah sedarkan diri ! Mungkin doa Encik Rayyan sudah dimakbulkan " kata Doktor Emilia senyum .
" Kalau macamtu saya keluar dulu ye !" Tambah Doktor Emilia seraya kuar bersama Nursenya . Rayyan hanya mengangguk .
" Ab..a..n..g " gagap nia memanggil rayyan . Rayyan terus duduk di kerusi dan memegang tangan Nia.
" yer sayanggg ." Jawab rayyan dan dikucupnya dahi Nia .
" mana a..nak.. ana..kita " lemah Nia bersuara . Rayyan hanya mengeluh.
" mereka ada dengan mama , mereka sihat sangat Nia ! Terima kasih sebab bawa anak abang " balas Rayyan . Nia tersenyum dan kembali tidur . Mungkin dia penat sangat .
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼Syera mengusap perutnya yang sudah mencecah 7 bulan itu , sungguh bahagia rasanya bersama anak yang dicintainya . Harith yang bediri di balkoni meluru ke arah Syera yang duduk di depan tv dan kartun oggy dimainkan.
" Bini abang buat apa tu ! " tegur Harith seraya duduk di sebelah isterinya .
" tu ah tengah tengok tv cite kartun oggy " jawab Syera manja dan aiskrim magnum di tangannya. Harith mengusap perut Syera dan terasa tendangan .
" Awak rasa kita dapat kembar ke seorang je ! " kata Harith .
" Seorang maybe " jawab Syera yakin kerana dia dapat merasakan yang dia hany membawa seorang sahaja .
" seorang pun takpe ! Asalkan syera bahagia je" kata Harith senyum .
" Abang !! Saya rindukan nia " balas Syera sayu .
"Jangan risau , abang dan papa dah usahakan cari Nia , mungkin dia masih perlukan ketenangan " kata Harith untuk menyakinkan isterinya .bukan dia tidak tahu yang syera setiaphari melihat media sosial milik Nia tapi hampa keran Nia sudahpun memadam acc sosialnya dan no juga ditukar .
Syera rindukan Nia .
YOU ARE READING
Nia Ariasha [C]
Fantasy[Sequel Mylove Syhera] Siapa tak kenal Nia Ariasha dan Syera Arisha anak kepada Salah seorang usahawan ternama taklain takbukan Danish Raykal . Diberikan sepenuh kasih sayang dari ibu bapanya .Syahera Azurien Tapi itu semua terjadi akibat fitnah yan...