BAB 37 🌼

1.1K 28 0
                                    

Delaila mengusap belakang Dalisha yang masih menangis di bantal Hello Kittynya . Dia pun tidak sangka yang Aurora sanggup buat macamtu dekat Dalisha .

" Ya Allah Dalisha ! Kau kena kuat , lawan dia " pujuk Delaila lagi .

" aku takboleh Delaila , dia dengan kawan dia kuat ! Aku tak mampu lagi nak hadap !" Balas Dalisha masih dengan tangisannya .

" Aku akan beritahu Papa kau ! Abang kau ! Pasal Aurora " kata Delaila seraya mahu keluar tapi pantas sahaja tangannya disambar oleh Dalisha .

" Janganlah sampai macamtu ! Aku akan Lawan dia balik okeyh " balas Dalisha dan tangisannya semakin perlahan .

" Weh ! Kau tahu tak !! Ada budak dari italy akan masuk ke sekolah kita nanti , dengar kata dia Miss Universe dekat Blue Moon International High School dan tiada tandingan kecantikkannya . Tapi yang aku pelik dia hanya gelarkan nama dia Irena je , nama panjang dia langsung tak diberitahu oleh Media sosial . Dia tu anak orang kaya gila babi beb " kata Delaila teruja . Dalisha hanya mengeleng .

" kau rasa dia nak tak kawan dengan kita ? Hot sangat tu kalau nak dibandingkan dengan kita !" Tambah Delaila lagi .

" Aku tak rasa dia nak kawan dengan kita ! kita hanya budak biasa je yang kaya pun hanya bapa aku je " ujar Dalisha lagi .

" Lusa dia akan masuk kelas kita ! Mesti dak dak sekolah kita tertarik dengan dia , dahlah cantik plus kaya pula tu " balas Delaila . Dalisha hanya mengiyakan sahaja . Dia pun tidak tahu kenapa dia nak sangat tengok muka Irena tu . Dia mendengar sahaja berita mengenai gadis hot itu tapi tak pernah pula dilihat muka dia tu .

🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃

Irena masuk ke dalam rumah barunya , fuh memang tidak boleh bayangkan betapa besarnya rumah baru dia ni . Perabot emas dihiasi bersama perak . Perabot import dari Australia .

Ada bilik karoeke , bilik persalinan yang lengkap dengan baju yang branded , kasut heel , sport , sneaker and sandal terkini . Nenda Dan Bonda sudah tahu apa yang dia mahu di rumah dan barang terkini . Ini mesti sudah ditempah oleh Nenda sebelum berpindah di sini .

Gambar dia , Bonda dan Nenda nya dipandang yang tergantung kemas di dinding . Dia terfikir kenapa dia hanya dibesarkan oleh Bonda sahaja dan siapa bapa kandungnya .

Nenda ? Dia sudah pergi mendaftarkan dirinya di Crystal International High School . Nenda melarang Bonda pergi ke mana mana tanpa dirinya . Dia kata Bonda sakit lagi jadi aku pun hanya mengiyakan sahaja .

Irena naik ke tingkat atas masuk ke biliknya . Baju untuk Lusa disiapkan ! Macam biasa coat untuk dirinya yang menampakkan lebih mantap . Kasut sneaker dia juga pilih untuk esok . Makeup di atas kotak sudah dikeluarkan di meja solek moden itu .

" Siapa akan kawan dengan aku eh nanti ?" Gumam Irena seraya baring dan memejamkan matanya .

🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃

Rayyan memicitkan kepalanya yang pening , sudah lama Nia pergi meninggalkan dirinya tapi masih belum move on . Rayhan pula asyik dingin . Mamanya Datin Kirana asyik menatap gambar Nia yang sudah lama pergi . Baju Delisha pula mesti dicium Datin Kirana .

Mertuanya pula sudah menerima dirinya , anaknya pula selalu ke malaysia berjumpa dengan ibu bapa Nia . Syera pula kelihatan sangat seiras Nia membuatkan dia gelisah kalau dia berada di malaysia . Dia juga selalu

Bella dan Rayden juga telah disatukan kerana pertolongan Laila yang merupakan Sepupu Bella . Mereka dikurniakan anak seorang iaitu Farish Haikal . Bertuahnya . Manakala Laila dan Ariq pula bernama Delaila Larissa .
Riana dengan Danial mendapat sepasang anak berumur 14 tahun .  Riasha Raina dan Aris Najmi .

Riuh sahaja tapi mereka masih sedih dengan pemergian Nia . Justeru itu , Nia telah mengambil separuh jiwa dari mereka .

Abang Rindukan Ariasha "

Nia Ariasha [C]Where stories live. Discover now