Melissa yang baru sampai ke rumahnya di Malaysia terus meluru masuk ke dalam biliknya . Dikeluarkan bagasi pinknya dan dikeluarkan baju yang penting sahaja . Kerana dia harus lari ! Takut dirinya ditangkap . Segila gila dia , dia takmahu masuk penjara apatah lagi membunuh sepupunya sendiri dan juga anak saudaranya .
Kata Haris , Ketika dia menembak kereta Nia . Ada seorang bayi iras iras muka Nia di sebelah . Kemungkinan itu Delisha ! Sebab dia pernah nampak gambar Delisha .
Sarah yang tersedar dengan tindakan anaknya terus menerjah masuk ke bilik Melissa . Melissa terkejut dan memandang ibunya .
" Mel nak pergi mana ? Dengan bagasi semua ni !" Tanya Puan Sarah pelik .
" mel nak pergi bercuti dengan kawan lah mama ! Kejap je ! Tak lama pun lah, mama jangan risau ye " kata Melissa yang masih memasukkan bajunya ke dalam bagasi besar itu .
" Tapi dengan siapa ? Kalau papa tanya ? Mama nak jawab apa lagi dengan Papa ! " marah Puan Sarah . Sudahlah hari itu dia dimarahi oleh Encik Izzat kerana mebiarkan Melissa yang sakit keluar bercuti jauh .
" ish papa ni sibuklah ! Mama pun menyibuk je ! Pergilah !" Jerit Melissa dengan bagasinya di pegang . Ditolak Puan Sarah hingga jatuh dan lari masuk ke dalam kereta . Maklumlah rumah mereka hanya banglo satu tingkat sahaja .
Puan Sarah mahu mengejar anaknya tapi tak kesampaian kerana anaknya sudah pun jauh bersama teksi . Sudahlah anak dia sakit dan tidak mampu berfikiran waras sangat macam orang lain .
Melissa adalah anak kesayangannya kerana dia satu satunya anak perempuan hasil dia dan Izzat . Salah dia kerana lebih pentingkan kerja berbanding meluangkan masa dengan Melissa .
" Maafkan mama mel !" Tangis Puan Sarah . Hareez yang baru keluar dari kereta terus meluru ke arah Puan Sarah yang duduk di depan pintu sambil menangis .
" Mama ! Kenapa menangis ni dengan duduk luar lagi " marah Hareez seraya mengangkat Puan Sarah duduk di sofa .
" Dia tinggalkan kita ! Mel dah tinggalkan kita , dia Lari hareez , tolong cari mel !" sendu Puan Sarah . Matanya masih menangis dan penat .
" Jangan risau ma! Hareez akan cari adik !" Kata Hareez menyedapkan hati ibunya . Puan Sarah mengangguk senyum .
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
Datin Syahera menangis teresak esak , dirinya masih belum terima yang Nia sudah pergi meninggalkan dia selama lamanya . Sampai hati Nia ! Nia janji akan kembali satu hari Nanti dengan Datin Syahera .
Syera disebelah ibunya mengusap belakang Datin Syahera . Sungguh terkejut semalam bahawa Kakaknya Nia sudah pergi . Dirinya rasa bersalah sangat
Flashback
"Sebenarnya.. dua hari lepas ! Nia terlibat kemalangan dan kereta yang dipandunya hilang kawalan lalu jatuh di gaung ! Maklumat aku dapat pun yang kereta itu hancur habis sebab terbakar dan mungkin nia dan anaknya mati dalam kemalangan itu " terang Afiq dan menghembuskan nafas .
Datuk Danish terduduk manakala Datin Syahera menangis begitu juga Syera yang sudah mendengar berita itu . Harith yang mendengar rasa bersalah . Tapi apa boleh buat Nia sudah pergi meninggalkan mereka .
" kau tipu ! Anak aku belum mati ! Dia janji dengan aku yang dia akan kembali satu hari nanti " jerit Datin Syahera gila . Syera di sebelah sudah memegang perutnya yang memboyot kerana tindakan mamanya agresif . Datuk Danish menahan tangan isterinya .
" Abangg ! Nia masih hidup kan , dia janji dengan syhera , dia nak balik ! Kenapa Allah amik dia dari kita " tangis Datin Syahera .
" Sabar Syhera ! Terima yang Nia sampai di sini sahaja , kita doakan dia bebaik di atas sana ." Pujuk Datuk Danish sambil memegang pipi mulus Datin Syhera .
" Tak ! Syhera dapat rasa yang Nia masih hidup , firasat syhera kata yang Nia masih hidup ! Yer anak aku masih hidup tapi dia tak balik pun " kata Datin Syhera sendirian .
Datuk Danish berjumpa dengan Afiq dan berbincang sesuatu , barulah Afiq keluar dari rumah itu setelah mendapat bayaran dari kawannya itu .
End Flashback
598word
Korang rasa Nia macam mana nanti ? Dia kembali tak? Dan macam mana Rayyan nak didik anak dia tanpa isteri di sisi .
YOU ARE READING
Nia Ariasha [C]
Fantasy[Sequel Mylove Syhera] Siapa tak kenal Nia Ariasha dan Syera Arisha anak kepada Salah seorang usahawan ternama taklain takbukan Danish Raykal . Diberikan sepenuh kasih sayang dari ibu bapanya .Syahera Azurien Tapi itu semua terjadi akibat fitnah yan...