Rayyan duduk di tepinya , kata kata doktor Emilia masih terngiang ngiang di fikirannya . kenapa Ariasha nak tinggalkan abang ke ?
Flashback .
" maafkan Saya Encik Rayyan , Puan Nia masih belum sedarkan diri ! , kemungkinan dia mengalami tekanan darah rendah ." Kata Doktor Emilia .
" Tekanan Darah Rendah ?" Balas Rayyan pelik .
" yer Encik Rayyan ! Puan Nia sudah mengalami tekanan ini dari kecil lagi rasanya , mengikut rekod kesihatannya di Malaysia , Puan Nia amatlah sukar untuk melahirkan anak ! Kerna ia boleh membawa kematian , lagi lagi anak yang dilahirkan adalah triple jadi peluang Puan Nia untuk sedar tipis . Tapi Saya tahu Puan Nia pasti akan sedar tak lama lagi because she was strong girl ." Kata Doktor Emilia . Puan Nia yang di atas katil dipandang sekilas
" kalau macamtu saya keluar dulu ye Encik Rayyan , Kalau ada apa apa jadi ! Sila tekan butang merah di bawah katil " tambah Doktor Emilia senyum lalu keluar menuju ke pintu .
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
Rayyan masih setia bersama isterinya yang kaku di atas katil vip di hospital itu . Lemah jantung melihat Nia sedang bertarung nyawa di atas sana .
Kenapa isterinya patut merahsiakan hal besar ini dari dia . Salahkah dia ingin mengetahui penyakit yang ditanggung isterinya .
Datin Kirana menapak ke arah Rayyan yang lesu memandang menantunya disergah olehnya .
" Rayyan sayang ! Marilah kita balik dulu , bagi aria rehat dulu ye ! " sergah Datin Kirana .
" Rayyan nak teman Ariasha ! Rayyan tahu dia perlukan Rayyan hm , Rayyan nak duduk sini " jawab Rayyan lemah .
" kamu pikir dengan keadaan kamu macam ni akan bangkitkan lagi semangat dia ? Tidak Rayyan ! Baliklah ke rumah , kesian anak anak kamu tu dia perlukan kamu di rumah ! Insyallah tak lama lagi Aria pasti akan sedar . Rayyan banyak banyakkanlah berdoa pada Allah " balas Datin Kirana dan Rayyan hanya mengiyakan sahaja .
" Ariasha ! Abang balik dulu ye , nanti abang datang lagi " kata Rayyan dan dikucupnya dahi licin milik Nia sebelum keluar bersama Datin Kirana. Tanpa disedari , airmata Nia jatuh setitik walaupun dalam keadaaan koma .
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
Laila yang sedang mengendong anak Nia itu sangat terhibur , sangat cantik seperti ibunya .hehe ibu dia kawan baik aku kot .
" Comelnya Irena ni , mata dia warna coklat then rambut dia halus je " jerit Laila dan Riana di sebelah sudah menjengilkan mata ke arah Laila .
" Irena Delisha ikut muka Nia kan ! Irene Dalisha pula ikut muka bapa dan Raydan Mikail ikut kedua duanya " balas Riana sambil melihat dua anak lagi di atas katil bayi itu .
" mesti Irena akan lebih cantik berbanding Irene kan ? Nanti gaduh lagi macam Nia dengan Syera !" kata Laila dan Riana hanya mengiyakan sahaja . Cincin di tangan Riana ia pandang . Minggu lepas Riana sudahpun dilamar oleh Danial , entah kenapa dia terbuka hati menerima Danial kembali .
" Syera ?" Sampuk Rayyan pelik . Laila sudah kecut perut . Riana hanya menyuruh Laila menceritakan siapa Nia dan keluarganya . Rayyan patut tahu .
" Sebenarnya isteri kau ada keluarga lagi Rayyan tapi sekarang di Malaysia ." Balas Laila takut takut . Rayyan terkedu .
" macam mana dia boleh ada kat sini ! " tanya Rayyan lagi .
" sebenarnya Ariasha adalah Anak kepada Datuk Danish Raykal dan Datin Syahera Azurien , Ariasha ada seorang adik kembar bernama Syera Arisha , Ariasha lari dari keluarga sebab dia nak berdikari . Sebelum dia ke sini , dia kena fitnah sampaikan semua keluarga palau dia . " terang Laila sambil hembuskan nafas . Rayyan terkaku .
Ya , siapa tidak kenal Datuk Danish Raykal ? Dia antara usahawan terkaya di serata dunia dan Isterinya Datin Syahera pula nama butiknya sudah berleluasa sehingga ke Sepanyol . Jadi Ariasha bukanlah calang calang orang . Dan dia juga masih mempunyai Mertua yang masih hidup .
" terima kasih Laila sebab bagitahu aku semua ni !" Balas Rayyan senyum . Dia keluar menuju ke bilik . Tidak juga lupa anak anaknya dijaga oleh Riana dan laila . Aku upah okeyh . Laila hanya tersenyum .
YOU ARE READING
Nia Ariasha [C]
Fantasia[Sequel Mylove Syhera] Siapa tak kenal Nia Ariasha dan Syera Arisha anak kepada Salah seorang usahawan ternama taklain takbukan Danish Raykal . Diberikan sepenuh kasih sayang dari ibu bapanya .Syahera Azurien Tapi itu semua terjadi akibat fitnah yan...