BAB 42 🌼

1.1K 26 2
                                    

" Eh perempuan ! Apasal kau duduk tempat ni !" Terjah Aurora kepada Dalisha. Dalisha hanya menundukkan kepalanya sahaja .

" Saya tak sengaja .. maafkan saya !" kata Dalisha tersekat sekat . Aurora tersenyum sinis .

" Arghh ! Jerit Dalisha . Ditariknya rambut Dalisha yang diikat kuda .

" Kau tahu tak yang kau tu bila bila masa mati nanti " bisik Aurora di telinga Dalisha . Aurora Psiko .

" Kau nak buat apa dengan aku!" Balas Dalisha sambil menahan rambutnya yang kesakitan .

" Aku akan bunuh kau bila bila masa , aku tak kisah kalau zarfan tak pilih aku tapi aku akan tetap dendam dengan kau lah perempuan ." Bisik Aurora dan melepaskan rambut Dalisha .

" Apa lagi kau tak puas Aurora , aku dah buat macam mana kau suruh !" tangis Dalisha .

" Aku nak kau MATI " balas Aurora gila dan berlalu meninggalkan Dalisha yang kebingungan . Sengaja dia menekankan perkataan MATI . Dalisha tergamam .

🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃

" Raydan tak jumpa adik ke ?" tanya Tuan Rayyan kepada anak sulungnya itu .

" Pa ! Papa tahu kan yang Dalisha tak rapat lagi dengan Raydan macam dulu dulu " keluh Raydan di sebelah Tuan Rayyan .

" Tapi dia kan tetap adik kamu , apa lah sangat kamu nak bergaduh hanya disebabkan PS4 sahaja dan sampai sekarang tak berbaik " balas Tuan Rayyan mengelengkan kepala .

" Yerlah , nanti dia balik ! Ray baik lah balik macam dulu ." Kata Raydan menyakin Tuan Rayyan . Tuan Rayyan hanya mengiyakan sahaja .

" Pa ! Nak tahu tak tadi kat sekolah ada Dato Eriana Rose , cantik sangat macam muka mama lah " puji Raydan . Tuan Rayyan menoleh

" Mama kamu lebih cantik ! dia hanya pelanduk dua serupa " balas Tuan Rayyan .

" Tapi mama dahlama tinggalkan kita , apa salahnya papa cari mama baru untuk Ray dan Lisha " kata Raydan .

" Tapi Ray tak paksa papa , Ray tahu papa setia dengan mama hm " keluh Raydan dan Tuan Rayyan mencerna kata anaknya .

Dia buntu !

🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃

Irena mendengus kasar apabila Arfan menganggu barangnya , apa masalah lelaki ini pun dia tidak faham . Rasa menyampah pun ada .

" bole tak sehari jangan kacau aku arfan  rafael " jerkah Irena dan hempaskan beg di kerusinya . Dalisha dan Delaila terkejut dan menoleh ke meja irena

" Irena ! Kenapa kau ni susah sangat ah ank bergaul macam orang lain ! Aku just nak kenal je  , ok lepas ni aku tak kacau kau lagi dah and hidup kau akan tenang " kata Arfan dan meninggalkan meja Irena . Irena terkaku .  Hatinya tiba tiba sakit .

" Janganlah ego sangat irena ! Arfan tu baiklah , ramai orang nak kan dia " celah Delaila . Dalisha pun menyokong sahaja .

" Aku malas lah ! Aku taknak bagi harapan sangat kat orang !" Balas Irena sayu . Tapi kata kata Arfan tadi menusuk sikit hatinya .

" Kalau itu kau nak takpelah ! Ingat ! Jangan menyesal tau " jawab Dalisha dan senyum sahaja . Irena mengeluh . Patutkan dia memujuk Arfan . Ah dia serabut sekarang . Dia mahu mencari papanya .

🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃

" Abang! Bila kita nak musnahkan keluarga Rayyan tu " dengus Puan Melissa . Haris meletakkan rokoknya dan menuju ke sebelah isterinya .

" Kenapa ni mel ! Ada apa apa masalah ke ?" Tegur  Tuan Haris lembut .

" Aurora tu bang ! Dia nak jadi yang cantik tapi anak Nia si Dalisha tu dapat dan Irena budak baru tu paling kaya dari kita ni " balas puan Melissa marah .

" Jangan risau mel ! Abang tahu nak rancang apa nanti dengan Aurora " kata Haris yakin . Puan Melissa mengangguk dan memeluk suaminya itu .

Irena ? Siapa budak itu ! Tak silap dia familiar nama budak itu , aku kena siasat semua ni .

Nia Ariasha [C]Where stories live. Discover now