Setelah kami berdua menyelesaikan pendaftaran . Kami berdua dibenarkan masuk . Laila hanya mengikuti aku , bidang yang dia ambik tu Tentang apa ntah aku pun tak faham . Doktor Pakar bedah tak silap cita citanya . Maklumlah minat tengok darah , aku kalau nampak darah nak pengsan rasanya
" Weh Ariasha , lagi 15 minit kelas kau nak mula , pergilah amik tempat lu , kotkot ada kosong lagi " maklumlah kat sini kebanyakkan amik bidang business" balas Laila .aku hanya mengiyakan saja
" kalau macam tu aku gerak lu ah , kelas aku pukul 10 habis , nanti kau tunggu kat cafe je " balas Ariasha yang seraya masuk ke kelas yang beransurkan bising .
Ketika aku masuk , ramai orang sedang sibuk dengan hal masing masing , ada yang tengah membaca buku tentang bisnes , ada yang menulis nota , bahkan ada yang menyolek muka , duduk London memang kena makeup je ? Belajar lagi baguslah .
Mata aku tertacap pada tempat yang kosong di sebelah wanita berambut perang l itu menutup dimukanya . Ariasha mula mendekatinya dan menegur apa yang patut . Budak baru kena tunjuk diri tu budak baru .
" Assalam , tumpang tanya ? Tempat ni ada orang tak ? Kalau tiada .. saya duduk boleh " tanya Ariasha sambil menunggu jawapan .
" Boleh je , tiada orang pun " jawabnya selepas menerima tguran aku . Nampak baik .perlahan lahan aku mengambil tempat duduk itu . Dia mula mengambil langkah menanyakan soalan .
" Anyways nama awak siapa ? Student baru ke ? Tak pernah nampak pun " tanya bertubi tubi .
" Nama Saya Nia Ariasha , tapi saya nak awak panggil saya Ariasha sebab saya tak minat nama Nia ." Balasku senyum dan dia hanya menganggukan sahaja .
" Ariasha !! Nama saya Riana Mellisa , Awak boleh panggil Riana or Mell ." Balasnya juga tapi aku perasaan nama dia macam sepupu aku yang gedik macam Syera tu pula .
" Saya panggil awak Riana je lah sebab awak sesuai dengan nama tu " jawabku .
Sejujurnya aku memang taksuka nama Mellisa tu , ingatku pada sepupu aku tu .Ketika Aku dan Riana rancak berbual , terdengar siulan dan jeritan seperti jembalang datang . Siapa lagi kalau bukan Rayyan aduh bingit sia .
Riana pula hanya beriak biasa , rasanya dia pun tak lah berminat pada Rayyan tu , sama macam aku lah jugak , haih ada juga orang yang tak minat rayyan tu .
Mata aku tertancap pada jejaka yang disebelahnya , tidak habis habis memandangku dari tadi , lawa sangat rasanya .
" hm tumpang tanya riana , siapa lelaki sebelah Rayyan tu ? " tanyaku .
" Aris Danial , kawan Rayyan dari kerusi menengah lagi " jawabnya .. tapi jawapannya macam dah kenal Sangat dengan Rayyan tu . Siapa Riana sebenarnya ? .
" you pelik ke ? I tahu kawan rapat Rayyan ?" Balasnya yang dari tadi merenungku .
"Haah , siapa awak eh ?" Tanyaku pula hehe .
" Saya Cousin Rayyan act , tapi saya malas nak rapat dengan dia sebab beracah sangat " balasnya yang hanya memandang buku unicornnya .
" lah yeke , patutlah nama hampir sama , rupanya ada pertalian !! Sorry saya taktahu awak " balasku pula dan dia hanya mengiyakan saja .
Kami berdua kembali senyap apabila Miss yang ditugaskan mengajar kami masuk , Aris Danial tu habis mengerlingku !! Dia ingat aku tak nampak dia pandang aku ah , Rayyan lagilah merenung tajam kat aku macam besar sangat salah aku kat dia , dia sebenarnya yang salah bukan aku . Siapa suruh jalan tak tengok depan .
----------------------------------------------------------
Syera melabuhkan punggung di kerusi cafe yang ada di Universitinya . Mata nya meliar kepada Harith yang dari tadi ralit melihat telefonnya .
YOU ARE READING
Nia Ariasha [C]
Fantasía[Sequel Mylove Syhera] Siapa tak kenal Nia Ariasha dan Syera Arisha anak kepada Salah seorang usahawan ternama taklain takbukan Danish Raykal . Diberikan sepenuh kasih sayang dari ibu bapanya .Syahera Azurien Tapi itu semua terjadi akibat fitnah yan...