15 TAHUN KEMUDIAN ...
" Irena !
" Irena sayanggg .
" Irena !
Irena mengeliat bangun apabila mendengar suara ibunya dan bangun mengambil Iphone Xs mAx yang dibeli oleh Ibunya sebagai Hadiah hari jadi .
Irena bangun dari tempat tidurnya dan menuju ke almari pakaian baju yang sangat grand . Ya dia adalah Diva di Blue Moon International High School . Kecantikkan yang dipinjam oleh ibunya sangat berguna . Rambutnya yang panjang disisipka ke belakang . Fesyennya di sekolah pun sangat bergaya dan elegan .
Biliknya yang penuh dengan perabot import mahal , bersertakan Tv 40 inci keluaran korea dan meja kopi ! Meja solek , meja belajarnya yang lengkap beserta komputer Applenya .
Siapa tidak kena Irena ? Anak kepada Dato Eriana yang sekarang cawangannya mencecah hingga ke Malaysia . Nenda Rose juga dikenali ramai kerana bekerabat diraja .
Irena mengambil seragam sekolahnya yang agak mencabar iman seorang lelaki sedikit dan masuk ke Tab mandi di bilik mandi . Siapa sahaja ke rumahnya mesti berasa teruja kerana rumanya moden tapi sebesar istana .
Setelah Irena siap , dia memakai sedikit bedak yang selalu dipakainya semasa kecil iaitu Carrie Junior . Dia suka akan bau bedak itu . Diletakkan sedikit lipbalm . Yang lain semuanya perfect tanpa sebarang masalah .
Irena turun bersama beg sandang Conversenya dan kasut Vans hitam putihnya dipakai ! Iphone Xs Max with powebank Unicorn jangam lupa . Kelihatan Bonda dan Nendanya sedang menjamu selera Nasi Lemak yang dibuat pembantu rumah barunya iaitu Mak Bedah Montel
" good morning Bonda !good morning Nenda !" kata Irena riang seraya mencium kedua dua pipi orang yang disayanginya .
" GoodMorningg too Irena ! Duduk sini makan nasi lemak , makanan malaysia tau " kata Nenda Rosenya .
" Srsly ? Wow ! Dahlama Irena nak rasa makanan melayu ! Act Irena bosanlah asyik makan western food " jawab Irena sambil memuncungkan mulutnya .
" Eh ni dah depan mata dah ! Makanlah , sedap sangat tau "celah Bonda Eriananya pula .
" Nenda nak cakap something pada irena ! " kata Nenda Rose sambil memandang muka Irena .
" What ?" Tanya Irena pelik .
" Kita akan berpindah ke Amerika sebab Bonda dan Nenda akan menguruskan Syarikat di sana " Celah Bonda Eriananya . Irena di hadapan sudah tercenggang .
" Kalau dah macamtu ! Irena ikutkan sahaja lagipun ini kan keputusan Bonda dan Nenda " Balas Irena selamba .
" Irena okey ke kalau pindah ? Bonda taknak paksa Irena !" Kata Bonda Eriana .
" No ! Irena okey je , lagipun bosan duduk sini dah ! Why not kalau Irena cuba benda baru dekat Amerika nanti " balas Irena menyakin Bonda dan Nenda nya . Eriana dan Rose tersenyum sahaja melihat Irena yang mendengar kata .
Pindah lagi ? Boleh ke aku biasakan diri kat sana ? Haih Bonda dengan Nenda ni . Ada je nak buat keputusan .
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
Dalisha ditolak ke dinding oleh Aurora . Dicampaknya tubuh Dalisha ke lantai . Disiram dengan air mop yang diambil Haura tadi ditarik pula baju seragamnya .
" Kau dengar sini eh Dalisha ! Aku seorang saja yang paling lawa kat Crystal International High School ini ! " Lagak Aurora kepada Dalisha .
" kau kena sedar diri ! Faham tak ! Ingat eh Zarfan Haraz aku punya dan takkan jadi milik kau " marah Aurora .
Dalisha masih lagi menangis ." aku nak kau jauhkan diri dari Zarfan ! Elakkan diri dari jumpa dia " tambah Aurora .
" FAHAM TAK ! " herdik Aurora . Dalisha hanya mengangguk dan dilepaskan kolar kemeja seragam Dalisha .
Aurora , Hayla dan Natasha pergi meninggalkan Dalisha yang masih menangis kerana bajunya kini basah dengan air mop . Apa lah nasib dia ini .
YOU ARE READING
Nia Ariasha [C]
Fantasi[Sequel Mylove Syhera] Siapa tak kenal Nia Ariasha dan Syera Arisha anak kepada Salah seorang usahawan ternama taklain takbukan Danish Raykal . Diberikan sepenuh kasih sayang dari ibu bapanya .Syahera Azurien Tapi itu semua terjadi akibat fitnah yan...