Ayyan menghempaskan diri di sofa empuknya dan memandang tajam ke arah kedua dua kawannya . Dia bengang dengan sepupunya . Danial yang menyedari pandangan Ayyan yang seperti menusuk hati terus bertanya .
" kau kenapa bro ? Ada apa apa masalah ke ? Kalau ada! Citelah mana tahu aku boleh tolong ke ! Its about Ariasha ?" Tanya Danial .
" Yesh , masukkan hal Laila sekali eh hahaha " kata Ariq . Ayyan dan danial sudah menjeling Ariq . Orang tengah serius boleh pula dia meroyan .
" okay aku diam ! " ujar Ariq .
" Yesh about Ariasha too , kau kenal kan ? Tengku Haris Adrian ! Its cazen aku yang dahlama terputus hubungan sebab sikap dia " cakap Ayyan sambil mengeluh .
" Mestilah aku kenal , dia kan yang rampas Zara dari kau , sekarang dia nak apa pula ? " sampuk Ariq . Danial hanya mengiyakan saja .
" Dia nakkan Ariasha , dan aku rasa dia tahu perangai Ariasha takkan sama dengan Zara yang mudah jatuh , aku takut dia cuba sakitkan Ariasha " keluh Ayyan . Danial dan Ariq sudah terkejut
" Habis nak buat macam mana ? Aku takut dia kacau Ariasha nanti ! Kawan baik awek aku tu , danial ! Apa jalan terbaik ?" Celah Ariq . Danial memandang Ariq dan memikirkan sesuatu .
" Aku rasa .....!jawab Danial tergagap .
" takpayah lah gagap sangat ! Dah macam burung gagak dah tu !"jawab Ariq . Ayyan sudah ketawa .
" Aku rasa Ayyan kena kahwin dengan Ariasha .." tambah Danial yakin . Ayyan dan Ariq sudah terlopong .
" kau biar betul oi ! Aku ni muda lagi lah weh ." Jawab Ayyan geram
" Bahaya member aku sorang ni , tapi Ayyan ! Baik juga kalau kau kahwin , kot kot Ariasha boleh ubah kau kan , Lagipun Ariasha tu cantik kot , mesti ramai nak masuk tali nanti ! Kalau kau taknak , aku boleh je masuk line kan " gurau Ariq .
" Nantilah aku cuba fikirkan dulu , sebab umur kita baru 22 tahu kot ." Jawab Ayyan sayu .
" Aku harap idea aku ni yang terbaik ! Aku tahu kau mampu jaga Ariasha weh " sampuk Danial .
---------------------------------------------------------
Harith memandang Syera yang sedang lena tidur di atas dada bidangnya . Walaupun Syera bukan cinta pertamanya tapi semalam adalah bukti yang Syera sangat menyayangi dia ! Kenapalah dia terkejar sangat si Nia .
Kini Harith tekad akan lupakan Nia , walaupun sukar tapi dia tetap akan cuba , mungkin Nia sudah bahagia di sana ! Yang perlu dia risaukan ialah Syera Arisha yang sudah sah menjadi isterinya .
" Awak dah bangun ?" Tanya Syera Mamai . Harith memandang syera dan tersenyum .
" Terima kasih untuk semalam Syera " cakap Harith ."
"Welcome Sayang..." jawab Syera meleret .
Kini syera yakin dapat tundukkan Hati suaminya . Mana mungkin seorang isteri membiarkan Suaminya suka orang lain kan .
Tapi , dia menyesal dengan tindakan apa yang dia lakukan kepada kakaknya sendiri . Semua ini hanya angkara cemburu . Kenapalah dia sejahat itu . Lupakah dia kenangan semasa kecil mereka . Kakaknya takpernah memukulnya walaupun sedikit . Selalu melebihkannya dan sanggup mengundurkan diri hanya untuk dia . Ya dia bersalah sangat sangat .
Syera rindukan Nia .
-----------------------------------------------------------
Mellisa dan Mikhail yang memandang mamanya tengah serabut hanya mampu mengeleng .
Bapanya Izzat Ahmadi mengalami muflis yang banyak terhadap Zat Holdings . Nasib rumahnya tidak disita kerana ini menggunakan duit sendiri .
" abang ! Mana kita nak makan nanti , macam mana dengan anak anak kita , kalau macam ni lah kan ! Susahlah hidup kita " Jerkah Puan Sarah .
" ABANG TAKTAHU NAK BUAT APA LAGI ! nampaknya ada orang cuba nak jatuhkan abang " dengus Tuan Izzat
" Cuba papa cari siapa yang cuba jatuhkan papa " Celah Mellisa .
" Saya akan cuba minta tolong Adik saya ! " sampuk Puan sarah . Tuan Izzat terkejut .
" jangan nak buat benda merepek ! Kita dah banyak susahkan Syhera sebelum ni " jawab Tuan Izzat .
" Tapi abang ! Kita nak cari makan kat mana lagi , banyak yang kita kena selesaikan " balas Puan Sarah .
" abang malu dengan Danish dan Syhera " balas Tuan Izzat sayu . Puan Sarah hanya mengeluh .
Mellisa sudah berlari masuk kebiliknya . Dia geram dengan apa yang jadi . Ya dia cemburu dengan keluarga Aunty Syhera yang sentiasa bahagia tanpa ada masalah .
Tapi Nia? Mana dia sekarang ? Harta dia takkan habis kalau dia buang banyak duit sekalipun . Kali ni Mellisa tekad nak merampas apa saja yang dimiliki Nia .
Syera ? Kawan duitnya saja , memang taklah aku nak berkawan dengan dia . Apa yang Syera nak ! Dia dapat . Tapi dia ?
Aku takkan tenang selagi Nia dengan Syera tak mampus .!!
YOU ARE READING
Nia Ariasha [C]
Fantasy[Sequel Mylove Syhera] Siapa tak kenal Nia Ariasha dan Syera Arisha anak kepada Salah seorang usahawan ternama taklain takbukan Danish Raykal . Diberikan sepenuh kasih sayang dari ibu bapanya .Syahera Azurien Tapi itu semua terjadi akibat fitnah yan...