BAB 45 🌼

1.3K 29 1
                                    

Dalisha yang duduk di sebelah Irena merenung saja muka adiknya itu , muka Irena seakan sama dengannya tapi wajah irena jauh lebih cantik darinya . Irena yang disebelah mengerutkan dahi .

" Kenapa isha pandang irena macamtu ? That something in my face ke ?" Tanya Irena kepada Dalisha .

" Nothing , just muka irena cantik sangat macam muka mama hm , " puji Dalisha , muka irena sudah membahang .

" Ala kak isha pun cantiklah ! Kalau tak , takdenya zarfan tu terkejarkan akak kat sekolah " balas Irena . Dalisha hanya mengiyakan sahaja . Lelaki itu pernah bejumpa dengannya bersama irena di cafe

" Tapi akak tak suka dia lah , dia suka kejar akak je ! Aurora kan ada ? Kenapa dia taknak ! Aurora tu model kat sekolah sebelum akak masuk !" Kata Dalisha .

" Sebab kak isha lagi cantik dari aurora mat bedul tu ! Model ? So low lah akak ! Muka dia macam cempedak je irena tengok " kutuk irena . Bahu irena ditolak dalisha .

" Tapi akak malas nak fikir pasal semua tu ! Yang penting mama dengan irena dah balik !" Jelas Dalisha dan mendepakan tangan ke arah Irena . Mereka berpelukan . Hari ini irena tidur bersamanya di bilik mereka yang ada sepatutnya .

" Goodnight !" Gumam Dalisha perlahan .

" Goodnight too !" Balas Irena senyum dan memejamkan mata mereka .

🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼

" Abang , saya risaulah !" Kata Nia memandang suami yang berada duduk di katil . Dia pula berada di meja solek .

Rayyan pula pelik melihat isterinya risau ? Apa yang menganggu Nia ni .

" apa yang Aria nak risau kan ? Aria kan selamat lagi !" Balas Rayyan sambil memandang isterinya .

" Nenda Rose kata , kereta Aria terbabas sebab ada orang tembak dan terjatuh ke gaung !" Terang Nia . Rayyan terkejut .

" siapa yang bermusuh dengan kita ni ? Sayang ingat lagi siapa yang tembak tu ? Mungkin sayang kenal ?" Tanya Rayyan bertubi tubi . Nia hanya mengeleng  . Dia masih belum sembuh sepenuhnya .
Mana mungkin dia boleh mengingat kejadian 15 tahun dahulu .

" Takperlah ! Sayang rehatlah dulu , pasal tu biar abang yang siasat " kata Rayyan dan menarik Nia baring di sebelahnya . Nia hanya mengangguk dan melentokan kepala di bantal mereka dan memejamkan mata .

Rayyan meneliti muka mulus Nia yang amat dirinduinya , ternyata isterinya selamat dan masih hidup ! Tapi siapa yang bermusuh dengan isterinya sampai sanggup membunuh  . Dia perlu mencari siapa orang itu .

🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼

Puan Melissa memujuk anak perempuannya yang tersedu sedu menangis , dia pun terkejut dengan kenyataan suaminya tadi . Aurora pula tidak boleh menerima hakikat .

" Sabarlah sayang aurora ! Dia bukan milik kamu , dia darah daging kamu juga ! " pujuk Puan Melissa sambil mengusap belakang anak daranya itu .

Aurora seperti tidak menerima hakikat yang Zarfan itu adalah abangnya tapi berlainan ibu , Zara yang merupakan ibu kepada zarfan itu mengandung ketika haris meninggalkannya . Jadi Zarfan adalah abang kandung kepada Aurora kerana bapa mereka sama .

" Tapi Lissa sayang zaf !" Tangis Aurora lagi , dia memang menyimpan perasaan kepada Zafran sejak awal orientasi lagi tapi hakikatnya dia adalah adik kepada lelaki itu .

Ya ! Dia tidak mahu lagi menyimpan perasaan terhadap abangnya , dia kena teruskan hidup dan lupakan apa yang dah jadi .

Nia Ariasha [C]Where stories live. Discover now