BAB 11 🌼

1.4K 38 0
                                    

Suasana bising menghuni Dewan besae tersebut . Ada yang berbisik , ada yang ketawa melekek Mahasiswi di sini .
Ariasha pula hanya mengendahkan sahaja gadis gadis yang menjelingnya . Tahu lah Ariasha paling lawa ! Jeles .

Jeritan nyaring perempuan di situ sudah kedengaran bergema di Dewan itu .

Rayyan !!5

Mikail !!

Rayyan !!

Ariasha , Laila dan Riana saja yang masih setia berdiri . Malas nak jerit bagai ! Bukan dilayan pun . Sempat juga Danial mengenyit mata kepada Ariasha . Ariasha sudah tersipu sipu malu .pada dia , Danial mungkin baik dan tidak seperti Rayyan .

------------------------------------------------------

Rayyan .

Ariasha ? Kenapa kau cantik sangat pula hari ini , Sempat juga aku menjeling kepada Danial yang dari tadi mengusya Ariasha .

" Ariasha sangat cantik kan hari ini , Aku rasa aku dah jatuh cinta , She's remember me to arwah Dahlia " Jelas Danial .

" yerlah , tapi Ariasha bukan Arwah Dahlia , Kau kena lupakan Dahlia !! Dia dah 3 tahun pergi " balas Ariq Hareez .

" Aku dah boleh terima hakikatlah yang dahlia sudah lama pergi, lagipun perangai Dahlia sama macam Ariasha , sebabtu aku rasa Ariasha memang baik macam Dahlia . I want her to be mine one days " kata Danial tapi Ayyan kecil hati dengan jawapan Danial . Ariq hanya menyokong saja Danial ingin mengurat Budak Ariasha tu .

" Kau tak rasa ke Ariasha tu pelik , macam mana dia boleh dapat pergi uk ni ? Style dia macam kampung pulak tu masa first first masuk U " ujar Ariq sambil memandang tiga gadis itu .  Matanya tertumpu kepada Laila . Comel!

" Biasiswa kot , maybe dia pandai ? Rezeki dia dapat pergi uk macam kita " jelas Danial .

" Kekadang datang sini pakai duit jantan , perempuan macam tu kau jangan percaya sangat " balas Rayyan . Danial dan Ariq memandang tajam kepada Ayyan . Ntah kenapa apa yang dibencikan kepada Ariasha tu . Bukannya Ariasha tu membunuh pun .

" Kau ni dah kenapa ? Ariasha bersalah sangat ke ? Setakat langgar je nak mental bagai " marah Danial .

" Salah tetap salah , bagi aku dia sama je macam Zara Amanda , ITS BITCH " herdik Ayyan , nama zara semakin dibencinya . Danial hanya mengeleng .

" Arwah Adik aku Dahlia tu mesti tak sokong apa yang kau cakap , kau macam anggap semua perempuan tu macam Zara " jelas Danial .

" Kau tak faham apa yang aku rasa Danial !! Aku separuh mati cintakan dia tapi dia ? Tinggalkan aku dan bagi badan dia kat mamat tu " Ujar Ayyan sayu .

" Biarkan pekara tu berlaku , semua tu hanya kisah silam aku , cuba bertaubat , jangan nak puaskan nafsu pada wanita hanya kerana dendam " Ceramah danial . Ariq dan Ayyan sudah terkedu .

Sejujurnya Arwah Dahlia act adik kepada Danial dan merupakan kawan baik kepada Ayyan semasa kecil . Arwah Dahlia pergi kerana Kanser hati . Tiada hubungan istimewa antara Ayyan dan Arwah Dahlia . Ayyan menganggap Dahlia sebagai adiknya saja sama macam Arwah Dahlia juga .

------------------------------------------------

Semua para mahasiswa sudah duduk di meja yang disediakan , Muncul lecturer datang dan mengedarkan risalah untuk berangkat ke Paris bagi yang terlibat saja . Kem yang dianjurkan hanya untuk pakar bedah dan Ahli perniagaan . Kerana yang tersedia hanyalah untuk Doktor dan usahawan saja .

Riana dan Ariasha hanya tersenyum sahaja , Laila sudah bersorak sambil menari gembira , Riana hanya mengelengkan dan melemparkan senyuman nipis sahaja manakala Ariasha menjelingnya dari tadi .

" kau asal jeling aku , tahulah aku lawa sangat kan !! Siapa tak kenal Laila Khalisya " kata Laila sambil menunjukkan dirinya .

" siapa nak jeling kau sebab lawa , kau tu ah yang gila meroyan !! Pergi kem je kot , jakun giler kau Laila " balas Ariasha . Riana yang disebelah sudah ketawa melekek .

" Yang meroyan ni lah selalu dengan kau tau !! Aku selalu mencintai kau wahai Nia Ariasha " Balas Laila .

" Kau dah kenapa ah Laila ? Bengkok ke ? Kau pergi makan ubat elak dari jadi Lesbian " marah Ariasha .

" Leklek , gurau je member , jangan lah marah ." Omel Laila sambil menjeling kepada Kawannya dua dua .

-------------------------------------------------------

Hari ini masa berlalu terlalu cepat , kami bertiga berlalu pergi U menuju k rumah kerana malas ingin bersemuka dengan Pisau bebulu Sabrina .

" Aduh penatnya !! Dahlah Assignment banyak tauu Miss Haira bagi , pikir aku robot apa "marah Laila dengan muka malasnya sambil memandu .

" pikir seorang takboleh juga , kan Riana !! Mrs Peter bagi aku berlambak dua kali ganda dari kau " Balas Ariasha .

" ye weh srsly !! Nasib Masa berlalu dengan cepat tau korang , And tiadalah Nak mengadap muka cousin aku tu 24 jam " Balas Riana .

" AHHHH ! 24 jam ? Maknanya Rayyan selalu tengok tempat korang ke ? " ntah ntah Rayyan tu sukakan kau kot Ariasha " Teka Laila . Aku mengetuk kepalanya memakai kertas bergulung aku .

" Aduh sakitlah Ariasha !! Riana tengok dia ni ! Pukul titew pula " Ngadu Laila pada Riana .

" Padan muka !! Kau dah tahu kan yang si Ariasha tak suka dengar nama Rayyan tu kau gi sebut pula " marah Riana . Laila mengdiamkan diri . Menyesal pula kacau Ariasha .

Akhirnya Laila sampai di apartment nya .mereka keluar menolong Riana membawa beg bagasi yang tidak terlalu berat masuk ke rumah .

"Nasib baik ada satu lagi bilik kosong , kalau tak Si Riana ni tidur dengan Laila lah jadinya . Laila dah lah tak cukup satu katil " perli Ariasha . Laila sudah berdecit geram sambil menghentak kakinya .

" Amboi kau Ariasha !! Cakap orang je eh !! Kau pun sama lah , kau pikir aku tak pernah tidur ke ngan kau , tidur berjalan pula tu , sedar sedar dah bawa katil " Sindir Laila seperi mahu menang .

" Eh kau ..." belum sempat Ariasha menghabiskan ayat . Riana memotong .

" sudah sudahlah tu gaduh !! Tak penat ke ? Pergilah rehat dulu ,nanti sambunglah gaduh macam tadi " arah Riana seraya menuju ke bilik belakang .

Laila dan Ariasha hanya menganggukan sahaja , jujur mereka memang penat juga . Tapi gaduh tetap dalam hati , setakat gaduh gaduh gitu je .bukan lebih pun .

Laila menuju ke ruang tamu dan menghempaskan badan di sofa empuknya . Riana sudah beradu di dalam bilik mungkin sebab penat  .

----------------------------------------------------
Nia masuk kedalam bilik dan melihat gambar Puan Syhera dan dirinya di dalam gambar itu . Andai kata masa boleh diputarkan kembali ke memori itu . Dia tidak mahu balik ke masa kinib.

" Mama , Nia rindu mama !! Nia harap mama sihat saja kat sana , Nia bukan taknak balik tapi Nia masih belum boleh  bersedia balik ke pangkuan mama " Gumam Nia perlahan .sambil menatap gambar itu

" Nia akan balik satu hari nanti , jangan risau , Nia baiksahaja . " tambah Nia lagi . Jujurnya dia mahu saja menghubungi Ibunya tapi bukan sekarang tunggulah masa yang sesuai .

Nia Rindu Mama .

Nia Ariasha [C]Where stories live. Discover now