BAB 44 🌼

1.1K 27 2
                                    

Nenda Rose duduk di hadapan Eriana dan Irena yang dari tadi pelik memandang Nenda nya yang seperti menyatakan sesuatu yang penting dalam hidup mereka . Ini adalah masanya

" Ada apa Nenda panggil kami berdua ni ?" Tanya Bonda Eriana pelik .

" Haahlah nenda , sampai irena kena balik rumah sebab nenda kata penting kan " jawab Irena senyum .

" Nenda ada sesuatu nak bagitahu kamu berdua ! Ini juga hal keluarga kandung kamu dan kehidupan lepas kamu !" Balas Rose sambil menghembuskan nafas .

" Hidup kami ? Apa yang nenda maksudkan ? Eriana tak faham !" Balas Eriana lagi .

" Sebenarnya dulu kamu berdua kemalangan dan kebetulan Nenda lalu jalan tu dan nampak bonda kamu tengah meminta tolong dan membawa irena sekali "terang Rose dan Eriana tergamam . Jadi selama ni dia bukan eriana anak angkat kepada Rose .

" Apabila bonda dan irena dibawa ke hospital ! Bonda kamu disahkan hilang ingatan , nenda upah orang untuk siasat semua ni ! nampaknya bonda kamu diburu musuh dan hidup irena dan bonda kamu masih bahaya ! Jadi Nenda bawa kamu berdua pergi Italy dan melindunggi kamu di sana !" Jelas Rose . Irena hanya tekun mendengar

" Jadi siapa kami berdua ? Family sebenar kami masih hidup ke Nenda ?" Tanya Eriana .

" Sebenarnya kamu Adalah Nia Ariasha , dan nama panjang irena adalah Irena Delisha ! Nia ada suami bernama Rayyan Mikail dan ada lagi dua anak bernama Raydan dan Dalisha ! Ibu bapa sebenar Nia masih hidup dan ada di malaysia !" Terang Rose sayu .

" Jadi lelaki yang kejar eriana tu suami saya  ?  " tanya Nia dan Rose hanya mengangguk . Irena di sebelah sudah terkaku , jadi kakaknya Dalisha ! patutlah dia berasa selesa .

" Irena  nak berjumpa dengan keluarga kandung Irena ! nenda ada bukti yang msih disimpan ?" ujar Irena dan Rose mengangguk . Dia mengeluarkan seutas rantai bernama Delisha dan gelang bernama Ariasha dan diletakkan dia tas meja . Irena memandang rantai itu ! Sama betul dengan rantai yang di pakai Dalisha .

" Pergilah jumpa mereka ! nenda pasti mereka masih rindukan kamu berdua!" Pujuk Rose .

" Terima kasih nenda " peluk irena dan Nia kepada rose . Mereka juga tidak lupa  jasa nenda rose yang melindungi mereka selama ini .

🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼

TOK !

TOK !

Bunyi pintu berbunyi menyentakkan Ray , Dalisha , Tuan Rayyan serta Datin Kirana . Siapa pula yang datang pada malam ini ?

" biar saya bukakan !" Ujar Mak kiah seraya menuju ke pintu masuk dan Datin Kirana hanya mengangguk

" Waalaikumm....." kata Mak Kiah dan terkejut melihat gerangan yang datang . Orang yang sangat dirindukan dan selalu di kenang  .

" Puan Ariasha ? " gugup  mak Kiah berkata . Nia hanya tersenyum termasuk Irena . Dan Mak Kiah memandang Irena ! Itu budak yang dijaganya walaupun sementara

" Siapa yang datang tu  Mak Kiah ! Suruh lah mereka masuk jumpa Tuan rumah " laung Raydan dari dalam .

" Masuklah Puan Aria , mesti mereka rindukan Puan Aria yang disangka mati !" Ajak Mak Kiah  teruja . Nia hanya mengangguk dan mereka masuk .

" siapa datang ......ma ! " kata DatinKirana dan pantas memeluk Nia . Menantu kesayangannya .

" Aria ! Menantu mama ! Mana kamu pergi ? Kami ingat kamu dah betul betul pergi . " kata Datin Kirana sayu  . Dia menarik kedua dua itu masuk ke ruang tamu .

" Mama ?" Tanya Raydan dan Nia mengangguk .

" yes your mom sayangg!"  Balas Nia dan mendepakan tangan memeluk anak sulungnya . Dalisha di sofa terpinga pinga . Betulkah itu Mamanya .

" Dalisha anak mama !" Panggil Nia dan Dalisha memeluk ibunya . Dia rindukan ibunya .  Tuan Rayyan hanya terkaku berdiri . Dia tidak pasti itu Nia kah yang memeluk anaknya itu .

" Irena ?" Tanya Raydan dan Dalisha pelik . Irena hanya senyum .

" ini adik kamu berdua !" Ujar Nia dan Dalisha hanya senyum kerana rantai yang dipakai itu bernama Delisha .

" Abang !" Panggil Nia kepada Rayyan . Dia menuju dan memegang tangan Rayyan tapi ditepis perlahan .

" Abang ! Kenapa macam ni ? Aria boleh terangkan apa yang berlaku dan jelaskan !" Kata Nia sedih melihat Rayyan yang tidak gembira akan kedatangannya . Irena dan Dalisha sudah memandang papa mereka . Datin kirana pula turut berasa sama .

" Takpe kalau abang takboleh terima Aria balik ! Aria pergi dari rumah ni ! Jom Irena !" Ujar Nia dan mahu keluar . Irena tergamam . Belum sempat Nia pergi . Lantas tubuhnya ditarik ke pelukan Rayyan .

" Siapa bagi kebenaran Aria keluar ? You know i miss you so much ! Aria hilang tanpa jejak dan itu sangatkan menyakitkan hati abang , tiap tiap hari abang berdoa yang Aria akan balik dan tatap gambar aria selalu dan akhirnya Aria masih hidup dan balik ke abang !" Tangis Rayyan di pelukan Nia . Air jantannya sudah keluar .

" Tolong jangan tinggalkan abang lagi ! Abang terseksa , Aria dah amik separuh jiwa abang ! " tambah Rayyan lagi .

" Aria minta maaf abang ! Aria janji takkan tinggalkan abang !" Balas Nia dan mengeratkan pelukan mereka .

" Sudahlah tu oi ! Matured content !" Perli Datin Kirana . Tan Sri Rayhan ? Dia sudah pergi meninggalkan mereka sekeluarga dan ada mesyuarat penting di Malaysia . Belum mampus lagi ok hahaha .

Nia Ariasha [C]Where stories live. Discover now