Ariq duduk bersimpul bersama ibu bapanya , disertakan dulang dulang merisik untuk meminang buah hatinya , Laila .
Laila seperti biasa akan duduk di dapur menyediakan air . Anak dara mana boleh malas kankan .tapi ada juga orang nak dia .
Encik Shah memandang gerangan di hadapan ! Apa hajat mereka ?
" ada apa datang ke mari ? " tanya Encik Shah iaitu bapa kepada Laila .
" Anak kami ni mahu masuk ke dalam jerat si bunga dan dijadikan suri " balas Dato Rizky dan Encik Shah mengiyakan sahaja ."
" Anak yang mana kamu mahu ? Ada dua bunga di sini iaitu Laila Khalisya dan Laila Kharissa " jawab Encik Shah senyum .
" Kami mahu bunga bernama Laila Khalisya " jawab Datin Rozana . Ariq di belakang sudah menunduk .
" Baiklah ! LAila , mari sini kejap " panggil Encik Shah .
" Baik Ayah !" Laung Laila dari dapur . Laila membawa air oren yang dibuatnya dan dihidangkan di depan Dato Rizky dan Datin Rozana yang sedang duduk berhadapan dengan Ayahnya . Kharissa pula sibuk di atas dengan kerja STPM nya .malas nak masuk campur dan akan menyokong sahaja .
Datin Rozana tersenyum melihat kecantikan Laila yang semulajadi , dia berasa sungguh terpegun dengan perwatakan yang ada pada Laila .
" Kalau macamtu bilalah tarikh nak menyatukannya " sampuk Encik Shah , Laila dan Ariq sudah pelik ?
" Kalau boleh cepatkan sahaja ! Hujung bulan ni ? " jawab Dato Rizky tenang ." Laila sudah terlopong ! Takkan secepat ni ?
" baguslah kalau cepat ! Tiadalah maksiat kan , lagipun london tu jauh dan banyak pengaruhnya ! Alangkah bagus untuk Laila menjaga diri dan ada pelindung " balas Encik Shah senyum . Ariq di belakang sudah mula mengenyit mata ke arah Laila .
Laila merenung tajam !
Sesi berbual pun bermula bagi kedua dua keluarga itu bagi mengeratkan silaturahim antara mereka . Laila dan Ariq sudahpun beredar , kerana mereka berdua kena bertolak pergi ke London kembali . Banyak yang belum siap di sana .
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
Perut Nia yang memboyot itu dipandang oleh Rayyan , kenapalah isterinya seksi sangat ni , erk ! Sebelum ni bini kau tak seksi ke Ayyan ? Usia perut Nia yang menjangkau 8 bulan itu sudah mula menunjukkan ia mahu keluar ! Tapi kenapa terlalu besar pula ? Biasalah dia hanya keluar checkup bersama mummynya sahaja dan tentang kesihatan sahaja diberitahu . Ada lain ke yang dirahsiakan .
Haih ! Macam macam ragam si Nia ni masa mengandung , ada ke waktu malam suruh aku cari pisang goreng ambon untuk dimakan aduh . Ambon mana boleh goreng . Yang paling teruk ! Disuruhnya cari aiskrim satu malaysia kat luar . Nasib baik mummynya pandai membuat aiskrim itu dan distokkan sampai 100 .
" Abang....arghhhh....sakit " kata Nia tapi Ayyan masih lagi duduk mengelamun .
" Rayyan ....sakit " jerit Nia yang masih bergelumat dengan kesakitan . Bangang punya suami pekak nak mampus .
Ayyan yang mendengar jeritan nyaring isterinya itu terus bergegas dan menerpa isterinya
Dia mencempung isterinya dan menuju ke hospital yang berdekatan ." Abang ! Cepatsikit , sakit ni " jerit nia bergema . Rayyan membawa BMW nya dengan laju dan masuk ke perkarangan hospital
" Nurse !! Help me now ! My wife wants giving birth " jerit nyaring Ayyan . Jururawat di situ turut terkejut dan membawa ni ke arah dewan persalinan. Nia yang berada di situ sudah tercunggap cunggap .
Nia dibawa ke bilik bersalin , rayyan yang berada di luar sudah mundar mandir memikirkan isterinya . Mana taknya ! Bini dia sedang bertarung nyawa dengan maut untuk melahirkan anaknya .
Tan Sri Rayhan dan Datin Kirana terus bergegas ke arah Rayyan begitu juga Rania .
" macam mana Aria ? Ayyan! " kata Datin Kirana yang baru sahaja mendapat panggilan Dari anaknya bahawa Aria mahu beranak .
" Harap haraplah akak okay " jawab Rania gugup .
" dia masih kat dalam ma !doktor yang rawat dia pun tak nampak lagi batang hidungnya keluar" balas Rayyan panik .
Datin Kirana berdoa dalam hati agar Aria selamat bersama cucunya , Dia tak sanggup kehilangan Aria dan cucunya sama macam kehilangan kawan baiknya .
Akhirnya Doktor yang merawat Nia pun keluar , Rayyan dan yang lain terus ke arah Doktor Emelia
" Macam mana keadaan menantu saya dok ? Cucu saya okeyh " tanya Datin Kirana .
" Macam mana anak saudara saya doktor ! Akak aria ok ?" Tanya Rania pula mengambil giliran .
" isteri saya ok doktor ! Anak saya ? " giliran Ayyan pula bertanya .
Doktor Emelia tersenyum melihat ketiga anak beranak itu .
" Alhamdulilah Encik , Puan dan Adik ! Puan Nia Ariasha selamat melahirkan tiga kembar di dalam " Encik Rayyan boleh iqmatkan di dalam wad bayi tapi malangnya Puan Nia Ariasha masih belum sedarkan diri dan kami dah tukarkanya ke wad biasa " terang Doktor Emilia dan yang lain sudah bersorak riang .mana taknya tiga kembar kot .tak sangka kuat juga si ayyan ni .
Rayyan menuju ke bilik bayi yang menempatkan anak anaknya . Sungguh comel di matanya , dua orang perempuan dan seorang lelaki . Bertuah dia mendapat nia yang mampu membawa anaknya ke hulur hilir biarpun penat .
Sekarang hanya menunggu nia sedarkan diri , jangan tinggalkan abang Aria .
YOU ARE READING
Nia Ariasha [C]
Fantasy[Sequel Mylove Syhera] Siapa tak kenal Nia Ariasha dan Syera Arisha anak kepada Salah seorang usahawan ternama taklain takbukan Danish Raykal . Diberikan sepenuh kasih sayang dari ibu bapanya .Syahera Azurien Tapi itu semua terjadi akibat fitnah yan...