Awal pagi lagi , Nia sudah bangun bersiap ke U . Hari ni dia mengenakan baju yang agak menawan hati jejaka . Dicelitkan Eyeshadow oren dimatanya , mascara dan foundation sekali dipakainya . Lipstick yang kurang merahnya dipakai menjadi lebih seksi . Dia tekad ingin menjadi Ariasha . Nia dah pergi .
" Ariasha !! Apahal lama sangat bersiap ? Sarapan dah siap dah ni , cepatlahh sejuk nanti !! " jerit Laila dari dapur . Keluhan nipis terlepas dari mulut Ariasha .member suka menjerit kan so kena tahan sikit
Mendengar saja jeritan Laila , Laila keluar dari bilik dengan beg sandangnye . Mengambil tempat di meja makan .
Laila yang duduk di meja makan , mulutnya ternganga melihat penampilan aku yang baru . Rambut sudah ku potong sehingga paras buah dada saja . Kerintingkan sikit bawah haha
" kau dah kenapa pandang aku macam nak makan je ? Buruk sangat ke aku ni ? " tanya Ariasha sambil memakan roti bakar yang dibakar oleh Laila tadi .
" srslyy ni kau ke Ariasha ? Macam tak percaya je kan , selama ni kau pergi U biasa je but ni gorgeous oi !! Mesti ramai akan terpikat nanti , and geng sabrina will jealous with you ." Jelas Laila dengan ketawa mengilainya .
" ni aku lah Ariasha , saja aku nak ubah penampilan aku kan , yerlah selama ni aku selekeh , naif , lembap and tak pandai makeover , but now !! Aku kena bangkit sebagai Ariasha , bukan Nia lgi " aku dah cukup menderita dulu asyik dengar kutukan orang " jawab Ariasha .
Laila hanya menyokong saja jawapan Ariasha , ada benarnya juga ." hm weh , tadi Riana call aku tau , dia minta tolong kita ni " ujar Laila kepada Ariasha .
" minta tolong apa ? Duit ? Assignment ? Ambil dia ? " Tanya Ariasha tapi hanya gelengan Laila saja dia dapat .
" semua tu tak betul lah " tuan rumah Riana nak balik rumah dia , She wants Riana keluar dari rumah tu , Riana cakap dia nak duduk sekali dengan kita ,!!" Balas Laila . Aku memang sokonglah sebab kawan kan .
" So , kita ajak jelah dia duduk serumah dengan kita , kan best ramai ramai !! Boleh memekak macam kau " jawab Ariasha . Laila berubah bengis marah .
" dah dah jangan nak marah sangat !! Jom jom kita nak pergi U ni , nanti lanbat kang" kata Ariasha bangun dari Kerusi lalu mengambil heels olivia setinggi 5 cm saja . Laila pula mengemas kembali makanan sarapan itu ke dapur .
Setelah semua selesai , Laila dan Ariasha mula keluar menuju ke Mini Cooper milik Laila . Selepas mengunci pintu menggunakan pin . Laila memecut laju menuju ke U . Riana sudah lama menunggu dengan beg bagasinya . Sementara ada kelas dia menumpang dahulu beg bagasinya di bonet Kereta Laila .
--------------------------------------------------
" Lambatnya korang sampai , naik panas tau aku tunggu kat sini " sampai hati korang " rengek Riana .
" aku lambat 15 minit je tau , banyak lah kau panas Riana , ni Uk lah bukan MALAYSIA , mana ada panas , melampau eh " marah Laila yang membantu Riana menumpang beg di bonet kereta .
" jomlah pergi cafe lu sebab kelas mula lambat lagi " ajak Riana . Laila dan Ariasha hanya mengiyakan saja .
Mereka bertiga pelik kerana para mahasiswa dan siswi yang lain memandang mereka seperti pernah membunuh orang .
CAFE .
Ariasha , Riana dan Laila mengambil tempat duduk yang kosong , Sabrina and the geng sempat menjeling mereka .dan menjelirkan lidah kepada Ariasha .
Kelihatan ramai para jejaka sibuk melihat Ariasha . Sungguh cantik penampilannya pada hari itu . Sudah dua kali Riana memujinya .
"Koranggg nak tahu i kan dapat hadiah dari Rayyan !! " jerit Sabrina kepada geng dan menjeling Ariasha .
Ketika dia dating dengan Rayyan semalam , Ayyan tersasul memanggilnya Ariasha dengan senyuman mengoda . Tak lain tak bukan budak baru Nama Nia Ariasha .
" oi kau nak tahu tak , dengar cerita kan ada seorang perempuan ni keluar dengan budak nerd lurus bendul dol " sindir Laila . Sabrina terkedu . Macam mana dia tahu ?.
Riana dan Ariasha berpandangan dan ketawa mengejek kepada Sabrina .
" haah lah weyhh , dengar kata perempuan tu nakkan duit saja , miskin agaknya " perli Riana pula . Sabrina mula sudah berdecit geram .
"Gengg jom masuk kelas , i panas lah duduk sini gais , sakit hati lah macam ni " jawab Sabrina .
" baguslah kalau bla , tiadanya perempuan pisau cukur kat sini bebulu je " Omel Laila sambil mengulingkan matanya ke atas kerana dia tahu sabrina sudah bertugas bengis .
" dol , jom pergi dewan besar tu , dengar kata ada taklimat apa ntah , miss tu cakap bahasa apa pun aku tak faham " Ngadu Laila . Ariasha dan Riana hanya menganggukan sahaja lalu beredar ke dewan . Sempat juga mereka mengenyit mata kepada Ariasha .
YOU ARE READING
Nia Ariasha [C]
Fantasy[Sequel Mylove Syhera] Siapa tak kenal Nia Ariasha dan Syera Arisha anak kepada Salah seorang usahawan ternama taklain takbukan Danish Raykal . Diberikan sepenuh kasih sayang dari ibu bapanya .Syahera Azurien Tapi itu semua terjadi akibat fitnah yan...