BAB 49 🌼

1.3K 31 0
                                    

Slurpp ..

Memercik darah keluar dari tubuh wanita begelar jutawan itu , Nenda Rose iaitu ibu angkat kepada Nia Ariasha dan Irena Delisha .

" Siapa suruh kau selamatkan perempuan itu ! Dan sekarang kau terima balasannya . Rose ! , pemusnah betul kau ni tapi terima kasih juga sebab arwah anak kau bunuh diri sebabkan aku juga " kata Tengku Haris ketawa seperti orang gila .

" k...au me..mang kejam macam mak kau Haris ! Kau dengan mak kau sama je !" Herdik Dato Rose dan darah memercik dari lehernya itu .

" Mana tak tumpah kuah ke nasi kan ? Aku memang suka buat kerja mmebunuh ni sama macam mak aku !" Jerkah Haris dan menikam Leher perempuan tua itu sampai lah tamat riwayatnya .

ERIANA ROSE , jumpalah mak kau di atas sana

👿👿👿👿👿👿👿👿👿👿👿

BAM ! Pintu ditolak oleh Haris bersama Tengku ibrahim . Datuk Danish dan Datin Syhera sudah mengelabah dan begitu juga Datin Kirana dan Tan Sri Rayhan .

" Apa kau nak haris ! Buat apa kacau hidup uncle lagi !" Herdik Tan Sri Rayhan kepada anak saudaranya itu . Haris hanya tersenyum sinis . Dia juga turut membaling Tengku Ibrahim kepada Tan Sri Rayhan yang masih lemah itu .

" Aku nak kau semua mati ! " marah Haris sambil menunding jari ke arah Danish Raykal dan Syhera Azurien . Pistol dikeluarkan . Dalisha yang berada dia atas mengeluarkan telefon bimbitnya dan mendail no polis . Takut ada apa apa terjadi

" Apa salah Uncle dan Aunty pula ! " marah Datuk Danish apabila melihat mata haris hanya menumpukan kepada mereka sahaja .

" kau pembunuh ! Sebab kau yang bunuh mak aku ! Bastard !" Herdik Haris dan Datuk Danish terkejut . Tan Sri Rayhan hanya mendiamkan diri dan membawa Tengku Ibrahim ke bilik tetamu kerana badan adiknya yang lemah itu

" Siapa mak kau ah !" Balas Datin Syhera memberanikan dirinya .  Dia pun tidak tahu kenapa ramai sangat musuh keluarganya itu

" Siapa lagi kalau bukan Karlisa ! Perempuan yang datang dulu untuk balas dendam atas kematian atok aku dan arwah makcik aku merlisa !" Jerkah Haris sambil tersenyum sinis .

"Keluar sekarang! " Arah polis dari luar . Haris melihat luar ! Shit ! Siapa yang berani call polis .

" Uncle dan Aunty tak salah ! Dia dah bunuh orang dan cuba hancurkan isteri dan anak uncle dulu ! " Bela Datuk Danish kepada isterinya . Memang salah Karlisa kerana bertindak gila masa itu .

" Ah itu semua tipu ! Aku.taknak percaya semua itu yang aku tahu aku nak korang mati !" Balas Haris lagi .

Pistol dikeluarkan , picu ditarik dan das tembakan terkena kepada perut seseorang. Anak Nia . IRENA DELISHA . dalisha yang ada di atas terus turun melihat adiknya  yang mengelepur akibat ditembak dari jarak dekat . Datin kirana dan Syhera menahan darah itu dari keluar .

Tubuh Haris ditendang dari belakang , tangannya dipijak menyebabkan pistol itu terjatuh jauh .

" Go Die ! Gumam Rayyan di telinga Haris . Sudahlama dia menahan sabar ..akhirnya lelaki itu berjaya diberkas oleh Pihak Polis .

Badan Irena yang lemah itu diangkat masuk ke.dalam ambulan , matanya dari tadi terpejam celik . Nia dan Syera juga ikut bersama . Dia gagal menjaga irena .
Ambulan itu menuju ke hospital Rosella 

🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼

Dua minggu kemudian .

Akhirnya Haris sudah dijatuhkan hukuman Gantung sampai mati atas kesalahan membunuh Jutawan Dato Rose , Merogol Eriana Rose dan melakukan sabotaj ke atas kereta Nia 15 tahun dahulu .  Dan dendam itu telah memakan diri  sendiri .

Sara Melissa dan anaknya Aurora sudah pulang ke Malaysia dan berjumpa dengan Aunty Sarah setelah sekian lama melarikan diri . Nasib mereka masih menerima kehadiran Mereka berdua setelah melakukan kesilapan yang besar Iaitu dengan cuba membunuh Nia dan Irena dan membuli Dalisha  .

Bella juga telah selamat melahirkan bayi perempuan dan dinamakan Aira Nabila . Manakala Laila dan Ariq masih menunggu ketibaan anak kecilnya yang sudah ada menetap di rahim . Laila Kharissa juga sudah melahirkan anak yang ketiga bersama orang yang dicintainya nya iaitu sepupu kepada Nia , Hareez dan merupakan abang kepada Melissa . Riana dan Danial pula sudah pergi ke Malaysia bagi penetapan dia sana .bagi mereka Malaysia adalah tempat terbaik untuk anak anak mereka menetap .

Tan Sri Rayhan juga bersama isterinya Datin Kirana sudah menjual Syarikat di amerika , australia dan di italy . Mereka juga menguruskan kewarganegeraan di kuala lumpur nanti .

Nia menatap wajah anaknya iaitu Irena , sudahlama dia tidak sedarkan diri . Syera di sebelah hanya mampu megusap , mana taknya ! Anak yang dibesarkan dan dilahirkan terbaring lemah di atas katil wad .

" Akak ! Jom kita balik dulu! Dorang mesti nak akak rehat dan jaga pemakanan !" Ujar Syera memujuk Nia .

" Takpe Aunty , baliklah dulu ! Biar saya jagakan irena ! Kalau ada apa apa nanti saya call Aunty Nia " celah Arfan dan menatap muka buah hatinya . Nia hanya mengangguk dan membawa diri bersam Syera . Raydan Dan Dalisha pula terpaksa menguruskan sekolah mereka.untuk berpindah ke Malaysia nanti .

Setelah kelibat Aunty Nia dan Mamanya . Arfan duduk dikerusi itu dan memegang tangan Irena .

" Irena tolonglah bangun ! Aku rindukan suara kau , senyuman kau dan kata kata  kau ! " ujar Arfan senyum . Tapi tiada tanda tanda Irena ingin sedar .

" kau tak kesian ke kat mama kau , papa kau dan kakak kau asyik menanti diri kau yang tgh lemah ni ! Aku tahu kau kuat Irena " tambah Arfan lagi . Dia mengenggam tangan Irena .

" Aku sayangkau kau Irena ! Tolong jangan siksa aku lagi  , aku tak kuat tengok kau macam ni " kata Arfan Sayu . Tapi iti hanya angin ..tapi dia tahu yang irena pasti akan dengar

" Aku nak turun kejap tau irena , nak beli makanan jap !" Gurau Arfan sambil mengaru kepalanya . Dia tak sedar yang Jari irena seakan bergoyang .

Nia Ariasha [C]Where stories live. Discover now