***
"Nemôžeme niečo urobiť?" spýtal sa profesor Snape riaditeľa.
Dumbledore s uznaním sledoval svojho starého priateľa. Počas rokov sa zmenil, viac než ktokoľvek iný, koho mal tú česť poznať. Dnes to bol dobrý človek.
"Obávam sa, že to je ich ortieľ. A všeobecne, možno je to to najlepšie, čo sa kedy medzi Slizolinom s Chrabromilom stalo."
"Hmm, nie som si istý, či môžem súhlasiť," odvetil Snape, ale potom dodal: "Len sa obávam, že neprekonajú alebo nedokážu prekonať svoje rozdiely. Ako viete, sú nepriateľmi od prvého dňa."
"Ale tiež reprezentujú to, o čom je celá táto vojna. Ich zmierenie by mohlo zmeniť budúcnosť. To je to, v čo dúfam."
Podľa Snapovho názoru mal Dumbledore príliš veľa viery vo svojich žiakov, ale musel priznať, že títo dvaja by mohli niečo zmeniť. Boli takí populárni a mocní.
A tiež chcel vidieť ruku Draca Malfoya čistú, bez znamení, bez krvi. Takže podporil Dumbledorov plán, aj keď neochotne.
***
"Teraz si šťastný? Musíme tu stráviť noc. Si nemožný." Mala toho dosť; jeho postoj jej začínal čím ďalej tým viac liezť na nervy. Chcela vypadnúť a na to potrebovala jeho. Bola to najhoršia možná situácia.
"Spinkaj sladko, humusáčka," odpovedal.
"Prečo musíš byť taký kretén?"
"Vážne chceš poznať odpoveď? Možno ju potrebuješ poznať?" Vypustil tie slová so všetkou nenávisťou a frustráciou, ktorú cítil. "Musím sa ťa dotýkať, musím byť v tvojej blízkosti, zatiaľ čo si ma pošpinila svojou krvou. Musím tolerovať tvoju hlúposť a totálnu škaredosť. A najhoršie zo všetkého, nezatvoríš svoje zasrané ústa."
Poslednú časť vyslovil varovným hlasom.
Celé jej telo stuhlo a odklonila sa od neho tak ďaleko, ako sa len dalo. Očividne jej jeho slová dokázali ublížiť tiež. Vôbec sa jej to nepáčilo, tá moc, čo nad ňou mal. Teraz sa ho už chcela zbaviť.
"Takže som nečistá a škaredá, správne? Nuž, ty si ten najneznesiteľnejší lúzer, ktoré som kedy stretla. Vždy sa zameriavaš na ľudí menších, ako si ty. Lúzer v metlobale, lúzer v popularite, lúzer v láske a lúzer v sile. Nikdy nebudeš taký dobrý ako Harry. Nikdy! Budeš sa plaziť po zemi, keď ti konečne ukáže svoju skutočnú silu. Vlastne si myslím, že ty by si prehral aj s Nevillom, kebyže máte spolu niekedy duel. Si tým najhorším z najhoršieho, pretože jediné, čo máš, sú hrozby a žiadna moc. Si idiot, rádoby smrťožrút."
Zaskočilo ho to. Jej výbuch ho prekvapil, pretože si bol istý, že sa ho bála. Takže nakoniec mala nejakú chrbtovú kosť.
"Lúzer v láske, o tomto to všetko je?" Usmial sa takmer úprimne.
Konfrontovala jeho pohľad, ale nebola si istá ako odpovedať. Tamto jej len tak vyletelo z úst. Možno preto, že Harry bol taký šťastný s Ginny a ona sa kvôli tomu cítila... Nuž, sama si pripadala ako lúzer. Nedokázala nájsť nikoho, kto by ju miloval. Bola pre každého príliš podivínska.
"Zabudni na to. To zo mňa hovoril len hnev," odvetila.
"Áno, správne. A prasiatka vedia lietať."
Hermiona nedokázala pochopiť tú náhlu zmenu v Malfoyovom tóne. Vyzeral takmer slušne. Kráčala po tenkom ľade, to jej bolo jasné, ale chcela odtiaľto vypadnúť, takže skúsila svoje šťastie.
"Malfoy, mohli by sme si vzájomne pomôcť dostať sa odtiaľto?" potichu sa spýtala.
Dlho nič nepovedal a ona si začala myslieť, že sa s ňou nerozpráva. Začínala byť podráždená, ale potom nakoniec prehovoril.
ВЫ ЧИТАЕТЕ
ℌ𝔞𝔱𝔢, 𝔓𝔯𝔢𝔧𝔲𝔡𝔦𝔠𝔢 𝔞𝔫𝔡 𝔖𝔢𝔠𝔯𝔢𝔱 ℑ𝔫𝔱𝔢𝔫𝔱𝔦𝔬𝔫𝔰 / 𝒟𝑜𝓃𝑒 ✔
ФанфикČo môžete získať, keď už ste stratili všetko, čo ste kedy mali? Draco Malfoy to zistí počas svojho posledného ročníka na Rokforte. Tá najčistejšia duša Magika privádza dvoch nepriateľov dohromady, prinúti ich spolupracovať za veľmi mimoriadnych okol...