5. Kapitola, časť prvá - Spojení

551 24 3
                                    

Malá miestnosť sa kúpala v lúčoch vychádzajúceho slnka, bol posledný z horúcich augustových dní. Pootvorené okno izby slizolinského hlavného prefekta vpustilo závan čerstvého vzduchu a hoci jeho chladný účinok vôbec neexistoval, poskytol ilúziu dvom ľuďom sediacim na zemi, ktorí sa vzájomne držali za ruky, že skutočne môžu niečo urobiť s tou vlhkou rozpálenou lepkavosťou ich situácie.

Hermiona zľahka držala brko, šteklila sa po líci pierkom na jeho konci. Bola hlboko zamyslená.

Prečo to povedal? Nemohla to byť pravda, že nie?

Pozrela na neho.

So zalapaním po dychu sledovala, ako si Draco zasunul blonďavé vlasy za ucho, nechal dlhé prsty spočinúť na svojom krku o chvíľočku dlhšie. Bolo to, ako keby sa podvedome snažil zvádzať.

Čo tým myslel?

Na tom, ako si zvnútra hrýzol spodnú peru, keď sa sústredil na veľmi náročnú esej z Transfigurácie, ktorú im poslala McGonahallová, bolo niečo ochromujúce.

Sedel na jej ľavej strane, ich spojené ruky spočívali medzi nimi. Pergameny, knihy, kalamáre a brká ležali rozhádzané pred nimi, prezrádzali fakt, že už hodnú chvíľku študovali.

Bola k nemu tak blízko, že ho skutočne mohla cítiť. Tú záhadnú vôňu slizolinského hlavného prefekta. Bolo to niečo medzi čistými plachtami usušenými vo vetre a borovicovým ihličím za slnečného dňa. Voňal čistotou a letom. Chcela sa o neho oprieť a zhlboka sa nadýchnuť.

Krvizradca je oveľa viac než len spojenie dvoch slov. Znamenalo to, že pre neho bola skutočným človekom. Však? Prečo na tom vôbec záležalo?

Zhlboka sa nadýchla a zbytočne sa otočila k svojej eseji. Bol skrátka príliš prekliato rozptyľujúci.

Takmer nepostrehnuteľne pohol pravou rukou. Jeho ruka sa teraz dotýkala jej od lakťa ku končekom prstov a z tepla jeho pokožky sa jej mierne točila hlava a spôsobovala jej slabosť. Bolo neuveriteľné, akou citlivou sa jej vlastná pokožka stala; mohla cítiť jeho pokožku dokonca cez košeľou. Priala si, aby si sama nevyhrnula rukávy - alebo nedala dole habit. V bielej blúzke a krátkej sukni si pripadala nahá.

A hlavne si nebola istá, či jeho činy boli úplne neúmyselné.

Pokúsila sa vyrovnane dýchať, udržať sa v pokoji; veľmi silne sa snažila ignorovať motýliky divoko poletujúce v jej bruchu. Nechcela, aby vedel, aký účinok na ňu má.

Keď sa väčšmi naklonil nad svoj pergamen, nechala pohľad voľne sa po ňom potulovať, žasnúť, spytovať sa, túžiť. Ani on nemal na sebe habit, takže sa jej dostalo vzácnej príležitosti vidieť ho v pohodlí.

Vďaka bielej košeli s nariasenými rukávmi vyzeral ako pirát, a čierne nohavice doplňovali jeho štíhlu postavu. Vôbec nevyzeral ako Draco Malfoy, ktorého tak dlho poznala. Bol v pohode. Bol uvoľnený. Bol pokojný.

Ako sa opovažuje byť taký pokojný, keď ona sa tu takmer triasla len preto, že... uniesol jej ruku? Ten surovec.

"A ty... ty si to najhoršie, pretože zo mňa robíš krvizradcu."

Naklonila sa k nemu bližšie a slabučko mu fúkla do ucha, slepo nasledujúca potrebu rozptýliť ho, zmiasť ho.

"Prestaň ma dráždiť, Drrraco." Tie slová zašepkala, ale jeho meno veľmi vedome zapriadla.

Pohyb jeho brka na pergamene neprestal, ale takmer nebadateľne pohol rukou tak, že sa jej už viac nedotýkal. Inak nijako nenaznačil, že jej slová počul.

ℌ𝔞𝔱𝔢, 𝔓𝔯𝔢𝔧𝔲𝔡𝔦𝔠𝔢 𝔞𝔫𝔡 𝔖𝔢𝔠𝔯𝔢𝔱 ℑ𝔫𝔱𝔢𝔫𝔱𝔦𝔬𝔫𝔰 / 𝒟𝑜𝓃𝑒 ✔Donde viven las historias. Descúbrelo ahora